על רכס מצפה רמון, במקום שבו פעלה עד לא מזמן מסעדת סלינה, התחילה השבוע הרצה למתחם חדש בשם "בית רמונא". המתחם החדש הוקם בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקלים, והוא מבטיח לשלב קולינריה איכותית, אירועי תרבות ונוף מדברי מרהיב תחת קורת גג אחת.

המתחם, הממוקם בסמוך למרכז המבקרים של מכתש רמון ומלון בראשית, יכלול ארבעה חללים מרכזיים: מסעדה ופיתה בר, קיוסק קפה, פיאצה לאירועי תוכן, וחלל אירועים עם גג פנורמי. "השילוב בין קולינריה לתיירות המדבר הצומחת, יחד עם המיקום החד פעמי והנדיר של המתחם, יוצר קסם ייחודי," מסביר גיא הינן, אחד היזמים מאחורי הפרויקט.

הינן, לשעבר מבעלי קבוצת "נוקס" התל אביבית, חבר לדן וינברג ויואל פיוטרו ליצירת המיזם. הם עובדים בשיתוף פעולה עם איש העסקים הבדואי סמי אלקרינאוי, בעל הנכס, ובתמיכת ארגון JNF USA הפועל לקידום יוזמות באזורי פריפריה בישראל.

המסעדה ופיתה בר יציעו תפריט מגוון המבוסס על מרכיבים טריים ומובחרים, עם דגש על קולינריה מתקדמת. הקיוסק יארח את מיטב התוצרת המקומית, בעוד הפיאצה תהווה במה לאירועי תוכן שבועיים. החלל המרכזי, עם הגג הפנורמי, יציע נוף עוצר נשימה של מכתש רמון וסביבתו.

אייר חיפה מחשבת מסלול מחדש: טיסת הבכורה תצא מנתב"ג במקום מהצפון
האם ישראלים יזדקקו לאישור כניסה לתאילנד? זאת התשובה

בית רמונא (צילום: אסף קרלה)
בית רמונא (צילום: אסף קרלה)

"בית רמונא שואף להוות מוקד תיירותי וקהילתי באזור מצפה רמון," מדגיש הינן. "אנחנו מאמינים בחיבור עמוק עם הקהילה המקומית ובתי האירוח השונים באזור. החזון שלנו הוא ליצור מרכז תרבות ופנאי איכותי שמספק חוויות אותנטיות וערכים מוספים לתיירים ולתושבים כאחד".

המתחם החדש מסמן שינוי משמעותי בנוף התיירותי של מצפה רמון. עם התרסקותה של סלינה, שהפעילה מספר מתחמים באזור, נוצר צורך בגורם חדש שיתפוס את מקומה. בית רמונא מבטיח למלא חלל זה ואף להרחיב את ההיצע התיירותי באזור.

עם פתיחתו, בית רמונא צפוי להפוך לאבן שואבת לתיירים ומבקרים, המחפשים חוויה קולינרית ותרבותית ייחודית בלב המדבר. היזמים מקווים כי המתחם יסייע בהגדלת תנועת התיירים לאזור ויתרום לפיתוח הכלכלי של מצפה רמון והסביבה.