בשני העשורים האחרונים, חברות התעופה מאיחוד האמירויות (אמירייטס ואתיחאד) עשו מהפך בעולם בעולם התעופה של האלפיון העליון, כך שרבים שכחו את בריטיש איירווייס הוותיקה, אבל לא לאורך זמן. אמש, בריטיש איירווייס חזרה למשחק.
שון דויל, מנכ"ל בריטיש איירווייס, חשף סוויטת מחלקה ראשונה חדשה במטה חברת התעופה ליד נמל התעופה הית'רו. הסוויטה היא למעשה חדרון מיניאטורי ממנו יוכל ליהנות כל מי שיכול להרשות לעצמו לטוס במחלקה ראשונה.
קירות כל סוויטה מתנשאים לגובה 152 ס"מ עם דלת הנסגרת אלקטרונית לפרטיות מוחלטת. המושב, ברוחב91 ס"מ, נפתח למיטה באורך 200 ס"מ, והוא מלווה בהדום הנע חשמלית קדימה ואחורה להתאמה מושלמת לנוסעים בכל גובה. הסוויטה מרווחת מספיק לארוחה זוגית, כאשר אחד הנוסעים יושב על המושב והשני על ההדום.
העיצוב משלב ריפוד אפור רך, בדים בגוון שמנת וציפוי עץ ליצירת אווירה ביתית יותר מהסוויטה הקודמת. מסך הטלוויזיה ה-4K בגודל 32 אינץ' מלווה במערכת תאורה מתוחכמת המציעה מצבי תאורה שונים, מרגיעה ועד קולנועית. עיצוב הסוויטה, כולל השידה והמנורה, שואב השראה מכנפי הקונקורד.
החדשנות ניכרת גם בפתרונות האחסון: תיקי היד מאוחסנים מתחת להדום ובשני ארונות בגובה הרצפה, מה שמייתר את הצורך בתאי אחסון עיליים ומעניק תחושת מרחב לתא כולו. ארונות מוגבהים בקירות הסוויטה מרופדים בצבע ארגמן ומכילים ערכת נוחות, פיג'מה ומיני-בר. מגירות נוספות מספקות מקום לדרכון, טלפון ומשקפי קריאה.
הסוויטות החדשות, המיוצרות על ידי Collins Aerospace בצפון אירלנד, יסודרו בתצורת 1-2-1 בתא. בסוויטות המרכזיות, במקום המחיצה המסורתית בגובה המותן, הקיר המפריד נפתח במלואו ליצירת מרחב משותף שניתן לעבור דרכו.
ההשקה מתוכננת למטוסי האיירבוס A380 של החברה ב-2026, בחירה נועזת בהתחשב בכך שמטוסים אלה סובלים לעתים מבעיות טכניות המעכבות המראות. הסוויטות יותקנו בקומה התחתונה, למרות שהקומה העליונה שקטה יותר ובעלת חדרי שירותים גדולים יותר. בהמשך, הסוויטות יותקנו גם במטוסי בואינג 777-X החל מ-2028.
בניגוד למתחרות כמו אמריקן איירליינס, יונייטד ודלתא שמבטלות את המחלקה הראשונה בטיסות בינלאומיות, בריטיש איירווייס מתכננת להציע אותה ב-65% מטיסות הטווח הארוך שלה.
למרות שעלות פיתוח ובניית כל סוויטה מגיעה ל-100,000 ליש"ט (459,000 אלף שקל), ומחירי הקוויאר והשמפנייה אינם זולים, המחירים שהחברה גובה מכסים על ההשקעה - כרטיס במחלקה ראשונה עולה בממוצע 800 ליש"ט לשעת טיסה, עד פי שלושה ממחיר כרטיס במחלקה העסקית.