על רקע המצב הביטחוני המורכב בישראל והעובדה שחברות תעופה רבות טרם חידשו את טיסותיהן לארץ בשל האיום האיראני - גם לאחר ביטול ההמלצה של רשות התעופה של האיחוד האירופי להימנע מטיסות לישראל - מגיעה בשורה מרעננת לענף התיירות הישראלי.

חברת הלואו קוסט האוזבקית צנטרום אייר (Centrum Air) הודיעה כי תחל להפעיל קו טיסות חדש בין תל אביב לטשקנט, בירת אוזבקיסטן, החל מה-30 באוקטובר. הטיסות יתקיימו פעמיים בשבוע, כאשר מחירן יחל מ-488 דולר, הכוללים טרולי, בחירת מושב וארוחה.

צנטרום אייר, שהוקמה בתחילת 2023 כחלק מיוזמה ממשלתית, מפעילה צי של חמישה מטוסי איירבס חדישים. החברה מתכננת להפעיל על הקו לתל אביב את מטוס האיירבוס A321neo, המכיל 221 מושבים. הנוסעים יוכלו לבחור בין שלושה סוגי מחירים: בסיסי, אופטימל וקומפורט, המציעים אפשרויות שונות של כבודה ושירותים נלווים.

פארק הניצחון, אוזבקיסטן  (צילום: משרד החוץ האוזבקי )
פארק הניצחון, אוזבקיסטן (צילום: משרד החוץ האוזבקי )

רגע לפני סוכות: בשורה מפתיעה מחברת התעופה הקפריסאית
תכנון חופשה בקליק: הטכנולוגיה שתשנה את הדרך בה אתם נופשים

נתוני התיירות מראים כי מתחילת השנה טסו לאוזבקיסטן כמעט 40 אלף ישראלים, ירידה מזערית של 4% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ספטמבר היה חודש השיא, עם גידול של 35% במספר הנוסעים בהשוואה לשנה שעברה.

הגעתה של צנטרום אייר לישראל מהווה צעד חיובי בחיזוק הקשרים התיירותיים בין המדינות ומספקת אפשרויות נוספות לנוסעים הישראלים, במיוחד בתקופה מאתגרת זו לענף התעופה והתיירות בישראל.