על פי ההערכות, למרות המצב הביטחוני, עם ישראל צפוי לצאת בהמוניו לחופשה בחו"ל בחגי תשרי הקרובים. אחרי שהכרטיסים כבר הוזמנו, אחד הדברים החשובים שנותרו לעשות הוא לבחור ביטוח לקראת הנסיעה.

למרות החשיבות של הביטוח, רוב האנשים לא בודקים ולא משווים בין הכיסויים השונים שמציעות פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל. הביטוח מורכב מסעיפים שונים כמו איתור חילוץ, כיסוי רפואי, כיסוי ביטול/קיצור טיסה, כבודה ועוד, שמשפיעים על המחיר ועל היקף הכיסוי. 

על פי נתוני אתר השוואה וקניית מוצרי הביטוח Wobi, ניתן לראות פער של למעלה מ-40% בין ההצעה הזולה ביותר להצעה היקרה ביותר במחיר ביטוח הנסיעה לחו"ל. כדי לחסוך מאות שקלים בנסיעות לחו"ל בחגים, אלה הסעיפים שאתם חייבים להכיר.

בבדיקה באתר, בין 5 חברות ביטוח שונות, עולה שונות גדולה בין מחירי הפוליסות עבור אותם כיסויים. בטיסה לתאילנד לדוגמא, נמצא פער של 43% בין ההצעה הזולה ביותר וההצעה היקרה ביותר עבור אותם כיסויים. בטיסה לארה"ב הפערים עומדים על 28% ובטיסה ליוון על 25%. מכאן שבהשוואה פשוטה בין ההצעות השונות, משפחה יכולה לחסוך בכל חופשה מאות שקלים על הפוליסה. 

האותיות הקטנות והכיסויים שצריך להכיר 

מעבר לעלות הביטוח, יש לשים לב כי הפוליסה כוללת את הכיסויים המתאימים לצרכים שלנו ואופי הטיול שלנו. בין אם מדובר בנסיעה עם לפטופ שנרצה לכסות או נסיעה הכוללת ספורט אתגרי. בנוסף, בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 50% בישראלים הרוכשים כיסוי של ביטול/קיצור טיסה. מה הם הסעיפים השונים ובאילו מקרים הם מגנים עלינו ?

ביטול/קיצור טיסה – האם רלוונטי לצו 8 ? 

כאמור, בשנה החולפת חלה עלייה של כ-50% בבחירה של ישראלים לרכוש כיסוי של ביטול/קיצור טיסה. הכיסוי הזה תקף במקרים של מוות או אירוע רפואי חמור של המבוטח או שלקרבה ראשונה או אירוע נזקי שהתקיים בביתו של המבוטח, כגון שרפה, שיטפון, נזק בזדון על ידי אחר ועוד. בנוסף הסעיף תקף במקרים של צו 8. לדוגמא, אם משפחה של זוג ושני ילדים טסים ללונדון ואחד ההורים מקבל צו 8, המשפחה כולה תקבל החזר על כל הטיסות – מדובר על החזרים שיכולים להגיע לאלפי דולרים.

בעניין סעיף זה, חשוב לציין כי במקרה של ביטול טיסה בעקבות מלחמה, ההחזר עבור הטיסה יגיע מחברת התעופה ולא מחברת הביטוח, כאשר בכל הנוגע לבתי מלון, במצב של חשש נמליץ לבצע מראש הזמנה עם אופציה לביטול. בנוסף, במצב של ביטול טיסה על ידי  חברת התעופה, ניתן לבטל את פוליסת הביטוח שנרכשה ולקבל עבורה החזר מלא.

אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

כיסוי איתור, חילוץ והצלה

מיועד לספק שירותי מציל חיים במקרה של תאונה או אירוע באזור מסוכן, הדורש חילוץ, איתור או טיפול רפואי.

ביטוח כבודה 

היום כיסוי ביטוח כבודה נחשב חובה בכל נסיעה. במקרה שהמזוודות לא מגיעות בזמן ליעד, או במקרה של גניבה או אובדן של מזוודה במהלך הנסיעה הכיסוי מאפשר פיצוי כספי באופן מידי. סכום הפיצוי יתקבל על פי תנאי הביטוח שנקבעים על ידי כל חברת ביטוח בנפרד. כדאי לשים לב כי הכיסוי אינו כולל גניבה של ציוד אלקטרוני כמו מחשב נייד, מצלמה, טאבלט וטלפון סלולרי, ועליהם יש לרכוש כיסוי נפרד. 

ספורט אתגרי 

ביטוח ספורט אתגרי מספק כיסוי רפואי במקרה של פגיעה גופנית תוך פעילויות אתגריות כמו טרקטורונים, רפטינג, אבובים, בננה, באנג'י ופעילויות נוספות. יש לשים לב כי רוב חברות הביטוח אינן מבטחות נשים בהריון מתקדם בכיסוי זה, ולכן יש לחפש חברת ביטוח המכסה גם זאת אם נדרש.

משפחה בחופשה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג)
משפחה בחופשה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג)

בנוסף יש לשים לב למהירות קבלת ההחזרים מהביטוח במקרה של צורך לבטל או לשנות את תוכניות הנסיעה בשל בעיה רפואית או אחרת, מהירות התגובה של חברת הביטוח יכולה להיות ההבדל בין תהליך חלק לבין חוויה מורכבת ומסובכת.

קרן לובינסקי דורון, חתמת ראשית ב-Wobi: "בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל צריך לשים לב לעלות הביטוח, גובה הכיסוי, גובה השתתפות עצמית, התאמה של הכיסויים לצרכים המסוימים הרלוונטיים לאופי הטיול שלנו ואת קלות ההפעלה של הביטוח. יחד עם זאת, יש לשים לב שיכולים להיות שינויים משמעותיים בין חברות הביטוח בעלות הבסיסית ובהרחבות. לכן חשוב גם לבחון את הכיסויים הקיימים ולוודא שהם אכן מספקים הגנה מתאימה למצבי חירום וסיכונים פוטנציאליים ביעד הנסיעה. בכדי לקבל את ההצעה המתאימה ביותר, מומלץ וניתן לבצע השוואה פשוטה ומהירה בין החברות השונות באמצעות כלים דיגיטליים".