אם אתם מאלה שאוהבים לטייל בלונדון, כנראה שביקרתם ברחוב אוקספורד – אחד מאזורי הקניות המפורסמים והאהובים ביותר בעיר. אבל נראה שבקרוב הרחוב הזה עומד לעבור שינוי דרמטי שעשוי להפוך את חוויית הביקור שלכם על פיה.

סאדיק חאן, ראש עיריית לונדון, הכריז על תוכנית חדשה שעשויה להפוך קטע באורך של כ-1.1 ק"מ ברחוב אוקספורד למדרחוב – כלומר, אזור ללא תנועת כלי רחב. מדובר בקטע שבין כיכר אוקספורד לשער מארבל, שהוא לב ליבו של אזור הקניות.

המטרה? לשפר את חוויית הקניות והבילוי עבור מבקרים, תושבים ותיירים. זה חלק מפרויקט התחדשות רחב יותר שחאן מקדם, ויתכן שבעתיד יורחב גם לכיוון רחוב טוטנהאם קורט.

רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')
רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')

"רחוב אוקספורד היה פעם היהלום שבכתר של ענף הקמעונאות הבריטי, אבל אין ספק שהוא סבל מאוד בעשור האחרון," אמר חאן לעיתונאים. "נדרשת פעולה דחופה כדי להעניק לרחוב הראשי המפורסם ביותר במדינה חיים חדשים".

מחכה לכם יותר מתמיד: המדריך המלא ללונדון שאתם חייבים להכיר
חופשה רומנטית בסתיו: יש לנו המלצה על 10 יעדים אבל אחד מנצח בגדול

התוכנית עדיין דורשת אישורים שונים, כולל מהממשלה ומהמועצה המקומית. אם היא תאושר, העלות המשוערת היא כ-150 מיליון ליש"ט, כשהכוונה היא לגייס את הכסף משילוב של עסקים מקומיים, מקורות הכנסה חדשים ומשקיעים פרטיים.

אז מה זה אומר לתיירים הישראלים? אם התוכנית תצא לפועל, הביקור הבא שלכם ברחוב אוקספורד עשוי להיות חוויה שונה לחלוטין – ללא פקקים, רעש וזיהום אוויר, ועם הרבה יותר מרחב להסתובב וליהנות מחנויות ומהאווירה.