חולמים על טיסה נוחה במחלקת עסקים? מסתבר שהתזמון חשוב לא פחות מהבקשה עצמה. שני דיילי אוויר בכירים לשעבר חושפים את הדרך הנכונה לבקש שדרוג - ומתי הסיכויים שלכם הכי גבוהים להצליח.
"קודם כל, חשוב להבין - אין דבר כזה ארוחות חינם," מסבירה סוזן פוגוול, שעבדה 22 שנה כדיילת בחברת תעופה מובילה. "כל הסיפורים על נוסעים שקיבלו שדרוג חינם בגלל הלבוש או המראה שלהם הם נדירים כל כך, בעיקר בעידן של היום. בטיסות היום, מי שמקבל שדרוג הם או אלה ששילמו עליו מראש, או חברי מועדון בדרגות הגבוהות".
אז מה בכל זאת אפשר לעשות?
מיד אחרי ההזמנה: זה הזמן האידיאלי לבדוק אפשרויות שדרוג בתשלום או במיילים. צרו קשר עם חברת התעופה ובדקו מה האפשרויות העומדות בפניכם.
בדלפק הצ'ק-אין: אם לא הצלחתם קודם, זו הזדמנות נוספת. לעתים נפתחים מקומות ברגע האחרון, והמחירים עשויים להיות אטרקטיביים יותר.
לא חוזרת: חברת התעופה מודיעה על דחיה נוספת
אימה בלאוס: תיירים שתו אלכוהול מזויף במסיבה - ומתו
בשער העלייה למטוס: "לפעמים נוסעים במחלקת עסקים מפספסים את הטיסה או מבטלים ברגע האחרון," מסביר בובי לורי, דייל לשעבר באמריקן איירליינס. "זה הזמן לבדוק עם הצוות בשער אם יש אפשרות לשדרוג בתשלום".
במטוס עצמו: האופציה האחרונה היא לפנות לדייל הראשי לפני סגירת הדלתות. "אם יש מקום פנוי, לרוב תצטרכו לחכות עד אחרי ההמראה," מציין לורי. "שדרוג למושב במחלקת אקונומי פלוס הוא יותר סביר מאשר למחלקת עסקים".
השורה התחתונה? אין בעיה לבקש שדרוג, אבל כדאי להיות מוכנים לשלם עליו. עם זאת, אם תפעלו בתזמון הנכון ותהיו גמישים, אתם עשויים למצוא עצמכם נהנים מטיסה הרבה יותר נוחה - במחיר משתלם.