אם יצא לכם לעלות על מטוס ביום לח, אז התופעה הזאת בוודאי מוכרת לכם. אוויר חם וסועף מבחוץ פוגש את האוויר הקריר שיוצא מפתחי מיזוג האוויר של המטוס - יוצר באופן זמני מה שנראה כמו ערפל בתוך תא הנוסעים.

לפני מספר שבועות, משתמשת טיק טוק בשם Savannah Gowarty העלתה סרטון של ערפל בטיסת פנים בארה"ב, אשר זכה ליותר מ-13.1 מיליון צפיות, כאשר פרשנים נדהמים ומבולבלים שאלו מה קורה.

לפני הכל, חשוב להבהיר שזאת תופעה טבעית ואין סיבה לדאגה. הערפל שאנחנו רואים בדרך כלל נעלם מהר כשהמטוס יוצא לדרך והאוויר מתחמם. 

@savinnyc Nothing better than being on a 4hr flight back to new york soaking wet and cold #flying #plane #vacation #pilot #fyp ♬ Paper planes M.I.A - songs for u &lt3

מדען האקלים אינדרני רוי, שעובד באוניברסיטת קולג' בלונדון, הסביר לכתב ה-CNN, שהסביבה על סיפון מטוס יוצרת גם תנאים מושלמים לעיבוי אוויר בתא הנוסעים. זו הסיבה שמשטחי תא הנוסעים - ואנשים - עשויים להרגיש לחים. עיבוי מתרחש כאשר אדי מים באוויר - ש"נוטה להידבק", כדברי רוי - באים במגע עם כל משטח מוצק קריר יותר, ויש הרבה משטחים מוצקים בתוך מטוס".

בכל מקרה, בשני המקרים אין סיבה לדאגה. במידה והנוסעים בכל זאת מרגישים מודאגים, הסבר קצר של צוות הטיסה יכול להשכיח מהם את הדאגות. אם אתם עדיין לא נרגעים, נזכיר שהתופעה הזאת נעלמת רגעים ספורים אחרי ההמראה, אז חבקו את כוכב הפופ משנות ה-80 שבתוכם, והקליפ שאתם נמצאים בו יחלוף במהרה.