אם גם אתם שמעתם שלל שמועת ולחשושים על החמרה בדרישות הכניסה לתאילנד, אתם לא לבד. לאחרונה הרשת התמלאה בהודעות מכל מיני ישראלים שחוששים שבקרוב יצטרכו להוציא אשרה מיוחדת לפני כל ביקור במדינה האסייתית.

תיירים ישראלים, שעבורם תאילנד היא יעד פופולרי במיוחד, מצאו את עצמם מודאגים - ובצדק. אולם, לשכת התיירות התאילנדית בישראל החליטה להפיג את גל השמועות. והודיעה כי נכון לעכשיו, אין שינוי במדיניות הכניסה לתאילנד עבור תיירים ישראלים.

ישראלים עדיין יכולים להיכנס למדינה ללא צורך באשרה מראש, לשהייה של עד 30 יום. עם זאת, הרשויות התאילנדיות אכן שוקלות הנהגת מערכת אישור נסיעה אלקטרוני בעתיד, אך התהליך נמצא עדיין בשלבי דיון ותכנון, ללא החלטות סופיות.

למרות אי-הוודאות, נראה כי ישראלים ממשיכים לבקר בתאילנד במספרים מרשימים. לפי נתונים שפורסמו על ידי לשכת התיירות של תאילנד בישראל, ישראל מובילה בכמות המבקרים ביחס לגודל האוכלוסייה מתחילת השנה. כ-1,776 תיירים ישראלים ביקרו בתאילנד על כל 100,000 תושבים - שיעור גבוה יותר מאשר במדינות כמו דנמרק, שוויץ ונורבגיה.

עבור תיירים ישראלים המתכננים ביקור בתאילנד, ההמלצה היא להישאר מעודכנים. מומלץ לעקוב אחר הודעות רשמיות ממשרד החוץ התאילנדי ושגרירות תאילנד בישראל, ולבדוק את דרישות הכניסה העדכניות לפני כל נסיעה מתוכננת. בעוד שחשוב להיות מוכנים לשינויים אפשריים בעתיד, כרגע אין סיבה לדאגה מיידית.

ככל שיתפתחו עדכונים נוספים בנושא, נמשיך לעקוב ולדווח על כל שינוי משמעותי במדיניות הכניסה לתאילנד עבור תיירים ישראלים.

מבנגקוק נמסר: ״בהתייחס לשאלות בנוגע לדיווחים שאישור הנסיעה האלקטרוני של תאילנד יופעל לראשונה בדצמבר 2024, מר ניקורנדג' בלנקורה, מנכ"ל מחלקת המידע ודובר משרד החוץ, ביקש להבהיר כי בשלב זה, הרשויות התאילנדיות הרלוונטיות דנות בפורמט ובשיטות הטובים ביותר ליישום מערכת כזו עבור נוסעים בינלאומיים, ויידרשו שיקולים ותיאומים נוספים לפני היישום, כולל לוח הזמנים ליישום.
מידע על התפתחויות קשורות יפורסם באופן רשמי מיד כשיהיה זמין״.