חגי תשרי כבר בפתח, ואם חשבתם שהפסדתם את ההזדמנות לצאת לחופשה באירופה - יש לנו הפתעה בשבילכם. למרות העלייה במחירי הטיסות והשינויים בענף התעופה, עדיין אפשר למצוא דילים מצוינים ליעדים קסומים ברחבי היבשת.

בעוד שבישראל הסתיו עוד מתמהמה, באירופה כבר מתחילים ליפול העלים וטמפרטורות נעימות מזמינות לטיולים ארוכים ברחובות ציוריים. מצאנו עבורכם את היעדים המושלמים לחופשת חגים בלתי נשכחת, כאלה שמשלבים אווירה קסומה, אטרקציות מרתקות ומחירים שיפתיעו אתכם לטובה.

יוני וקסמן משנה ליו"ר אופיר טורס: "בעוד שבישראל עדיין שורר חום, חגי תשרי השנה מזמנים הזדמנות מצוינת לטיול סתווי באירופה. אוקטובר הוא חודש אידיאלי לביקור ביעדים אירופאיים פופולריים, כאשר הקיץ הלוהט כבר מאחורינו והחורף עוד לא הגיע וביעדי הבטן גב מתקרר".

מבוקרשט הרומנטית ועד פראג המסתורית, דרך וינה האלגנטית ובודפשט התוססת - הכנו עבורכם רשימה של שישה יעדים מובילים שעדיין מציעים חבילות אטרקטיביות לחופשת החגים.

בוקרשט (צילום: katie moon, unsplash)
בוקרשט (צילום: katie moon, unsplash)

1. בוקרשט, רומניה

בוקרשט, בירת רומניה, היא עיר מרתקת המשלבת היסטוריה עשירה עם מודרניות תוססת. הידועה בכינויה "פריז הקטנה", בוקרשט מציעה תמהיל ייחודי של אדריכלות מרשימה, החל מבניינים בסגנון ארט נובו ועד לגורדי שחקים עכשוויים. באוקטובר, העיר מתהדרת בצבעי שלכת מרהיבים, והטמפרטורות הנעימות (ממוצע של 15°C) מזמינות לטיולים ארוכים ברחובותיה. הרובע העתיק של העיר, עם סמטאותיו המתפתלות ובתי הקפה האינטימיים, מספק אווירה רומנטית במיוחד בעונה זו. בוקרשט ידועה גם בחיי הלילה התוססים שלה ובמסעדות המציעות מאכלים רומניים מסורתיים לצד מטבח בינלאומי מודרני.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לבוקרשט החל מ-422 יורו לאדם בחדר זוגי, הכוללים טיסות כוללות כבודה, ומלון 4* ל 4 לילות

וינה (צילום: daniel plan, unsplash)
וינה (צילום: daniel plan, unsplash)

2. וינה, אוסטריה

וינה, בירת אוסטריה, היא גן עדן תרבותי המתהדר באווירה אלגנטית ומתוחכמת. בסתיו, העיר לובשת מעטה קסום במיוחד, עם עצי השדרה המשירים את עליהם וטמפרטורות נעימות הנעות סביב 15°C. וינה ידועה בתרבות הקפה המפוארת שלה, עם בתי קפה היסטוריים רבים המציעים עוגות וקינוחים מפורסמים. העיר מהווה מוקד למוזיקה קלאסית, עם אופרה מפורסמת ותזמורות ברמה עולמית. הארכיטקטורה של וינה מרהיבה, משלבת סגנונות מתקופות שונות, מבארוק ועד לאר-נובו. בסתיו, הפארקים והגנים של העיר מציעים מראות מרהיבים של צבעי שלכת, והאווירה הכללית היא רומנטית ושלווה במיוחד.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לוינה החל מ 667 יורו לאדם בחדר זוגי, הכוללים: טיסות כוללות כבודה ומלון 4* ל 4 לילות.

סופיה (צילום: נטע גפני)
סופיה (צילום: נטע גפני)

3. סופיה, בולגריה

סופיה, בירת בולגריה, היא יעד מרתק ופחות מתויר יחסית לערים אירופאיות אחרות, מה שהופך אותה לאוצר אמיתי למטיילים. באוקטובר, הטמפרטורות בעיר נעימות (ממוצע של 13°C) והאווירה שקטה יחסית. סופיה מציעה תמהיל מעניין של היסטוריה עתיקה, השפעות סובייטיות, ומודרניות מתפתחת. העיר משופעת בכנסיות עתיקות, מסגדים, וסמלים ארכיאולוגיים המעידים על עברה העשיר. הרי וויטושה הסמוכים מספקים רקע ציורי לעיר ומציעים אפשרויות לטיולי טבע קרובים. סופיה ידועה גם במעיינות המינרליים שלה, ובסתיו ניתן ליהנות ממרחצאות חמים ומרעננים. המטבח הבולגרי, עם השפעות טורקיות ויווניות, מציע חוויה קולינרית מיוחדת.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לסופיה החל מ 533 יורו לאדם בחדר זוגי, הכוללים: טיסה כוללת כבודה ומלון 4* ל 3 לילות.

