מדד חברת ביטוחי הנסיעות, פספורטכארד לקראת חגי תשרי, מצביע על שינויים בטבלת היעדים הפופולאריים ביותר לנסיעה במהלך תקופת החגים.

למרות שחופשת בתי הספר השנה תימשך יותר משבועיים – מיום כיפור ברצף עד לאחר שמחת תורה – היקף ההזמנות לטיסות בשלב זה עומד על כ-50% בלבד ביחס לשנה שעברה. זאת, על רקע אי חזרתן של כל חברות התעופה לטוס מנתב"ג. עם זאת, ההערכה היא שלקראת אוקטובר יתווספו טיסות ורבים יערכו הזמנות בסמיכות לתקופת החגים ובמהלכם. אבל הדבר גם יהיה תלוי כמובן במצב הביטחוני.

ייתכן שהירידה בהזמנות גם נובעת מחוסר הוודאות הביטחונית, כאשר רבים "ממתינים על הגדר" כדי לראות את ההתפתחויות.

היעדים המובילים כעת על פי מדד פספורטכארד לקראת החגים, ממשיכים את המגמה של חודש אוגוסט, כאשר עשרת היעדים הפופולאריים ביותר הם: יוון, איטליה, ארה"ב, תאילנד, קפריסין, ספרד, גיאורגיה, הונגריה, גרמניה ואוסטריה.

צרפת מדורגת בשלב זה במקום ה-12 ובריטניה במקום ה-14.

לא תאמינו מה מתכננים לעשות לרחוב שהישראלים הכי אוהבים בלונדון
לגזור ולשמור: כל מה שחשוב לבדוק כדי להוזיל את ביטוח הנסיעות

עם זאת, בפספורטכארד מעריכים, ייתכן שבסמיכות לחגים יתווספו טיסות חדשות ואז הן יחזרו לעשירייה הראשונה, כפי שהיה בתקופה המקבילה אשתקד. (מקומות שמונה ותשע בהתאמה).

טורקיה, שדורגה במקום השני במדד היעדים הפופולאריים בתקופה זו בשנת 2023, עדיין מחוץ לטבלה ולא צפויה לחזור אליה לאור המצב הביטחוני וגילויי האנטישמיות במדינה.

רונית סגל מנכ''לית פספורטכארד (צילום: מיכאל טומרקין)
רונית סגל מנכ''לית פספורטכארד (צילום: מיכאל טומרקין)

ארה"ב שבמקום השלישי עלתה בדירוג היעדים. זאת, ככל הנראה בשל ביטול הצורך בוויזה בטיסה אליה.

מנתוני פספורטכארד עולה, כי היעד של אחד מארבעה ישראלים שיטוסו בחודש החגים לחו"ל, יהיה יוון או איטליה. עוד עולה מנתוני החברה, כי חל זינוק של כ-70% בביצוע ביטוח נסיעות ביום הנסיעה, דבר המעיד על קבלת החלטה לטוס ברגע האחרון וזאת, על רקע המציאות הביטחונית.

כמו כן, במהלך החופש הגדול נרשמה עלייה חדה במספר הורדות אפליקציית חדר המצב. מספר ההורדות של האפליקציה ומספר ההתרעות של האפליקציה למצבי חירום ברחבי העולם חצה את ה-100 אלף.

"אנחנו נערכים לקראת תקופת החגים וממשיכים לראות העדפה ברורה ליעדים בהם תחושת הביטחון גבוהה יותר. העדפה זו מתבטאת ביציאתן של טורקיה, צרפת ובריטניה מהמדד, בעוד אוסטריה, הונגריה וגאורגיה, הן אלו שתופסות את מקומן", ציינה מנכ"לית פספורטכארד, רונית סגל – "אנו מעריכים שבעוד כשבועיים, בסמוך לראש השנה, נראה יותר החלטות של הרגע האחרון. זאת, בהתאם להיצע הטיסות במהלך התקופה והחלטותיהן של חברות התעופה הזרות לשוב לטיסות סדירות לישראל".