בשורה לטסים: לאור הצפי לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של נתב"ג בקיץ - טרמינל 1 יחזור לפעילות ב-1.6. בפגישה שהתקיימה במשרד התחבורה, הנחתה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב את מנכ"ל משרד התחבורה והנהלת רשות שדות התעופה להיערך לפתיחת טרמינל 1, פתיחה שתאפשר את הגדלת תנועת הנוסעים בנתב"ג.
סערת ריינאייר נמשכת - המנכ"ל: "מאוכזבים עמוקות מנתב"ג"
לאחר חמישה חודשים: ענקית הלואו קוסט חוזרת לישראל | כל הפרטים
על פי נתוני רש"ת, בחודשים האחרונים חלה עליה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה בינ"ל זרות. על פי הנתונים, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינ"ל שיטוסו ליתור מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70,000 נוסעים, זאת לעומת כ-35,000 נוסעים כיום.
שרת התחבורה ציינה כי "עם תחילת המלחמה גויסו למילואים קרוב ל-600 עובדי רש"ת, מתוכם מאות אנשי ביטחון. לאור הירידה החדה בהיקף הפעילות בנתב"ג, התקבלה החלטה לחסוך במשאבים ולרכז את כלל הפעילות התעופתית, הבינ"ל והפנים ארצית בטרמינל 3.
בעקבות פעילות מאומצת של משרד התחבורה יחד הנהלת רש"ת והנהלת נתב"ג, ולאור חזרה משמעותית של חברות תעופה בינ"ל לישראל, הנחיתי לפתוח מחדש את טרמינל 1. בקיץ הקרוב צפויים יותר ממיליון נוסעים לחלוף בנתב"ג, ביניהם מילואימניקים רבים המעוניינים לצאת להתאווררות, שעתה יוכלו ליהנות מהשירות האיכותי והמהיר, בשני הטרמינלים של נתב"ג, כפי שהיה מקובל טרם המלחמה".
כזכור, ענקית הלואו קוסט ריינאייר ששבה לפני חודש וחצי לישראל, עוררה סערה לאחר שביטלה את כל הטיסות לישראל עד 2025. חברת התעופה התבקשה להשתמש בנמל התעופה בן גוריון בטרמינל 3, זאת מאחר וטרמינל 1 סגור עקב המלחמה. עם זאת, עלות השימוש בטרמינל 3 גבוהה יותר, ובכך נימקה ריינאייר את ביטולי הטיסות. למעשה, אגרת מסי הנמל שמשלמת חברת התעופה על כל נוסע בטרמינל 3 הינה 26$, לעומת 11$ בטרמינל 1.
כמו כן, מתברר כי בריינאייר ביקשו מרשות שדות התעופה אישור להשתמש בטרמינל 3 ולשלם על כל נוסע את מסי הנמל כמו בטרמינל 1. ברשות סירבו ובריינאייר הודיעו כי יבטלו את הטיסות. עוד יצוין כי חברת הלואו קוסט וויז אייר שחזרה לישראל, פועלת כך מטרמינל 3 וכן גם חברת איזיג'ט.