בעוד שהבוטוקס והמילויים בפנים הופכים יותר שכיחים בארץ ובעולם, רבים לא מבינים את ההשלכות שלהם על החופשה העתידית שלהם. 

כבר לפני כשנה משפיעת הטיקטוק ג'ואן פרופט, סיפרה איך נגררה לחדר חקירות בטורקיה בשדה התעופה על ידי שישה קציני אבטחה, לאחר שלדבריה תמונת הדרכון שלה לא תאמה למראה הנוכחי שלה. מאז שתמונת הדרכון צולמה, ג'ואן עברה ציפוי שיניים, מילוי סנטר ושפתיים וזריקות המסת שומן. 

למרות שתוקף הדרכון שלה היה אמור לפוג שנה לאחר מכן, ג'ואן נאלצה לשלם עבור דרכון חדש. עדותה הובילה לגל של תגובות, רובן מנשים, שסיפרו על חוויות דומות בשדות תעופה בכל רחבי העולם. ובעוד הרבה מהתגובות דברו על קשיים בשדה התעופה בטורקיה, נשים אחרות דיווחו על חוויות דומות בקייפ ורדה ובסינגפור, כאשר אחת אמרה שהיא נדרשה להראות תמונה מלפני המילוי בזמן שנחקרה.

מומחי טיולים כבר מזהירים מפני הבעיות שבוטוקס יוצר בטכנולוגיות זיהוי פנים. בעקבות המקרים האחרונים, החליטו להזהיר את חובבי הטרנד, שמתכננים לטוס בקרוב.

במיוחד עכשיו עם טכנולוגיה ביומטרית וזיהוי פנים המשמשים יותר ויותר לביקורת דרכונים, שינויים משמעותיים בפנים עשויים להוביל לשאלות לגבי זהותך. 

הזרקת בוטוקס (צילום: אינגאימג)
הזרקת בוטוקס (צילום: אינגאימג)

על פי ספקית התיירות Travel Republic, בעיות זיהוי פנים בשדות תעופה נפוצות כיום ועלולות לגרום לעיכובים ואף לביטולים בטיסות. "מחשבי נמל תעופה משתמשים במרחק בין האישונים, האוזניים, האף והפה, הפה ורוחב העיניים ורבים אחרים", אמרה קרולינה טורוסקה, מומחית לצילום ביומטרי ולנסיעות של Passport-Photo באינטרנט.

מתי כדאי לעדכן את תמונת הדרכון?
שינויים קלים כמו תסרוקת חדשה, גידול זקן או תנודות קלות במשקל אינם מצריכים דרכון חדש. עם זאת, כאשר עוברים שחזור פנים  או הליכים קוסמטיים שמשנים את תווי הפנים העיקריים שלנו, מומלץ לעדכן את תמונת הדרכון.

על פי מומחים, אם עברתם ניתוח לאחרונה, או עשיתם מילויים שמשנים את צורת הפנים, ואתם צריכים לטוס, כדאי אפילו להצטייד בפתק מהרופא, המסביר את ההליך שעברתם ושאתם עשויים להיראות שונה מתמונת הדרכון.