לציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, רשת מלונות פתאל יוצאת במיזם קולינרי מרגש ובעל משמעות עמוקה בכל מלונות הרשת. המיזם מבקש להנציח את זכרם של הנופלים והנרצחים ולהזכיר את החטופים והחטופות שעדיין מוחזקים בשבי החמאס.

בכל אחת ממסעדות בתי המלון ברשת פתאל, תוקם עמדה מיוחדת שתוקדש לחייל או אזרח אשר נהרג, נרצח או נחטף מאז ה-7 באוקטובר. בעמדה זו תוגש המנה האהובה על אותו אדם, לצד תמונתו וסיפור חייו.

המנות והפרטים נאספו ברגישות רבה מהמשפחות השכולות ומשפחות החטופים על ידי צוות ההדרכה של הרשת, בשיתוף עם השף הרשתי, גיא רודובסקי. המידע הועבר לשפים ולצוותי השירות במלונות, שהקפידו להכין את המנות בדיוק רב.

העמדה של ניצן רחום ז''ל ולידור לוי ז''ל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)
העמדה של ניצן רחום ז''ל ולידור לוי ז''ל (צילום: באדיבות רשת מלונות פתאל)

אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל בישראל, מסבירה: "רשת מלונות פתאל מרכינה ראש לזכר הנופלים והנרצחים, מחבקת את משפחות החטופים ובוחרת לציין את ה-7 לאוקטובר, אחד הימים הנוראיים שידענו כעם, ביוזמה קולינרית אשר מבקשת ליצור גשר בין הכאב הלאומי והזיכרון האישי."

המשפחות אשר בחרו להשתתף בפרויקט הוזמנו למלונות בהם מוצגת העמדה של יקיריהם. בתום היום, תוענק להן התמונה שהוצגה בפני אורחי וצוות המלון, כמזכרת מרגשת מהמחווה המיוחדת.

בין המונצחים, ניצן רחום ז"ל ולידור לוי ז"ל, אשר חיו בזוגיות מאושרת וחלמו להקים משפחה, חלום שנגדע בטרם עת כאשר הגיעו לחגוג את החיים במסיבת הנובה, שם נרצחו במיגונית ברעים כשניצן מצויה בחודש הרביעי להריונה ונושאת ברחמה בן זכר. ניצן ולידור אהבו מאוד לאכול פסטה שמנת פטריות ותמיד דאגו להוסיף כמהין. העמדה לזכרם מוצבת במלון לאונרדו גורדון ביץ' תל אביב.