חברת התעופה הישראלית החדשה, אייר חיפה, עומדת בפני אתגר לא צפוי בתקופה שאמורה היה להיות הכי מרגשת עבורה. למרות ששמה מרמז על בסיס פעילות בצפון הארץ, החברה נאלצת להתאים את תוכניותיה למציאות הביטחונית המורכבת ולהשיק את טיסותיה דווקא מנמל התעופה בן גוריון.

המיזם החדש, של מיסדי החברה ניר צוק וגונן אוסישקין, נועד במקור לספק פתרון נוח לתושבי הצפון. עם זאת, המתיחות הביטחונית בגבול הובילה להגבלות על פעילות תעופתיות באזור, מה שאילץ את החברה לשנות את תוכנותיה.

לאחר טיסת מבחן שמתוכננת למחר (רביעי), החברה אמורה לקבל את אישור ההפעלה מרשות התעופה האזרחית. אם הכל יתנהל כמתוכנן, טיסת הבכורה של אייר חיפה צפויה לצאת לדרך לפני החגים בקו נתב"ג-אילת.

המטוס הראשון של החברה, ATR 72-600 עם 72 מושבים, נמסר לחברה בטולוז לפני כחודשיים. כשהמטוס, הנושא את אותיות הרישוי 4X-IHA (ישראל-חיפה).

השינוי הפתאומי בתוכניות ההפעלה מציב בפני אייר חיפה אתגרים כלכליים, כאשר עלויות ההפעלה בנתב"ג גבוהות משמעותית מאלו שבשדה התעופה בחיפה.

למרות האתגרים, השקת פעילותה של אייר חיפה מסמנת רגע מרגש בענף התעופה הישראלי, המציע אפשרויות חדשות לנוסעים ומגביר את התחרות בשוק. הימים הקרובים יהיו קריטיים עבור החברה החדשה, כאשר היא מנווטת בין האתגרים הביטחוניים והלוגיסטיים לבין הרצון להציע חוויית טיסה חדשה ואיכותית לנוסעים הישראלים.

מאייר חיפה נמסר: ״אייר חיפה נמצאת בשלבים הסופיים בתהליך קבלת הרישיון המבצעי, בסיומו יתאפשר לה להפעיל טיסות מסחריות באופן מיידי. החברה השלימה את כל ההכנות הנדרשות והיא מוכנה לפעילות מבצעית. אייר חיפה היא חברת התעופה של הצפון והוקמה במטרה לשרת את תושבי הצפון ולהפעיל טיסות מאזור זה. עם זאת, לאור המצב הביטחוני וההגבלות שהוכרזו על ידי פיקוד העורף, ככל ותתבקש החברה על ידי גורמי הביטחון, רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית להסיט את פעילותה באופן זמני מחיפה היא תפעל כמובן בהתאם להנחיות אלו, לרבות פעילות מנתב״ג בלבד בשלב ראשוני ועד אשר המצב יאפשר את תחילת הפעילות המסחרית כמתוכנן מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה".