כשכולם עם העיניים למירוץ למיליון ולשגרת החיים, יש כאלה שבוחרים לפרוש, בין אם ליום אחד או יותר, רק כדי להיטען באנרגיות חדשות. תכירו את החופשה החדשה שלכם והשם הכי חם כרגע בתחום התיירות להתחדשות וצבירת אנרגיות חדשות – "הריטריט היומי". הנה 5 המלצות חמות לריטריטים של יום או יותר שיעזרו לכם לנסות את הטרנד החדש ובעיקר יסייעו במעט לחזק את החוסן הפנימי:

"צדיקים, ריטריט יומי שמשלב יוגה ופיוטים כבר ניסיתם?"

עליזה משה (55), מורת יוגה מנוסה ומטפלת רב תחומית, מציעה שילוב ייחודי של יוגה ורוחניות יהודית. בריטריטים היומיים שלה, המתקיימים באזור השפלה, עליזה משלבת תרגול יוגה עם תורת הקבלה היהודית.
"הדיוק שמאפשרת ההקשבה בריטריט, משחרר עומסים, וההקשבה עצמה מקלילה ומחדשת את החוזה עם הנשמה," אומרת עליזה.
הריטריטים שלה כוללים תרגולי יוגה (מצוין גם למתחילים!), פיוטים, קריאה בדרשות זוהריות, כתיבה אינטואיטיבית, צלילים מרפאים, מדיטציה עמוקה ושימוש בקלפים תרפויטיים. חוויה רב-חושית זו מאפשרת למשתתפים להתנתק מרעשי היומיום ולהקשיב באמת ללב.
עליזה מדגישה את חשיבות ההודיה, ותמיד מסיימת את התרגול ב"תודה" להורים ולמורים, ובברכה לשלום בעולם ובתוכנו.
לפרטים נוספים: עליזה משה | [email protected] | 050-6819432

עליזה משה -  יוגה וקבלה (צילום: בית גפן)
עליזה משה - יוגה וקבלה (צילום: בית גפן)

למתבודדים במדבר: ריטריט יוגה ונשים במצוקי דרגות

חווה נוסבאום, מרצה ומנחת ריטריטים, מזמינה אתכם לריטריט קלאסי בן שלושה ימים במצוקי דרגות הנושקים לים המלח. ריטריט זה, המיועד לנשים בלבד, משלב תרגולי יוגה מעשירים בסטודיו מרהיב עם השקט המדברי הממכר.
"בתקופה של כל כך הרבה מתח, כאב וחדשות 'נון סטופ', יש צורך גדול בריטריט שיאפשר מנוחה, התבוננות וטיפול במתח המצטבר," מסבירה חווה.
הריטריט כולל לינה בחדרים מפנקים בכפר המטיילים של מצוקי דרגות וכולל סדנאות מגוונות כמו ריברסינג (נשימה מעגלית), תקשורת מקרבת, ריקוד אקסטטי בשקיעה, צלילים מרפאים, כתיבה אינטואיטיבית וניהול סטרס באמצעות חשיפה לקור.
ההנחיה הרגישה של חווה מכוונת לפתוח את הלב ולהזמין ריפוי ועיבוד של השנה האחרונה. ריטריט זה מתאים למי שיכול לפנות מספר ימים ומרגיש בנוח עם רעיון ההתבודדות והשקט.
הריטריט הקרוב: 31.10-2.11
לפרטים נוספים: חווה נוסבאום | 054-644-2470| https://hava-nusbaum.co.il/retreat/

ריטריט יומי עם נתי רכט  (צילום: דנה סתוי)
ריטריט יומי עם נתי רכט (צילום: דנה סתוי)

