על רקע מתקפת הטילים השנייה בהיסטוריה של ישראל מצד איראן, עשרות אלפי ישראלים מצאו את עצמם בימים האחרונים תקועים בקפריסין. לחלקם התבטלה הטיסה חזור מהאי המיוחד וחלקם השני מצאו את עצמם באי בעל כורחם, בדרך חזרה ממדינות אירופה הקרירות, נחתו בלרנקה במקום בתל אביב. ריכזנו לכם כמה מקומות שווים וקרובים שתוכלו להעביר בכיף עד הטיסה חזרה הביתה.

בואו נוריד לחץ - אוכל

לאורך הטיילת בלרנקה תמצאו עשרות ואפילו מאות מסעדות שונות עם קולינריה מגוונת מכל העולם. בחרנו כמה שממש אהבנו ודגמנו בימים האחרונים, כולן במרחק הליכה מהמרכז או במרחק 3 דקות נסיעה משדה התעופה. 

אוזו להורדת המתח (צילום: אורן גבאי גולן)
אוזו להורדת המתח (צילום: אורן גבאי גולן)

הלוקאלי: Zephyros Restaurant

משפט קפריסאי עתיק אומר שלא אוכלים דגים במקום שלא רואים ממנו את הים, ומהמסעדה הזו לא רק רואים את הים, גם שומעים את הגלים. אוכל טעים, מקומי וטרי טרי, שולחנות שמזכירים את הימים היפים של מסעדת אנטבה בתחילת שנות ה2000. מלצרים קפריסאים מבוגרים שהפכו את המלצרות למקצוע ואווירה טובה. אל תוותרו על הבירה המקומית (KEO) או בקבוק אישי של אוזו עם קרח בצד.
מחירים לאדם בין 10-15 יורו.

עדיין רעבים?

ALMAR Seafood Bar - ואווו, כמה אהבנו את המקום הזה. בר מסעדה אסייתית בעיצוב של חוף במזרח עם DJ שמנגן מוזיקה בלייב, שולחנות גבוהים ואווירה שתגרום לכם לשכוח לרגע מכל הצרות שלכם שבישראל ובקפריסין. המסעדה מציעה מנות סושי משובחות, סביצ'ה מטריף וקוקטיילים טובים (וחזקים). 
מחירים 30-40 יורו לסועד כולל קוקטיילים.

נהנים גם מהדרך, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)
נהנים גם מהדרך, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)

לא הולכים לישון, ממשיכים לרוף-טופ מקסיקני

CUCKOO Rooftop Cocktail Bar - על גג של בניין קו שני מהים, תמצאו רוף טופ בעיצוב נהדר ואוויר ים תיכוני, מוזיקת רגטון שתחזיר אתכם למסיבות בדרום אמריקה, מקומות ישיבה על שולחנות בר או ספות נוחות ודרינקים שיעשו לכם שמח. הכניסה ללא עלות, השתייה כמובן שכן.

מתעוררים מול הים 

בלרנקה כמו בקפריסין, יש לפעמים דברים קצת הפוכים ממה שאנחנו רגילים אליהם, בין אם זה הנהיגה בצד שמאל או זריחת השמש מהים, קבלו המלצה חמה: להתעורר מוקדם ולעשות הליכה או ריצה לאורך הטיילת, ליהנות משמש בוקר ולהתחיל את היום ב- Coffee Corner Cafe מקום טעים עם ארוחות בוקר נהדרות ופרדו אספרסו כפול. 
המקום ממוקם על הטיילת, ומציע ארוחות בוקר מושחתות עם אגס-בנדיקט עם בייקון, סלטים, מוזלי עם יוגורט יווני ופירות טריים. על כל קפה שתזמינו תקבלו גם מאפין מתוק על חשבון הבית.
מחיר לסועד: 10-15 יורו

מסעדה לבנונית, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)
מסעדה לבנונית, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)

אחרונה חביבה – האוכל שיביא את השלום

לבנונית עם פיוז'ן קפריסאי: Maqam Al-Sultan Restaurant מסעדת שף לבנונית באמצע הטיילת עם נוף לים ולמטוסים שנוחתים בעיר. בהתחלה חששנו להיכנס אבל מהר מאוד התמכרנו לאוכל, לנוף ולצוות אדיב ושירותי.
המלצה שלנו: לתפוס מקום בשולחנות החיצוניים, ליהנות מהוייב של הטיילת ומהנוף. 
אל תפספסו את מנות הפתיחה : סלט חצילים על בסיס של גבינה יוונית מלוחה וחומוס שווארמה כפתיחה. בעיקריות כבר תסתדרו לבד.
מחיר לסועד: 15-20 יורו

חוף הים, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)
חוף הים, לרנקה (צילום: אורן גבאי גולן)

לסיום, אם יש לכם יותר מיום אחד, קחו רכב ותעשו גיחה לאזור החופים של איה נאפה. לא נשלח אתכם למסיבות של צעירים ישראלים רגע לפני שירותם הצבאי, אבל כן נמליץ לכם לנסוע לחוף פורטראס ובו עם מים צלולים, ספורט ימי ומוזיקה טובה.

אז נכון, להיתקע ערב השנה החדשה ומלחמה היסטורית על ישראל בחו''ל זה לא אידיאלי בכלל, אבל אם כבר "תקועים" בחו"ל, בואו נרים כוסית ונאמר "לחיים". שתהיה שנה טובה, אמן!

הכותב מתמחה בשיווק ודיגיטל, חי ונושם תיירות ישראלית ולפעמים גם בינלאומית.