בין אם הייתם בבודפשט ובין אם לא, הונגריה מציעה עוד הרבה מעבר לעיר הבירה המקסימה שלה. במרחק של שעתיים נסיעה ברכבת מבודפשט או בטיסה ישירה של חברת ווייז אייר מישראל (שגם זולה יותר מהטיסה לבודפשט) תגיעו לדברצן. לישראלים רבים השם מוכר מקבוצת הכרגל ששיחקה בליגת האלופות וכן האוניברסיטה המקומית שישראלים רבים למ בה לימודי רפואה. 

"מבצעים רצח במכוון": המדינה האקזוטית שתאסור על כניסת ישראלים
ליעדים שהישראלים אוהבים: אלו קווי התעופה החדשים שיפעלו

דברצן משופעת בהיסטוריה, תרבות וחיי לילה תוססים. היא העיר השנייה בגודלה בהונגריה ומגלמת את מהות שמה המקורי - "תן לחיות, לזוז". דברצן, המתגאה בשדה תעופה בינלאומי המחבר אותו לערים הגלות באירופה, נגישה בקלות למטיילים המבקשים לטבול את עצמם במרקם החוויות העשיר שלו. אז מה דברצן יכולה להציע לתייר הישראלי בכלל ולמשפחות בכלל?

דברצן, הונגריה (צילום: טרנובה)
דברצן, הונגריה (צילום: טרנובה)

עבור חובבי אמנות והיסטוריה, העיר מציגה שפע של אוצרות. המכללה הרפורמית, שנוסדה ב-1538, עדיין עומדת כמגדלור של למידה, ומכילה את הספרייה הגלה המפוארת, בעוד שמוזיאון דרי מציג אוסף עשיר של חפצים תרבותיים מקומיים ואוניברסליים, כולל הטרילוגיה מעוררת הכבוד של מיהאלי מונקסי על תשוקתו של ישו. מלבד חווית המוזיאון הקלאסית, מרכז MODEM לאמנות מודרנית ועכשווית מציע עולם מגוון וצבעוני של תרבות ואמנות עכשווית.

אבל דברצן היא הרבה מעבר לליבה ההיסטורית שלה. לדברצן יער גל שגם נבחר ליער היפה ביותר בהונגריה והוא נגיש תוך עשר דקות בנסיעה ברכב ובתחבורה ציבורית ממרכז העיר. ביער העשיר באטרציות תוכלו למצוא גן חיות, פארק שעשועים, מגרש משחקים המתאים לכל עונות השנה, גן בוטני, אצטדיון, במה באוויר הפתוח יחד עם מתחם מרחצאות Aquaticum SPA.

גן החיות בדברצן (צילום: טרנובה)
גן החיות בדברצן (צילום: טרנובה)

דברצן היא גם יעד מצוין לטיולי כוכב סביבה. מעבר לגבולות העיר תוכלו למצוא את אתר המורשת העולמית של אונסק"ו הורטובאג'י, אזור ענק שכולל אגמונים רבים, איזור שורץ מיני ציפורים ומגוון ביולוגי עשיר. בין האגמים הבולטים ניתן לציין את Tisza ו-Hajdúszoboszló שמציעים שלל אטרקציות ימיות וטיפולי ספא. כאמור, לעיר סצנת תרבות וספורט תוססים. מקונצרטים קלאסיים ועד לתחרויות ספורט בינלאומיות, לוח השנה של דברצן שופע אירועים לכל טעם ועניין ומומלץ להתעדכן באירועים שנערכים טרם הגעתכם. 

גם לחובבי התרבות הגבוהה יש מה לחפש בעיר. תחרות הפזמונים הבינלאומית של Béla Bartók (BBCC) היא אחת מתחרויות המוזיקה היוקרתיות בעולם, המוקדשת לאיכותה הגבוהה של מוזיקת ​​מקהלה א-קפלה עכשווית. כל סבבי התחרות פתוחים לקהל הרחב והאירוע יתקיים במספר מקומות בדברצן, בליווי פעילויות ברחבי העיר.

חגיגת סגירת שנת המאה ב-7 ביוני בארנה Főnix תכלול את כוכב האופרה הנודע חוסה קורה, בליווי התזמורת הפילהרמונית של קודלי, המבטיח ביצוע מהפנט של אריות שובות לב מהרפרטואר האופראי.

מוזיאון דרי דברצן (צילום: טרנובה)
מוזיאון דרי דברצן (צילום: טרנובה)

במהלך ליל המוזיאונים (22 ביוני) המוזיאונים בעיר פותחים את שעריהם עד אור הבוקר ללילה של סיורים מודרכים, פעילויות אינטראקטיביות, תענוגות גסטרונומיים והופעות חיות. בינתיים, בין ה-14 ל-16 ביוני, פסטיבל הגורמה של דברצינר בפארק היער הגל מזמין אתכם למסע קולינרי המציג את מיטב הגסטרונומיה של דברצן והונגריה, עם מנות מעולות שנוצרו על ידי שפים מובילים וקונצרטים חיים בתוך סביבה ציורית.

לחובבי הז'אנר, ניתן לחוות את פסטיבל התזמורת הצבאית שייערך בדברצן בין ה-3 עד ה-6 ביולי, שם יתכנסו תזמורות מרחבי העולם להופעות מרגשות. לאחר מכן, תוכלו לצפות במשחקי האוניברסיטאות האירופיות בין ה-12 ל-24 ביולי, כאשר ספורטאים מרחבי אירופה יתחרו ביניהם בענפי ספורט שונים. 

פסטיבל הפרחים בדברצן (צילום: טרנובה)
פסטיבל הפרחים בדברצן (צילום: טרנובה)

אניני יין וחובבי ג'אז יתכנסו בפארק היער הגל מה-8 עד ה-11 באוגוסט לימי היין והג'אז של דברצן, יתמכרו למיטב היינות ההונגריים תוך כדי גרוב למקצבים של מוזיקאי ג'אז ברמה עולמית. 

ואחת האטרקציות הבאמת יוצאות פן היא קרנבל הפרחים שפורצת בצבעים מרהיבים בין ה-15 ל-20 באוגוסט, מסורת אהובה הכוללת תהלוכות פרחים מדהימות, מופעי תרבות ופעילויות חגיגיות ברחבי העיר. 

חובבי ספורט יכולים לחזות בפעילות כרסל מרתקת בכיכר קוסוטה מה-24 באוגוסט עד ה-1 בספטמבר במהלך סיור העולם בכרסל 3X3 ואליפות העולם, שם שחקנים מובילים מכל העולם מציגים את כישוריהם על רקע הכנסייה הגלה הרפורמית האיקונית, ויוצרים אווירה מחשמלת לא לפספס.