כשחושבים על מקום יפה באיטליה לרוב יעלו בראשנו רומא, טוסקנה, או ההרים שבצפון המדינה. אבל על המקום הזה כנראה לא יהיה שום ויכוח שהוא המיוחד ביותר באיטליה. ברוכים הבאים לצ'ינקווה טרה. השם נקרא באיטלקית "חמש אדמות", ומדובר בקבוצה בעלת חמישה כפרים שממוקמים לאורך קו חוף סלעי תלול בריביירה שלחופי הצפון. סמוך לקבוצת האיים שוכן לו מלון הבוטיק Park Hotel Argento בעיירה ליבורנו (Livorno). 

סקר חדש חושף: זו חברת התעופה הכי גרועה בבריטניה, שגם טסה לישראל
יעדים חדשים ועשרות טיסות שבועיות: אל-על חושפת את הלו"ז לקיץ הקרוב

המלון מציע מרכז בריאות הכולל סאונה, חמאם, עיסויים וכן בריכה חיצונית וגדולה. בנוסף, ישנו מזנון מגוון לארוחת הבוקר ותפריט ייחודי לארוחת ערב. לינה בחדר לשני אנשים עולה בין 900 ש"ח על בסיס ארוחת בוקר, וכן 1,200 ש"ח ללילה על בסיס חצי פנסיון. עבור ארבע נפשות תעלה לינה בין 1,700 ש"ח על בסיס ארוחת בוקר, ועד 2,400 ש"ח על בסיס חצי פנסיון.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מלון הבוטיק Park Hotel Argento (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מלון הבוטיק Park Hotel Argento (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בקרבת המלון ניתן לצאת לשייט באזור, לסייר בצ'ינקווה טרה, לטייל בהרים שמשקיפים מעל ואפילו לעשות צלילה באזור. כמו כן, ניתן ליהנות מהחופים היפים שנמצאים כמה דקות הליכה מהמלון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מה ניתן לעשות בצ'ינקווה טרה והסביבה?

חמשת כפרי צ'ינקווה טרה הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית והם התפרסמו בזכות המבנה המיוחד שלהם על צלעות ההרים התלולים והמבנים הצבעוניים שמשקיפים אל הים. חמשת הכפרים מדרום לצפון: ריומנג'רה (Riomaggiore), מנרולה (Manarola), קורניליה (Corniglia), ורנאצה (Vernazza) ומונטרוסו אל מרה (Monterosso al Mare). בכולם יש רחובות צרים ותלולים, בתים הצבועים בצבעי פסטל מקסימים, חופי רחצה קטנים, נמלים, כנסיות, מוזיאונים, בתי קפה, מסעדות ועוד.

צ'ינקווה טרה שבאיטליה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
צ'ינקווה טרה שבאיטליה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אל האזור ניתן להגיע מכמה נמלי תעופה אליהם יש טיסות מישראל: בולוניה (שעתיים נסיעה) מילאנו (שעתיים וחצי), טורינו (שלוש שעות) ורומא (ארבע שעות). זמן הנסיעה שצוין בין הערים הללו דומה ברכב/רכבת.

בין הכפרים עוברת דרך רגלית של 10 ק"מ בשם "שביל הים", המוכנה גם "השביל הכחול", ונמצא במקביל לקו החוף היפהפה. גם אם מוותרים על ההליכה בכולו, מומלץ לפחות לטייל בקטע המכונה "דרך האהבה" (Via Delle Amore), מסלול קצר המחבר בין מנרולה וריומנג'רה, הנחשבים ליפים שבכפרים.

צ'ינקווה טרה שבאיטליה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
צ'ינקווה טרה שבאיטליה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

שימו לב שלא ניתן לטייל בכפרים עם רכב, אלא רגלית בלבד וניתן לעבור ביניהם עם רכבת המקשרת בין כל החמישה. מומלץ מאוד להקדיש זמן ולטייל בכל חמשת הכפרים לעומק, ובכך לגלות את קסמו של כל כפר. 

אם נרצה לטייל בסביבה, ניתן לפנות דרומה לטיול יום בעיר הגדולה הצמודה לה-ספציה, עיר נמל בעלת מספר מוזיאונים, מבצר מרשים מהמאה ה-14 וכן ניתן לצאת ממנה לשייט באזור שגם משקיף על חמשת הכפרים. כמו כן, הערים פיזה ופירנצה נמצאות במרחק של 45 דקות ושעה וחצי נסיעה (בהתאמה).