שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה היום (רביעי) על שינוי משמעותי במערכת הזמנת התורים לויזה. "שגרירות ארה"ב בירושלים והסניף בתל אביב יעברו למערכת חדשה להזמנת תורים לויזה, שתופעל על ידי ספק שירותים חדש החל מה-12 בנובמבר 2024", נמסר בהודעה הרשמית.
השינוי המשמעותי ביותר הוא תקופת המעבר: "בין התאריכים 1-11 בנובמבר 2024, המערכת הנוכחית תהיה מושבתת הן עבור ויזות הגירה והן עבור ויזות שאינן להגירה, ולא ניתן יהיה לקבוע תורים חדשים או לשנות תורים קיימים בתקופה זו", הדגישו בשגרירות. עם זאת, חשוב לציין כי "מחלקות הויזה בירושלים ובתל אביב ימשיכו לפעול כרגיל בתקופה זו ועדיין יקיימו ראיונות ויזה".
מה עליכם לעשות?
למי שכבר יש תור - אין סיבה לדאגה: "אין צורך בפעולה נוספת; הגיעו לראיון במועד ובשעה שנקבעו", מבהירים בשגרירות.
למי ששילם אך טרם קבע תור - יש לפעול במהירות: "אנו ממליצים בתוקף לקבוע את התור שלכם לפני ה-1 בנובמבר 2024 באמצעות מערכת קביעת התורים הנוכחית, לפני שהגישה למערכת תוגבל לקריאה בלבד". השגרירות מזהירה כי "אם יש לכם אגרת ויזה בתוקף, אך לא תקבעו את התור לפני יום שישי, ה-1 בנובמבר 2024, תצטרכו להמתין עד יום שלישי, ה-12 בנובמבר 2024, כדי לקבוע את התור".
למתכננים להגיש בקשה חדשה - יש לוח זמנים צפוף, שכן המערכת הנוכחית לא תקבל תשלומי אגרת ויזה במזומן החל מה-29 באוקטובר 2024 או בכרטיס אשראי החל מה-1 בנובמבר 2024. התשלומים יתחדשו רק עם השקת המערכת החדשה ב-12 בנובמבר.
בנוסף, למי שנדרש להעביר מסמכים לקונסוליה, השגרירות ממליצה למסור את המסמכים הנדרשים במיקום מורשה בהקדם האפשרי, מכיוון שמיקומים אלה יפסיקו לקבל מסמכים החל מה-6 בנובמבר 2024.
השגרירות מדגישה כי המערכת החדשה צפויה לחזור לפעילות מלאה ב-12 בנובמבר 2024, ואז יתחדשו כל השירותים במתכונתם הרגילה.