חברת Venus Aerospace הטקסנית עובדת בימים אלה על פיתוח של מטוס היפרסוני בשם Stargazer, שיהיה מהיר פי שישה ממהירות הקול.

מטוס הנוסעים החדש בשווי 33 מיליון דולר צפוי לחצות את האוקיינוס האטלנטי תוך פחות משעה, מה שמצמצם משמעותית את זמן הנסיעה בין ערים כמו ניו יורק ולונדון, שבדרך כלל אורך כשבע שעות. כיום, ישנן כ-21 טיסות ישירות מניו יורק ללונדון מדי יום.

הנסיעה המהירה הזו מתאפשרת הודות ל-VDR2 (Venus Detonation Ramjet 2000 lb Thrust Engine), שהחברה חשפה לאחרונה באירוע החדשנות Up.Summit בבנטונוויל, ארקנסו. המנוע נועד להניע כלי רכב מהירים כמו מל"טים ומטוסים, ומאפשר להם לנסוע מרחקים ארוכים בגובה רב.

למרות הסרת האיסור: חברת התעופה דוחה את חזרתה לישראל
חופשה אורבנית בתל אביב: 48 שעות של ים, אוכל וחיי לילה תוססים

ד"ר אנדרו דוגלבי, מייסד שותף של Venus Aerospace, אמר במהלך האירוע: "המנוע הזה הופך את הכלכלה ההיפרסונית למציאות. אנו נרגשים לשתף פעולה עם Velontra כדי להשיג את המהפכה הזו בטיסה במהירות גבוהה, לאור המומחיות שלהם בשריפת אוויר במהירות גבוהה".

ה-Stargazer צפוי להגיע למהירות של 7,400 קמ"ש, מעט יותר מהר מהמטוס ההיפרסוני שחברת Space Transportation עובדת עליו, השואף למהירות של כ-7,000 קמ"ש. שני המטוסים מהירים משמעותית מהקונקורד, שמהירותו המרבית הייתה 2,179 קמ"ש.

נוסעים במטוס ההיפרסוני לא רק יוכלו להגיע ליעדם הרבה יותר מהר אלא גם לטוס גבוה יותר. הגובה המשוער אליו צפוי הסילון להגיע הוא 33.5 ק"מ, שהוא גבוה משמעותית מהטיסה המסחרית הטיפוסית שמגיעה עד 12.1 ק"מ. גובה זה ייתן לנוסעים הזדמנות לראות את העקמומיות של כדור הארץ, מה שהופך את הטיסה לחוויה חדשה לגמרי.

Venus Aerospace צפויה לסיים מבחן שני של מזל"ט עד שנת 2025, במטרה לקדם את המחקר והפיתוח של הפרויקטים שלה.