קרקוב, פולין (צילום: יחצ)
קרקוב, פולין (צילום: יחצ)

4. קרקוב, פולין

קרקוב, אחת הערים העתיקות והיפות ביותר בפולין, מציעה אווירה קסומה במיוחד בסתיו. הטמפרטורות באוקטובר נעימות (ממוצע של 11°C), מה שהופך את הטיולים ברחובות המרוצפים של העיר העתיקה לחוויה מענגת. קרקוב ידועה בהיסטוריה העשירה שלה, המשתקפת באדריכלות המרשימה, החל מכנסיות גותיות ועד לטירות רנסנסיות. הרובע היהודי קז'ימייז' מספק הצצה מרתקת לחיים היהודיים שפרחו בעיר לפני מלחמת העולם השנייה. בסתיו, הפארקים והגנים של קרקוב מתמלאים בצבעי שלכת, והאווירה הכללית בעיר הופכת לרומנטית ונוסטלגית. קרקוב ידועה גם בסצנת האמנות והתרבות התוססת שלה, עם מוזיאונים רבים, גלריות, ופסטיבלים המתקיימים לאורך כל השנה.
אחד היתרונות הגדולים של קרקוב הוא מיקומה האסטרטגי, המאפשר טיולי יום מרתקים לאזורים סמוכים. במיוחד כדאי לציין את האפשרות להגיע להרי הטטרה בסלובקיה, הנמצאים במרחק של כשעתיים נסיעה מהעיר. הרי הטטרה, חלק משרשרת הרי הקרפטים, מציעים נופים עוצרי נשימה ואפשרויות רבות לטיולים בטבע. בסתיו, ההרים מתכסים בשלל צבעי השלכת, יוצרים מראה מרהיב במיוחד. העיירה זקופנה, הנמצאת למרגלות ההרים בצד הפולני, היא נקודת יציאה מצוינת לטיולים באזור ומציעה אווירה ייחודית של עיירת הרים מסורתית. שילוב של ביקור בקרקוב עם יום טיול להרי הטטרה מספק חוויה מגוונת של עירוניות ותרבות לצד טבע פראי ונופים הרריים מרשימים.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לקרקוב החל מ-833 יורו לאדם בחדר זוגי, הכוללים: טיסות כוללות כבודה , מלון 4* ל 7 לילות. 
וגם דילים להרי הטטרה בכפרי נופש המותאמיים למשפחות, נחיתה בקרקוב החל מ-795 יורו לאדם בחדר של זוג + 3 ילדים, הכוללים: טיסות כוללות כבודה, לינה בכפר נופש ורכב לשבוע.

בודפשט (צילום: נטע גפני)
בודפשט (צילום: נטע גפני)

5. בודפשט, הונגריה

בודפשט, המכונה "פנינת הדנובה", היא עיר מרהיבה המשלבת היסטוריה עשירה עם אווירה מודרנית ותוססת. בסתיו, העיר לובשת מעטה קסום במיוחד, עם טמפרטורות נעימות סביב 15°C. נהר הדנובה החוצה את העיר מספק נופים מרהיבים, במיוחד בשעות הערב כאשר הגשרים והבניינים ההיסטוריים מוארים. בודפשט ידועה בבתי המרחץ התרמיים המפוארים שלה, חוויה מושלמת לימי הסתיו הקרירים. הארכיטקטורה של העיר מגוונת ומרשימה, משלבת סגנונות ניאו-גותיים, בארוק, ואר-נובו. הקולינריה ההונגרית, עם מאכלים כמו גולאש ופלינקה, מספקת חוויה טעימה וחמימה בימי הסתיו. בתקופה זו, העיר מארחת פסטיבלים רבים, כולל פסטיבל היין הבודפשטי המפורסם.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לבודפשט החל מ-723 יורו לאדם בחדר זוגי, הכוללים: טיסות כוללות כבודה מלון 4*

פראג (צילום: anthony delanoix, unsplash)
פראג (צילום: anthony delanoix, unsplash)

6. פראג, צ'כיה

פראג, בירת צ'כיה, היא עיר שכאילו יצאה מתוך אגדה, ובסתיו היא יפה במיוחד. הטמפרטורות באוקטובר נעימות (ממוצע של 12°C), מושלמות לטיולים ארוכים ברחובות המרוצפים ובסמטאות הציוריות. העיר העתיקה של פראג, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מציעה תמהיל מרהיב של אדריכלות גותית, בארוקית ורנסנסית. בסתיו, הפארקים והגנים של העיר מתמלאים בצבעי שלכת, והאווירה הכללית הופכת לרומנטית ומסתורית. פראג ידועה בתרבות הבירה העשירה שלה, עם מבשלות רבות ופאבים היסטוריים. העיר גם מציעה סצנת אמנות ותרבות תוססת, עם מוזיאונים רבים, גלריות, ומופעי תיאטרון ומוזיקה. בתקופת הסתיו, פראג מארחת פסטיבלים רבים, כולל פסטיבל הג'אז הבינלאומי.
כמה זה יעלה: ניתן למצוא דילים לפראג החל מ-$644 לאדם בחדר זוגי, הכוללים טיסות ללא כבודה מלון 4* והעברות.