מתכננים לקחת פסק זמן מהחיים ולחקור את אירופה? בטח שמעתם על חוק "90 הימים", אשר קובע שאזרחים שאינם תושבי האיחוד האירופי עם ויזה תקפה יכולים להיכנס למדינות אזור שנגן רק למשך 90 ימים בסך הכל בפרק זמן של 180 יום.

החול חל למעשה ב-25 מתוך 29 מדינות האיחוד האירופי, בהן נכללות גם איסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה ושוויץ, מדינות יפיפיות שלוקח זמן רב כדי לחקור לעומק כמטייל. 

אז כדי ליהנות מכל מה שיש לאירופה להציע ולא להיתקע עם הגבלות הזמן, קחו פסק זמן בחופים היפים של אלבניה. אלבניה אינה נכללת באיזור שנגן, כלומר אזרחים רבים שאינם מהאיחוד האירופי יכולים לבלות שם 90 יום מבלי שזה ייחשב כחלק מהגבלת הימים.

טירנה, אלבניה (צילום: אינגאימג')
טירנה, אלבניה (צילום: אינגאימג')

אלבניה הפכה בשנים האחרונות כיעד לוהט לתיירים באירופה המחפשים חופשת בטן גב זולה. חוץ מרביצה בחופים, אפשר לטייל גם באגם קומאני, האלפים האלבניים, ועוד.

גם מונטנגרו, פנינה בלקנית עם קו חוף קסום, אינה מחויבת לחוק 90 הימים. בנוסף, קפריסין היא עוד אופציה טובה. המדינה אמנם חלק מהאיחוד האירופי, אך היא לא נחשבת חלק מאזור שנגן - ולכן מטיילים רבים מנצלים חלק ניכר מהשנה שלהם לטייל בה מספר חודשים, ליהנות מהטבע והחופים שלה.

לסיכום, תכנון נכון של השנה יעזור לכם ליהנות מאירופה מבלי להיות בלחץ של עמידה בזמנים. רק צריך לשים לב אילו מדינות הן חלק מאזור שנגן, ואלה מדינות לא, ומתי הכי כדאי לפקוד אותן.

מידע נוסף על האזור והמדינות החברות בו, תמצאו באתר: Schengen.News