דירוג המסעדות היוקרתי 50 BEST של מותג סן פלגרינו, הוא מהנחשבים והיוקרתיים ביותר כיום בעולם הקולינריה. לרשימה הראשית של 50 המסעדות הטובות בעולם (שבמקום הראשון שלה נמצאת מסעדת נומה מקופנהגן), יש גם תת רשימות על פי איזורים, 50 המסעדות הטובות באסיה, ו-50 המסעדות הטובות באמריקה הלטינית.

כעת, לראשונה, מאז הושקה הרשימה המבוקשת לפני 20 שנה, מתפרסמת גם רשימה הסוקרת את 50 המסעדות הטובות ביותר באפריקה ובמזרח התיכון. בטקס חגיגי שנערך הערב (שני) בדובאי, הוכרזה רשימת המסעדות הטובות ביותר החדש, של אפריקה והמזה"ת וברשימה המכובדת נמצא ייצוג של לא פחות משש מסעדות ישראליות.

הכירו את הזוכות מישראל

השף מוטי טיטמן, עם מסעדת מלגו ומלבר שלו בשדרות רוטשילד, ששומרת על רמה גבוהה ויציבות כבר לא מעט שנים, מקבלת ביקורות טובות ואת אהבת הקהל מתברגת במקום ה-40 ברשימה. בהצגת המסעדה נאמר בטקס כי טיטמן, השף הצעיר מוביל את המסעדה כבר כמעט עשור, ושהיא אחת המסעדות הפופולאריות והמעודכנות בת"א.

פסקדו, של השף יחי זינו, הוותיקה ביותר מבין המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימה, והיחידה שלא בת"א, מסעדת הדגים הכשרה מאשדוד וחביבת המבקרים ואנשי האוכל, נכנסת למקום ה-24 ברשימה, ובכך הופכת למעשה למסעדה הכשרה היחידה ברשימה.

למקום ה-17 מגיעה מסעדת אנימאר של השף הלל תווקאלי, שנפתחה בנובמבר 2019, בחלל בו שכנה בעבר מסעדת רפאל, זוכה גם היא להכרה וכבוד עם מקום מכובד מאוד ברשימה. תוואקלי נחשב לאחד השפים המוכשרים בסצנה המקומית.

למקום ה-14 הגיעה מסעדת "הבסטה" בשוק הכרמל, בניצוחו של השף אילון עמיר, שזוכה גם היא לכבוד והכרה עם מקום מעולה ברשימה.
 
ובעשיריה הראשונה: ג'ורג' וג'ון, של השף הצעיר והמוכשר תומר טל, במלון דריסקו שזכתה לשבחים רבים וביקורות מעולות, מאז שנפתחה במרץ 2019, מקבלת גם היא את ההכרה שהיא ראויה לה וזוכה להתברג למקום ה-9 והכה מכובד ברשימה.

השף תומר טל  (צילום: איליה מלינקוב)
השף תומר טל (צילום: איליה מלינקוב)

ומובילה את הישראליות ברשימה - OCD של השף רז רהב שמגיעה למקום השלישי והמטורף. OCD זכתה בעבר במקום הראשון של מדריך גומיו שהגיע לארץ, זכייה שעוררה בזמנו לא מעט ביקורת, והעלתה שאלות על הרלוונטיות של המדריך, מאז הוכיח רהב כי מסעדת OCD שלו היא לא טרנד חולף, וכעת היא מתברגת בשלישיה הראשונה של הרשימה היוקרתית והמכובדת. OCD זכתה לתואר המסעדה הטובה ביותר בישראל, ורהב הוא השף היחיד מישראל שאף עלה לבמה לקבל את הפרס.

רז רהב (צילום: אמיר מנחם)
רז רהב (צילום: אמיר מנחם)

השפים רהב, טיטמן, תוואקלי וזינו, ואבי זק (הבעלים של ג'ורג' וג'ון ומלון דריסקו) הגיעו לדובאי ונכחו בטקס המרגש, לצד מסעדות מצטיינות נוספות מהאיזור - איחוד האמירויות, טוניסיה, מרוקו, לבנון, כווית, עמאן ועוד.

הדירוג סוקר 50 יעדי אוכל מצטיינים מ-19 מדינות ממזרח התיכון ואפריקה: ממרוקו במערב הרחוק שלה ועד לאיראן ועומאן מזרחה יותר. הדירוג משקף את חוויות המסעדה הטובות ביותר שנאספו מ-250 מצביעים, המורכבים ממומחי קולינריה אנונימיים מרחבי MENA (Middle East & North Africa).

מטרת הדירוג ליצור רשימה של יעדי הקולינריה הגדולים ביותר ברחבי המזרח התיכון וצפון אפריקה, הכוללת מקומות סודיים לצד שמות גדולים בקולינריה האזורית, קלאסיקות לצד יעדים חדשנים מסקרנים. רשימת המסעדות הטובות בעולם, המתפרסמת מדי שנה מספקת תמונת מצב של כמה מהיעדים הטובים ביותר לחוויות קולינריות ייחודיות, ומגמות גסטרונומיות עולמיות.