בין הנופים המרהיבים של מכתש רמון ובתוך האווירה הייחודית של מצפה רמון, יתקיים השנה פסטיבל "אינטימדבר" ה-12, אירוע רב-תרבותי שמושך אליו חובבי מוזיקה, אומנות ותרבות מכל קצוות הארץ. הפסטיבל, המהווה אחד מהאירועים המרכזיים של מצפה רמון, ייערך בין התאריכים 18-20 בספטמבר.

כבר מהיום הראשון של הפסטיבל, אווירת המדבר שואבת את המבקרים לחוויה עמוקה שמשלבת את כל מה שמייחד את מצפה רמון: שילוב מופלא של נוף עוצר נשימה עם תרבות מקומית שוקקת חיים. במשך שלושה ימים, יוכלו האורחים ליהנות מהופעות מוזיקה חיות של אמנים ידועים לצד מופעי תיאטרון, מחול, קרקס, קולנוע ואומנות פלסטית. ברקע, נופי המכתש העצומים והקסומים מוסיפים לכל אירוע את הייחודיות שגורמת לפסטיבל להתבלט בין יתר הפסטיבלים המתקיימים ברחבי הארץ.

ג'ימבו ג'יי (צילום: דניאל אהרוני)
ג'ימבו ג'יי (צילום: דניאל אהרוני)

היום הראשון: ג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה פותחים את הפסטיבל 

ביום רביעי, ה-18 בספטמבר, יפתח את הפסטיבל ג'ימבו ג'יי, אחד הראפרים הבולטים בישראל, עם הופעה סוחפת שתשלב את להיטיו הגדולים כמו "עשיתי" ו-"מטקות". לצידו יופיע טדי נגוסה, עוד דמות מרכזית בסצנת הראפ המקומית, עם שירים שמצליחים להיכנס ללב ולנשמה של המאזינים, כולל הלהיט הפופולרי "זה בדם שלי". המופע יתקיים על הבמה המרכזית של רובע דרכי הבשמים, המקום שבו נופי המדבר מתמזגים עם היצירה האנושית.

היום השני: אתניקס חוגגים 30 שנות יצירה

ביום חמישי, ה-19 בספטמבר, תגיע אל הבמה אחת הלהקות האהובות ביותר בישראל – אתניקס. הלהקה, שצברה קהל מעריצים נאמן במשך שלושים שנות יצירה, תבצע את מיטב הלהיטים שכולנו מכירים ואוהבים, כמו "תותים" ו"רק אהבה תנצח". אין ספק שהאווירה המדברית של מצפה רמון תהפוך את ההופעה הזו למיוחדת אפילו יותר, עם ריקודים שמחים תחת כיפת השמיים.

היום השלישי: מופעי ילדים, אינדי רוק, ואווירת סוף שבוע קצבית

הפסטיבל ימשיך ליום שישי עם הפנינג מיוחד לצהריים שיכלול את מופע הילדים "אגדה חיה", הפקה מוזיקלית בשיתוף פעולה עם מוזיאון הטבע של אוניברסיטת תל אביב, שתעלה בשעה 11:00. אחר הצהריים, בשעה 16:00, יתקיים מופע אינדי רוק של אביב גדג' והילה רוח, שני אמנים שמביאים איתם את הייחודיות של סצנת הרוק הישראלית עם שירים מכל התקופות.

אגדה חיה בהופעה חיה (צילום: אור ויטקובסקי)
אגדה חיה בהופעה חיה (צילום: אור ויטקובסקי)

חוויה לכל המשפחה והקהילה

מעבר להופעות המרכזיות, הפסטיבל מציע גם שפע של פעילויות לכל המשפחה. רובע דרכי הבשמים של מצפה רמון, הידוע במרכזי התרבות, הגלריות, בתי הקפה, והחנויות האמנותיות שבו, יתמלא במופעי מחול, תיאטרון וקרקס, לצד הקרנת סרטים והצגת יצירות אמנות פלסטית. הקסם של הפסטיבל טמון גם בכך שהוא משלב את היצירה המקומית של תושבי מצפה רמון – אמנים ומוזיקאים שמוסיפים את הטעם האותנטי של המקום לאווירה הכללית.

האירוע הזה הוא לא רק פסטיבל מוזיקה, אלא הזדמנות למבקרים לחוות את הקהילה המקומית הייחודית של מצפה רמון, שבה התרבות והטבע נפגשים בהרמוניה מושלמת. השנה, את הפסטיבל יובילו קבוצת "frequency south", המורכבת מיזמים צעירים ואמנים הפועלים בתוך הרובע, ומטרתם להנגיש את היצירה והתרבות במצפה רמון לקהל הרחב.

צעירים במצפה רמון. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אריאל בשור)
צעירים במצפה רמון. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: אריאל בשור)

הפסטיבל ככרטיס כניסה אל ליבו של המדבר

לדברי אליה וינטר, ראש מועצת מצפה רמון, פסטיבל אינטימדבר הוא אחד מאירועי השיא של השנה, והזדמנות פז להכיר מקרוב את מצפה רמון, שנחשבת לבירת תיירות המדבר של ישראל. "מצפה רמון היא לא רק יעד תיירותי, אלא גם מקום שממזג קהילה יוצרת, נוף עוצר נשימה ואומנות מקומית". 

כמה זה עולה? הכניסה למתחם רובע דרכי הבשמים היא חופשית, כך שתוכלו להסתובב בין המתחמים וליהנות מההיצע הרחב שמציע האזור. חלק מהמופעים על הבמה המרכזית יידרשו תשלום סמלי – לדוגמה, הופעתו של ג'ימבו ג'יי וטדי נגוסה ביום רביעי תעלה 70 שקל, הופעת אתניקס ביום חמישי תעלה 30 שקל בלבד, וההפנינג המוזיקלי של יום שישי יציע כרטיסים למופע הילדים ב-40 שקל בלבד, ולמופעי הרוק במחיר של 70 שקל.

לפרטים נוספים והרשמה: https://tickchak.co.il/68141?_ref=41946