הרשויות במדריד הודיעו כי ישללו את רישיונות ההפעלה של חברות השכרת הקורקינטים החשמליים Lime, Dott ו-Tier, דבר שיגרום להעמלות הקורקינטים מרחובות הבירה הספרדית.

ראש העיר חוסה לואיס מרטינז-אלמיידה הודיע ​​על ההחלטה ביום חמישי, אחרי שלטענת מועצת העיר,החברות לא עמדו בתנאים שנקבעו בהיתרים שלהן. מהמועצה אך נמסר כי החברות חסמו את מאמציה לבדוק את פעילותן, בכך שלא סיפקו מידע נדרש או הענקת גישה לממשקים שלהן.

Lime, Dott ו-Tier הן שלוש החברות היחידות שמציעות השכרת קורקינטים חשמליים במדריד, עם היתרים שניתנו ל-2,000 קטנועים כל אחת. משמעות ההחלטה של ​​המועצה היא "שכירת קטנועים ייעלמו מהעיר מאוקטובר", נכתב בהצהרה.

אזור צ'ואקה, מדריד (צילום: רויטרס)
אזור צ'ואקה, מדריד (צילום: רויטרס)

לאחר שהחל תהליך ביטול ההיתרים, יעמדו לרשות החברות 20 יום לערער על ההחלטה. כבר עכשיו, דובר של "דוט" אמר בריאיון ל-CNN כי החברה קיבלה הודעה רשמית על ביטול ההיתר ביום חמישי. "אנו מעריכים כעת את המצב של שירות קורקינטים חשמליים משותפים ומחכים לפגישה עם עיריית מדריד לפני קבלת החלטה כלשהי", הוא אמר. "אנו מצפים כי יתאפשר דיאלוג בונה עם העירייה כדי להבין את הסיבות להחלטה שהוכרזה כדי שנוכל לטפל בהן כראוי ולקיים שירות ניידות שימושי לתושבי מדריד ולתיירים המבקרים", הוא הוסיף.

גם בליים ציינו שהחברה "מאוכזבת ממהלך המפתיע הזה", והם יפעלו לנסות לפעול עם העירייה כדי לפתור את המצב. 

מועצת מדריד לא תעניק אישורי הפעלה נוספים של קטנועים חשמליים, הוסיף ראש העיר מרטינז-אלמיידה בהצהרה, "כיוון שהוכח כי השוק אינו יכול לעמוד בדרישות ההכרחיות שקבעה המועצה המבטיחות את הרמה הגבוהה ביותר של בטיחות האזרח האפשרית".

מדריד היא לא העיר הראשונה שנקטת צעדים נגד השכרת קורקינטים חשמליים. באוגוסט, גורמים בעיר מלבורן באוסטרליה החליטו לאסור השכרת קטנועים חשמליים, תוך ציון חששות בטיחות בעקבות מאות תלונות ודיווחי תאונות. באפריל 2023, תושבי פריז הצביעו בעד איסור השכרת קורקינטים חשמליים.