חגי תשרי עוד רגע כאן, ומי שעדיין לא הזמין חופשה עושה את זה ברגעים אלה. השנה היעדים מעט השתנו, כבר אין טיסות לטורקיה ובמקומה אנו רואים עלייה בטיסות ליוון שעדיין צועדת בראש. גם ארה"ב ממשיכה להיות יעד מבוקש עבור הישראלים שרבים מהם מעוניינים לחגוג את החגים עם בני משפחותיהם, ואחריה איטליה, תאילנד, יפן  ומונטנגרו.  

משך החופשה גם השתנה, קיימת ירידה במספר ימי החופשה בחו"ל בתקופת החגים שעומד על 7 ימי חופשה בממוצע, לעומת 11 ימים בשנים האחרונות, בהשוואה לחופשת הקיץ, שבה נרשמה דווקא עלייה במספר ימי החופשה, מ-11 ימים בממוצע בשנים קודמות, ל-13 ימי חופשה בממוצע השנה, וזאת ככל הנראה בשל החשש מהתפתחויות בלתי צפויות, והאופן שבו החגים חלים השנה בעיקר בסופי שבוע. 

מפרץ לוסטיקה, מונטנגרו (צילום: מיטל שרעבי)
מפרץ לוסטיקה, מונטנגרו (צילום: מיטל שרעבי)

בדיקה של מחלקת ביטוחי הנסיעות לחו"ל בכלל ביטוח ופיננסים מעלה נתונים מעניינים באשר לאופן ההתנהלות של התיירים הישראלים בסגירת החופשות בחו"ל, לקראת החגים הקרבים. בין היתר, ניתן לראות שינוי באופן בו אנחנו מזמינים ביטוח נסיעות לחו"ל. על פי נתוני החברה, יש עלייה משמעותית ברכישת כיסוי ביטול/קיצור נסיעה זמן רב לפני היציאה המעניק כיסוי במקרה של צווי מילואים ואירוע רפואי.

בריחה טרופית לסוכות: חופשה בסיישל החל מ-1,850$ בלבד 
תשכחו ממינכן: מצאנו את בירת הבירה האמיתית של גרמניה

העלייה מגיעה כמובן בעקבות המצב הביטחוני המתוח, שמשפיע באופן ישיר על הרגלי הנסיעה של הישראלים. בעוד שהרצון לחופשה בחו"ל נותר חזק, החשש מביטול טיסה עקב התפתחויות ביטחוניות ואפשרות לגיוס מילואים פתאומי הוביל לשינויים משמעותיים בהתנהגות הצרכנים, בעת שהם פונים לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. 

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר: "המצב הביטחוני הרגיש בא לידי ביטוי גם בהתנהגות הצרכנית של הלקוחות בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל. הישראלים מבינים שייתכנו התפתחויות ביטחוניות בלתי צפויות, ואנו רואים גידול משמעותי של כ-40% בקרב הנוסעים ברכישת כיסוי ביטול/קיצור נסיעה בפוליסת ביטוח הנסיעות של כלל, המכסה מקרים של גיוס מילואים ואירועים רפואיים. יתרה מכך, המבוטחים בוחרים לרכוש את הפוליסה זמן רב לפני היציאה, עם הזמנת החופשה והטיסות, ולא בסמיכות לחופשה, כפי שראינו בעבר. גם מועד רכישת הפוליסה טרם הנסיעה עלה. אין ספק שאי הוודאות משפיע על היערכות הלקוחות, שמחפשים להיות בטוחים יותר בכל הנוגע לכיסוי הביטוחי שרוכשים טרם יציאתם מהארץ ועושים זאת מבעוד מועד". 

אדם רוכש כרטיס טיסה (צילום: אינגאימג')
אדם רוכש כרטיס טיסה (צילום: אינגאימג')

מה חשוב לדעת לפני שיוצאים לחופשה?

בחרו חברת ביטוח אמינה: השוו בין הצעות חברות הביטוח השונות ובחרו בחברה המציעה כיסוי מקיף והתניות ברורות. התאימו את הכיסויים לאופי הטיול. 
קראו את הפוליסה בקפידה: וודאו כי אתם מבינים את כל ההסכמים והתנאים.
שמרו על המסמכים: את כל המסמכים הקשורים לביטוח שמרו במקום נגיש, הפוליסה, כרטיסי הטיסה והוואוצ'רים של המלון.
במקרה של ביטול טיסה: פנו מיד לחברת התעופה וחברת הביטוח ובררו כיצד לפעול.