לונלי פלנט, מדריך התיירות המוביל בעולם, פרסם את רשימת "הטובים ביותר לטיול" לשנת 2025, הכוללת עשר מדינות, עשרה אזורים ועשר ערים מרחבי העולם. הרשימה מציגה ניגודים מרתקים, כך שלצד כפרים ציוריים במזרח אנגליה, תמצאו גם ספוטים עם חיי תרבות תוססים.

נופים בתוליים שולטים בעשירייה הפותחת עם ייצוג לסלובקיה, ארמניה, ליטא וקזחסטן ברשימה. המדינות הללו זכו לשבחים על "אוצרות טרם מתויירים", "נופים בעלי יופי על-טבעי", "שטחים ירוקים" והיעדר "התפשטות עירונית".

המיקוד ביעדים הרחוקים מההמון נמשך עם שתי מדינות מהאוקיינוס השקט: האחת היא ונואטו, אשר מציעה חופים בתוליים, תרבות עתיקה, איים מרוחקים ופראיים ואתרי צלילה ברמה עולמית.

המדינה השנייה מהאוקיינוס השקט היא פיג'י, שזכתה להכרה בזכות "460 אזורים ימיים מוגנים השוקקים חיים. הגנה על המערכת האקולוגית העדינה והשברירית הזו, המורשת ומשאבי הטבע שלה, עומדת במרכז יוזמה חדשה המעודדת שימור", על פי לונלי פלנט.

גם אסיה ואפריקה הציבו כל אחת מדינה אחת בעשירייה הפותחת: לאוס וקמרון. לאוס זכתה לשבחים על רכבת מהירה המחברת בין מחוז יונאן התוסס למישורי ההרים השלווים, בעוד קמרון נבחרה בזכות מקצבי הרומבה הסוחפים לצד חופים בתוליים וכפרי דייגים.

הקריביים ודרום אמריקה משלימים את הרשימה עם טרינידד וטובגו, המצטיינת במטבח פיוז'ן ותרבות קרנבל עשירה, ופרגוואי, המשלבת חיות בר ביערות, ארכיטקטורה ציורית ו"אווירה רגועה".

טרינידד (צילום: אינגאימג')
טרינידד (צילום: אינגאימג')

אזורים עם חופים, הרים ואדמה פורייה באזורים הנבחרים, אירופה זכתה לארבעה מקומות ברשימה: ואלה בשוויץ, עם הרים אייקוניים "שאינם זקוקים להצגה"; אזור גירסון ואורדו בטורקיה עם אטרקציות חוף הים השחור; מזרח אנגליה עם חופיה ובתים מהמאה ה-16 ; והרי בוואריה בגרמניה עם האוקטוברפסט המפורסם.

שוויץ (צילום: אינגאימג)
שוויץ (צילום: אינגאימג)

צפון אמריקה זכתה לשני אזורים ברשימה. הראשון הוא הר הוד והקניון של נהר קולומביה, שם הטבע הפראי, החוות והיקבים כובשים כל תייר. בצד השני של ארה"ב, דרום קרוליינה צוינה בזכות ההיסטוריה המורכבת שלה, והקילומטרים של חופים וביצות, כמו גם ערי הענק שלה, צ'רלסטון וסוואנה.

מרכז אמריקה גם כן נכנסה לרשימה הודות ל"הרים הגבוהים ביותר, הנהרות הארוכים ביותר, העמקים הפוריים ביותר".

חובבי הטרקים, ישמחו לשמוע שאזור טראי בנפאל נבחר בזכות "החוויות יוצאות הדופן" שכוללות שימור קרנפים ומקדשים מרוחקים. לונססטון ועמק טמאר באוסטרליה הקסימו את עורכי לונלי פלנט עם תרבות תוססת ולא פחות מ-30 יקבים לאורך מסלול היין של עמק טמאר.

נפאל (צילום: אינגאימג')
נפאל (צילום: אינגאימג')

בין הערים הנבחרות לשנת 2025 תמצאו את טולוז בדרום-מערב צרפת, בנסקו בדרום-מזרח בולגריה, פלמה דה מיורקה וג'נובה בדרום אירופה, פודוצ'רי בדרום הודו, קוריטיבה בדרום ברזיל, אדמונטון הקנדית, צ'יאנג מאי בצפון תאילנד ופיטסבורג בפנסילבניה.