על רקע המצב הביטחוני ונטישת החברות החברות הזרות, ישראלים רבים התקועים בחו"ל מתלוננים על כך שמחירי הטיסות חזרה לארץ גבוהים ולא פרופורציוני. בעקבות תלונות של הטסים, יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח נחמה גולדווסר, יוצאת בדרישה למשרד התחבורה ורשות התחרות - "פקוח על מחירי טיסות החילוץ.
"שוק התעופה הפך למעשה לדואופול", אומרת גולדווסר: "עשרות אלפי ישראלים סובלים בימים אלה מהכפלת העלויות של חופשתם בחו"ל. קיים פער דרמטי בין מה שהחוק מחייב את חברות התעופה להחזיר על ביטול או דחיית טיסה, לבין מה שנוסעים נאלצים לשלם בפועל. עלות הכרטיסים החדשים, שנכפו על הישראלים לרכוש על מנת לשוב ארצה - יקרים משמעותית, וזאת לצד העלויות הנוספות כאשר רבים מהנוסעים נאלצים לשכור מקום לינה עד לטיסה, אוכל ועוד.
"אסור לחברות התעופה הישראליות לנצל את המצב ולגזול את הישראלים. לא ייתכן שטיסת חזור מאתונה תעלה למעלה מ-3200 שקלים. הציבור הישראלי חכם, וידע להעניש את מי שעושק אותו".
משרד התחבורה ורשות התחרות צריכים לפקח על מחירי טיסות החילוץ, כפי שהיה בשבועות הראשונים של המלחמה. יש לקבוע את מחיר הטיסה לפי היעד ממנו היא יוצאת", היא מוסיפה.
"בניגוד לתחילת המלחמה באוקטובר ונובמבר בשנה שעברה, חודשי הקיץ הם תקופת שיא בתיירות וגם ככה מחירי המלונות וחדרי האירוח גבוהים מאוד והישראלים שתקועים חייבים לשלם סכומים משמעותיים כדי להאריך את השהייה שלהם".