אירוח כפרי עין חרוד מציע מפלט שקט ומרגיע, הרחק מהמולת העיר ומאזורי המתיחות. הוא שוכן בלב עמק יזרעאל השלו, עם אווירה פסטורלית. הנוף המרהיב של הר הגלבוע והשדות הירוקים מסביב יוצרים תפאורה מושלמת לחופשה רגועה ללא אזעקות ומנותקת מדאגות היומיום. המיקום המרוחק של עין חרוד מאזורי האזעקות מאפשר ליהנות מתחושת ביטחון. בין אם זה טיול קצר בטבע, רחצה בבריכה השקטה, או פשוט ישיבה על המרפסת עם כוס יין מול הנוף, אפשרי למצוא פה רגיעה אמיתית.

מתחם האירוח הכפרי מציע מגוון אפשרויות לינה החל מחדרי אירוח קיבוצי נעימים ומשופצים, דרך בקתות זוגיות ומשפחתיות ועד לסוויטות משפחתיות מפוארות. אנחנו התארחנו בבקתות זוגיות רומנטיות – בקתות עץ מרווחות ומעוצבות עם מטבחון, מרפסת וגינה פרטית שגולת הכותרת שלהן הוא ג'קוזי מרובע ענק מול הנוף. הצוות של אירוח עין חרוד מקפיד על כל הפרטים לחופשה מושלמת. היחידות מחכות כשהן ממוזגות וקרירות, עם מגבות מעוצבות בצורת ברבור, פרחים ושוקולד. 

בקתה באירוח עין חרוד  (צילום: אדריאן סובל)
בקתה באירוח עין חרוד (צילום: אדריאן סובל)

עין חרוד הוא קיבוץ פסטורלי וירוק, המציע מגוון פעילויות המתאימות במיוחד למשפחות. אנחנו בחרנו להתרענן בבריכה האולימפית של הקיבוץ שלצידה בריכת ילדים נוספת. המים היו צלולים, והבריכה כמעט ריקה מאנשים, מה שאפשר לנו ליהנות ממנה מדי יום. בחורף האורחים מקבלים כניסה לבריכת ניר דויד המחוממת. בשעות הערב, המקום המושלם הוא הגבעה המתנשאת מעל הקיבוץ. הליכה קלה של דקותיים הביאה אותנו לפסגה ממנה נשקף נוף העמק על שדותיו המוריקים. מהספסלים הפזורים וכיסא נדנדה ניתן לצפות בשקיעה ובשמיים המאדימים, כשברקע נשמעים צלילי פעמוני רוח.

ערב רומנטי עם ג'קוזי, יין ופיצה 

עם רדת החשכה, חזרנו לבקתה והפעלנו את הג'קוזי. האבזור היה מושלם - בקבוק יין, חלוקים ונרות חיכו לנו בחדר ויצרו אווירה רומנטית מושלמת. לארוחת הערב הזמנו אוכל איטלקי ישירות לחדר ממסעדת אלברטו פונפניני הכפרית בקיבוץ עין חרוד מאוחד הסמוך (כשר). התפריט כולל פיצות, פסטות (גם רביולי), סלטים, קינוחים ועוד. האוכל הגיע חם וטעים.
לפרטים: אלברטו פונפניני - 04-6485395

בריכת קיבוץ עין חרוד  (צילום: רון בן דוד)
בריכת קיבוץ עין חרוד (צילום: רון בן דוד)

תצפיות בגלבוע וארוחה בקימל בגלבוע

קיבוץ עין חרוד נמצא במיקום מעולה, קרוב להר הגלבוע ולעמק המעיינות על שפע האטרקציות שלו. בצ'ק אין האורחים מקבלים רשימת אטרקציות ומסעדות באיזור הכוללת הנחות. ביום הראשון ביקרנו בכמה נקודות תצפית בגלבוע, אליהן ניתן להגיע בקלות עם הרכב. לאחר מכן סעדנו במסעדת קימל בגלבוע, נקודת עצירה קבועה שלנו בעמק. מסעדת השף של שאול בן אדרת ובן שחם ממוקמת בבניין לבנים עם חלונות ענקיים המשקיפים על נוף העמק, בתחושה שמזכירה את טוסקנה. התפריט הבינלאומי כולל מנות כמו סלטים, קרפצ'יו, ריזוטו וחציל קלוי. בין העיקריות ניתן למצוא פילה דג או סלמון, שניצל דק, פרגיות, סטייק ועוד. לכל המנות יש מגע שף וטעם שמתגעגעים אליו וחוזרים שוב וגם הקינוחים מושלמים (לא כשר).
לפרטים: קימל בגלבוע 04-6895566

קימל בגלבוע  (צילום: טלי שרון)
קימל בגלבוע (צילום: טלי שרון)

עמק המעיינות

למחרת, אחרי ארוחת בוקר קיבוצית משודרגת בחדר האוכל של האירוח הכפרי, יצאנו לעמק המעיינות שהכניסה אליו בחינם. ניתן להיכנס בתשלום לסחנה או לגן גורו. אנחנו בחרנו בהליכה קצרה כדי לטבול בעין מגדל. המים צלולים ונעימים, אם כי המקום יכול להיות עמוס ולא תמיד נקי. מי שמוכן להרחיק מעט אחרי הלולים עד לגשר הולכי הרגל יוכל ליהנות מיותר פרטיות. למעוניינים לסייר בכל הפארק או להגיע למעיינות המרוחקים יותר, ניתן לשכור רכב גולף או אופניים. חשוב לקחת מים קרים, במיוחד בימים חמים.

עין מגדל, עמק המעיינות (צילום: טלי שרון)
עין מגדל, עמק המעיינות (צילום: טלי שרון)

ארוחת בשרים במסעדת הלנה בבית שאן

לאחר הטבילה, כשהתעורר הרעב, נסענו לבית שאן. ממש מול הפארק הארכיאולוגי נמצאת מסעדת הלנה, מסעדת בשרים כשרה למהדרין. בצהריים מוגשות כאן ארוחות עסקיות משתלמות החל מ-89 שקל, הכוללות מבחר של 14 סלטים, אורז ופוקצ'ה חמה מהטאבון עם מילוי חופשי המגיעים עם מנה בשרית כמו פרגיות, קבב, המבורגר ועוד. יש גם מנות יקרות יותר כמו אסאדו, אנטריקוט, פילה וכו'. המסעדה משקיפה לפארק הארכיאולוגי, ובערב הופכת לבר שמח כשעתיקות הפארק מוארות באור רומנטי. כל מה שטעמנו היה טעים ומתאים גם לחיך האירופאי, כולל מנות כמו לחמג'ון ופסטלים, והבשרים עשויים היטב.
לפרטים: מסעדת הלנה 04-8877577

הלנה, מסעדה בר בבית שאן  (צילום: טלי שרון)
הלנה, מסעדה בר בבית שאן (צילום: טלי שרון)

חופשה כפרית בעין חרוד משלבת יופי טבעי, רוגע, וחוויות קולינריות, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי למי שמחפש מפלט שקט עם שפע של פעילויות ואפשרויות אוכל בקרבת מקום.

לפרטים: אירוח כפרי עין חרוד 04-6486083

הכותבת היא בלוגרית תיירות וקולינריה: לאכול להרגע להנות, אינסטגרם, ובעלת קבוצת פייסבוק "המלצות על טיולים בארץ ובעולם"