צאו למסע כתיבה של יומיים בטוסקנה של הצפון עם מרסל מוסרי

הסופרת מרסל מוסרי מזמינה את כל כותבי המגירות ואוהבי המילה הכתובה להצטרף למסע כתיבה בן יומיים בחווה של צביקה ליד בתרונות רוחמה בצפון הנגב. אזור זה, עם גבעותיו הירוקות ועציו הבודדים, מושווה לעתים קרובות לטוסקנה.
"28 נשים וגברים מכל הארץ יפגשו לקבל מכלי הכתיבה שאספתי לאורך השנים, לשמוע הרצאות, לחוות תרגילים אישיים וזוגיים, ולצאת עם תוצר יפה, חברים לדרך והמון השראה," מתארת מרסל את החוויה.
הריטריט משלב תרגילי כתיבה, הרצאות מעוררות השראה, מפגשים אישיים עם מרסל, ושיעורים בפיתוח דמויות ועלילה, כתיבה מתוך צלקות ושילוב סיפורי אהבה. כל זאת עטוף באירוח ברמה גבוהה על בסיס חצי פנסיון בחווה של צביקה.
מרסל מזמינה במיוחד ניצולי נובה, פצועי צה"ל ומפונים, ומציעה להם הזדמנות לעבד את חוויותיהם דרך הכתיבה.
לפרטים והרשמה: https://lp.vp4.me/t686

"לא לומדים לשוט בסירה, במים סוערים" – תכירו את ה"ריטריט היומי" במושב חמד

במרחק של פחות משעה מתל אביב, נתי רכט מציע כמה שעות מרוכזות של יוגה בשילוב כלים מדיטטיביים להרפיה ומודעות בבית היוגה במושב חמד.
נתי, מורה ליוגה מנוסה המוכר בזכות שיעורי השקיעה שלו בטיילת ראשון לציון, מארח ריטריטים יומיים המשלבים תרגולי יוגה, הגות ומדיטציה. הריטריטים כוללים גם אוכל טעים וצמחוני מעשה ידי זוגתו.
כשנשאל מתי המועד הנכון עבור אדם ללכת לריטריט, ענה נתי: "לא לומדים לשוט בסירה, במים סוערים. החוכמה הגדולה היא להקדים למשבר, וללמוד 'להשיט את הספינה' לפני שהמים הופכים סוערים."
לאחרונה נוסף קונספט חדש בשם "תנועת הרוח #4", המשלב תרגול מונחה עם תנועה חופשית לאור ירח, ומזמין לשחרר את הגוף והדאגות בריקוד חופשי וקשוב.
אירועים קרובים: ריטריט יום כהכנה לשנה החדשה: יום שישי, 27.9, 9:00-14:00
"תנועת הרוח #4": מוצ"ש, 19.10, 20:00-22:30
לפרטים נוספים: 058-6960980 | נתי רכט | בית היוגה - https://www.beithayoga.com/events

הריטריט של עמליה סינגר (צילום: לירון אלמוג)
הריטריט של עמליה סינגר (צילום: לירון אלמוג)

סוף שבוע מושלם בעמק יזרעאל – ריטריט מפנק בטבע עם עמליה סינגר

עמליה סינגר, מייסדת הקהילה "הרבה מעבר לכושר ותזונה", מציעה ריטריטים מעצימים לנשים. היא מארחת הן ריטריטים יומיים של מספר שעות והן ריטריטים של יומיים עם לינה, בבית ינאי או בחוות נאח"ת רוח היפה בכפר יחזקאל שבעמק יזרעאל.
הריטריטים של עמליה מזמינים את המשתתפות להתמזג עם הנופים הירוקים והמיוערים ולקחת זמן איכות אישי הרחק מהמולת היומיום. הם כוללים יוגה, כתיבה, סאונד הילינג, מעגלי שיח, תנועה (ביודנזה), סדנאות מגוונות ואוכל מפנק ומזין.
"לקראת השנה החדשה, ניקח פסק זמן לדיוק והתבוננות. מה אנחנו רוצות להכניס לחיים שלנו בשנה הקרובה? מה אפשר לשחרר? מה כבר לא משרת אותנו?" אומרת עמליה.
ריטריטים קרובים: 27-28.9: פותחות את השנה ביחד; 5.10: ריטריט יומי בבית ינאי; 17-19.10: ריטריט סוכות
לפרטים נוספים: עמליה סינגר | [email protected] | 050-657-0389

ריטריטים אלה מציעים הזדמנות מושלמת לעצור, להתבונן ולאסוף כוחות לקראת השנה החדשה. בין אם תבחרו בבריחה של יום או בשהייה ארוכה יותר, חוויות אלה מבטיחות לרענן את הגוף, הנפש והרוח שלכם.

דנה סתוי - כתבת תיירות | מדריכת סיורים בנווה צדק | בעלת הבלוג " זמן איכות" לטיולים ופנאי. 050-5418675 |  https://linktr.ee/danatime