חברת אל על מציינת את יום הזיכרון הלאומי לאסון 7 באוקטובר במספר דרכים. החברה הקימה את המיצג "כלניות של תקווה" בטרקלין המלך דוד בנתב"ג, בשיתוף עם מיזם "כלניות לפני הגשם" של האומנית יפה סלומון ושותפותיה ורדה הר צבי, פנינה לכיש, דנה משאלי בנישו ושלומית חפר.

כמו כן, החברה מקיימת דקת דומיה במטוסיה, תחלק מדבקות כלניות לצוותים ולנוסעים, ותקרין שקופית הזדהות במטוסים. כרטיסי העלייה למטוס עוצבו במיוחד לציון יום השנה. במערכות המוזיקה של המטוסים יושמע פלייליסט "מנגינת חייהם", להנצחת חיילי גדוד 202 של חטיבת הצנחנים.

המיצג "כלניות של תקווה" כולל עשרות כלניות קרמיקה בטרקלין המלך דוד. הוא חלק ממיזם גדול יותר שמטרתו לפזר 100 אלף כלניות אדומות ברחבי הארץ, להנצחת הנרצחים ב-7 באוקטובר. הכלניות מסמלות את הפריחה סביב יישובי עוטף עזה ומהוות סמל לתקווה והתחדשות.
לדברי סמנכ"ל שיווק, דיגיטל ותקשורת באל על, נדב חנין: "יחד עם כל תושבי מדינת ישראל, אל על כואבת, זוכרת ומרכינה ראשה ביום זה. נזכור את קורבנות הטבח ואת הגיבורות והגיבורים שנפלו בהגנה על המדינה מאז 7 באוקטובר. אנו פועלים להנצחת זכר הנרצחים והנופלים בכל רחבי העולם, כואבים את כאב המשפחות ומחבקים אותן. בימים אלה כולנו נושאים תפילה לשלומם ובריאותם של חיילי צה"ל ומייחלים לשובם של החטופות והחטופים".  

מחווה של ישראייר לציון ה-7.10 (צילום: יח''צ)
מחווה של ישראייר לציון ה-7.10 (צילום: יח''צ)
 

בישראייר ציינו את יום השנה לאסון הנוראי כשמטוס החברה מותג במדבקה חדשה "אתם תמיד איתנו מחכים לשובכם". כמו כן, נפרסו ראשיות מושב עם אותו הכיתוב, דף הבית באתר עוצב מחדש והוכנו סיכות לדש הבגד של העובדים בשדה התעופה ובמשרדים וחולק סרט צהוב שישמש כצמיד.
בנוסף ישראייר לקחה חלק ביוזמה במסגרתה נתלו הלילה מאות שלטים ברחבי העוטף ובנגב המערבי שמטרתם לציין את השנה לארועי 7.10 לחזק את תושבי העוטף לתמוך במשפחות החטופים ולכבד את זכר הנופלים והנרצחים ובעיקר להעביר מסר שכולנו זוכרים.

עופרי ביבס לוי בארקיע (צילום :יח"צ)

בארקיע מחבקים את משפחות החטופים, ומייחלים לשובם של כל כוחות הביטחון הביתה בשלום. כחלק מהפעילות לציון ה-7 באוקטובר, ארקיע אירחה היום את עופרי ביבס, שמשפחתה ירדן, שירי, אריאל וכפיר עדיין חטופים בעזה. משפחת ביבס התפרסמה בארץ ובעולם בשל שיערם הג'ינג'י של הבנים וגילם הצעיר. עופרי ביבס לוי: "לפעמים אני חושבת שאם יראו לי תמונה של כפיר, לא אדע לזהות אותו. הם נחטפו כשהוא היה בן 8 חודשים והיום הוא כבר ילד בן שנה ותשע. אני מקווה שירדן אחי שומע אותי, אנחנו עושים הכל לחלץ אתכם משם. אין לנו את הפריבילגיה לעצור".
ליאת בל סומר, ראש מערך תקשורת וקשרי ממשל בארקיע: "זו סגירת מעגל עבורי, אחרי חצי שנה בה התנדבתי במטה משפחות החטופים, היום מרגש אותי לארח כאן את עופרי. צריך לזכור שיש עוד 101 חטופים בשבי חמאס בעזה ואנחנו נמשיך להזכיר אותם בכל הזדמנות, עד שכולם יחזרו הביתה".
כמו כן, טיסה מספר IZ815 מנתב"ג לאילת, השתנה לטיסה מספר IZ101 לציון 101 החטופות והחטופים שעדיין בשבי החמאס מזה שנה וכהזדהות עם משפחותיהם. כשבטיסות חילקו צוותי האוויר צמידים שנרכשו ממטה משפחות החטופים ובכל טיסה נותר מקום אחד ריק, בעבור החטופים שעדיין לא חזרו.