כולנו מכירים את הבדיחות על אוכל במטוסים, אבל מסתבר שבמחלקה הראשונה המצב שונה לחלוטין. ועכשיו, דיילת ותיקה חושפת: גם נוסעי מחלקת תיירים יכולים לזכות במנות המשובחות - אם רק יודעים איך לבקש.

בראיון שצובר תאוצה מחודשת ברשת, חושפת קמילה ג'קובקובה (Kamila Jakubjakova), דיילת בכירה לשעבר, את הסודות הקטנים שיכולים להפוך את חוויית הטיסה שלכם למשהו קצת יותר מפנק.

"לפעמים, כשנוסעים לא מקבלים את מנת המזון המועדפת עליהם ומביעים את אכזבתם בצורה מנומסת, אנחנו עשויים להביא להם מנה ממחלקת עסקים כפיצוי," היא מספרת. "אנחנו תמיד משתדלים לספק לנוסעים את בחירתם הראשונה, אבל זה לא תמיד אפשרי".

דיילת אוויר (צילום: אינג'אימג')
דיילת אוויר (צילום: אינג'אימג')

אמנם היא מדגישה שאין ערובה להצלחה, והכל תלוי בצוות הספציפי, אבל יש מקרים שבהם אפילו לא צריך להתלונן - במיוחד אם אתם חוגגים אירוע מיוחד.

החורף הזה באלפים: הישראלים חוזרים לגלוש - והפעם עם הילדים
אוויר ב-40 שקל? באיטליה מצאו עוד דרך לעקוץ תיירים

"כשזיהיתי זוג בירח דבש, הייתי מפנקת אותם בתוספות ממחלקת עסקים," היא מגלה. "קינוח מיוחד או כוס שמפניה יכולים להפוך את הטיסה למיוחדת יותר, גם במחלקת תיירים".

ואם החגיגות שלכם לא מרגשות את הצוות? יש עוד טריק באמתחתה של הדיילת הוותיקה: "אם תביאו איתכם ממתקים או שוקולד ותציעו לצוות, סביר להניח שנשתדל להחזיר לכם טובה," היא מודה בחיוך. "אנחנו נחמדים לכולם, אבל אם אתם הולכים צעד נוסף, גם אנחנו נעשה מאמץ מיוחד בתמורה".

מלבד טיפים על שדרוג האוכל, קמילה חולקת גם טריק מפתיע לעקיפת מגבלות המשקל במזוודות: "קחו איתכם ציפית נוספת לכרית", היא ממליצה. "אפשר למלא אותה בבגדים אם התיק שלכם מלא או חורג ממגבלת המשקל. כריות לא נחשבות כמטען, ואף אחד לא יכול למנוע מכם להביא אותן. זה גם שטח אחסון נוסף וגם נוח לשינה במהלך הטיסה".

האם הטיפים האלה באמת עובדים? קשה לדעת בוודאות, אבל דבר אחד ברור: קצת נחמדות ותשומת לב לצוות יכולות להוביל להפתעות נעימות כשמבלים שעות באוויר.