לידיעת הנופשים: גל חום קיצוני פוקד בימים אלה את יבשת אירופה וצפוי להתגבר בסוף השבוע. מטאורולוגים צופים כי נראה עלייה בטמפרטורות ביעדי נופש פופולריים, כולל ספרד, קפריסין, יוון ופורטוגל, והן צפויות להגיע ל-46 מעלות צלזיוס.

פורטוגל (צילום: שאטרסטוק)
פורטוגל (צילום: שאטרסטוק)

בימים האחרונים מספר שריפות פרצו בכמה מוקדים בפורטוגל וגרמו לסכנה למקומיים ותיירים. גם ביוון שירותי הכיבוי נמצאים בכוננות גבוהה לאחר שיותר מ-40 שריפות פרצו במדינה במהלך השבוע. כמו כן, לפי אתרי חדשות מקומי, הוכרז במדינה "מצב כוננות כללי" עקב שריפות ותנאי מזג אוויר מתמשכים.

האקרופוליס באתונה (צילום: אינג אימג')
האקרופוליס באתונה (צילום: אינג אימג')

הטמפרטורות העולות תופסות את היוונים בשיא העונה. עד כה, שלושה כבאים אושפזו בעקבות שריפה בקורינתוס. בעקבות החום הגבוה צפויים להיסגר אתרי תיירות רבים. להזכירכם, רק בחודש שעבר נסגר אתר התיירות הפופולרי באתונה האקרופוליס, בשל תנאי מזג אוויר קיצוני. כמו כן, בעקבות החשש לשריפות, במדינה ערוכים לפנות במקרה הצורך את הנופשים הרבים ששוהים בבתי המלון.

השריפות והחום לא משפיעות רק על היוונים, על פי הרשויות המקומיות 2 כבאים נהרגו בשריפה באזור בזיליקטה בדרום איטליה. נכון לזמן זה, איטליה הוסיפה את פאלרמו, סיציליה, לרשימת 13 הערים במדינה עם אזהרת חום חמור. קשישים בעיר ורונה נקראו להישאר בתוך הבית וממטרות הוצבו במקומות הומים כדי לצנן את העוברים והשבים.