אחרי שפעילות נמל נעצרה באוקטובר 2023, אנחנו שמחים לבשר שהבוקר (חמישי) נפתח שוב הנמל לפעילות קרוזים.
הראשונה להפליג היא ה"קראון איריס" של חברת מנו ספנות שעל סיפונה למעלה מ-1500 מפליגים. מנו ספנות תקיים במהלך העונה הקרובה כ-50 הפלגות שיצאו מנמל חיפה ליעדים שונים ברחבי מזרח הים התיכון, ונכון לעכשיו היא צפויה להיות חברת הקרוזים היחידה שתפעל בישראל השנה.
שנת 2023 הייתה שנת שיא של כל הזמנים בפעילות הקרוזים מנמל חיפה, זאת למרות שנקטעה בשיאה ב-7 באוקטובר. במהלך 2023 הגיעו לנמל חיפה כ-30 חברות קרוזים שונות, תשע מהן הכריזו על חיפה כנמל בית והחלו וסיימו את ההפלגות בנמל חיפה.
בשמונת החודשים עד לחזרתה של חברת מנו ספנות לעונת 2024, השקיעו בנמל חיפה בשורה של שינויים משמעותיים שמטרתם שיפור השירות לנוסעים.
בין השיפורים, מתחם תיוג ואיסוף מזוודות חדש וממוזג, הכפול בגודלו מהמתחם הקודם, הממוקם מייד עם הכניסה לנמל וחוסך הליכה ארוכה. חנות הדיוטי פרי עברה שדרוג משמעותי וכן הועברה למיקום חדש הצמוד למתחם ביקורת הגבולות וגם שינוי זה מקצר משמעותית את זמני ההליכה שהיו עד השנה בתוך הטרמינל. מתחם פטור ושמור חדש וגודל נבנה גם כן ויאפשר שירות מהיר ונוח. כמו כן, מתחם המכס הועבר למיקום חדש, בסמיכות למיקום איסוף המזוודות, ביציאה מהנמל, ומונע הליכה מיותרת.
אודי שרון מנכ''ל נמל חיפה: "ענף הקרוזים הוא תחום אסטרטגי עבור בעלי הנמל קבוצת אדאני-גדות ובעל חשיבות גבוהה לעתיד נמל חיפה והעיר חיפה. בימים אלה אנו מתקרבים לסיום התכנון המפורט של טרמינל הקרוזים הבינלאומי החדש שימצב את חיפה כאחד היעדים המובילים להפלגות בים התיכון".
זוהר רום, מנהל תחום הקרוזים בנמל חיפה: "אנחנו מתרגשים לראות את ה"קראון איריס" יוצאת מהנמל מלאה בנופשים ישראלים למספר ימי רגיעה וכייף במזרח הים התיכון, ומברכים את כל העוסקים במלאכה בחברת מנו ספנות. במשך תקופת המלחמה השקענו בשיפור ושדרוג טרמינל הקרוזים לרווחת הנוסעים ושיפור חווית העלייה והירידה בנמל. אנחנו צופים הליך מהיר של כ-20-30 דקות, מרגע הכניסה לנמל ועד להגעה לאונייה".