אילת מציעה שלל פעילויות ואטרקציות בתשלום, אז למה לא לשלב קצת דברים בחינם או ארוחה עסקית משתלמת? כל זה יכול להסתכם בחסכון משמעותי, הנאה לא פחותה והקלה על הכיס במיוחד כשמדובר במשפחה. בין ההצעות כאן - שנורקל בחוף חינמי, תצפיות קלות, מופע מזרקה מנגנת וסלפי עם פסלים מוארים בטיילת.

לשנרקל בחינם – חוף השמורה הדרומית

אם אתם אוהבים לשנרקל בריפי אלמוגים ומנוסים מספיק לוותר על חוף מוסדר, אני ממליצה על חוף "השמורה הדרומית הפתוחה". החוף נמצא בדרך לטאבה מדרום לחוף המגדלור. הצוללים קוראים לאתר  "המערות" על שם קשתות תת מימיות טבעיות שיש בשונית שלו. הכניסה למים סלעית ולא קלה כשהים גבוה, אבל לנכנסים מצפה שונית אלמוגים שניתן להתקרב אליה (בניגוד לשמורה). האטרקציה המרכזית כאן היא סלעי המערות ובמרכזם גשר או "מערה" שניתן לעבור דרכה מצד אחד לצד השני של השונית. למרות שמדובר בחוף בלתי מוסדר יש חניה, סימון בכניסה למים וסככות עם הרבה צל.

חוף מצפון לשמורה  (צילום: טלי שרון)
חוף מצפון לשמורה (צילום: טלי שרון)

לפחות אמיצים יש חלופה אחרת. סעו לשמורת חוף אלמוג. ממש מצפון לה, בצמוד לגדר השמורה, יש חוף ללא תשלום עם שפע בתי קפה ומסעדות. בחוף אין כמעט סלעים והכניסה למים והשחייה נוחה ורגועה יותר. המים הרדודים חביבים במיוחד על האילתים שמגיעים לכאן אפילו עם פעוטות. בעומק של כשבעה מטר יש סלעים עם שוניות טבעיות ומלאכותיות וניתן גם לשחות ממש לתוך השמורה. רק שימו לב שהרוח באילת צפונית וכשהיא חזקה (ובאילת זה לעתים קרובות) השחייה בחזרה היא מול הרוח והגלים ודורשת יותר מאמץ.

מצפור הים האדום  (צילום: טלי שרון)
מצפור הים האדום (צילום: טלי שרון)

טיולים ותצפיות בחינם

הטופוגרפיה של אילת מאפשרת אינספור תצפיות עוצרות נשימה ממש מתוך העיר וסביבתה. מצפור הים האדום הוא נקודת התצפית מסודרת ונוחה בשכונת שחמון באילת. המצפור בנוי כזוג מרפסות שאל כל אחת מהן מובילות מדרגות עץ יפות המתפצלות מרחבת החניה. המצפור מואר בלילה ומומלץ להגיע אליו בשעות שונות או לשקיעה. מהמצפור רואים את כל מפרץ אילת – עקבה וסעודיה.

תצפית מפורסמת אחרת היא מסלול הר צפחות שניתן לעלות עליו ליד מלון קלאב אין או בית הספר שדה. זהו מסלול מאתגר שמקובל לעשות אותו בזריחה. אפשרות אחרת המתאימה לכל המשפחה אך כרוכה בהליכה בעלייה של מספר דקות בשיפוע חד בדרך עפר. שביל מסומן יעלה אתכם על גבעה עם מספר רכסים ממנה רואים יפה את המפרץ עד אזור המלונות של אילת ועקבה. אגב, בגבעות מסביב יש עוד שפע שבילים שעולים לתצפיות דומות. מומלץ להיזהר כשעולים או יורדים בחושך.

טיילת האורות  (צילום: MK ILLUMINATION ישראל)
טיילת האורות (צילום: MK ILLUMINATION ישראל)

הופעות ופסטיבלים

אחרי שמחשיך, אילת מציעה את טיילת האורות החדשה - מיצגים בתאורת לד לאורך הטיילת של המרינה הכולל זרי פרחים מוארים, עמדות צילום בצורת לבבות מוארים, פינות ישיבה רומנטיות מוארות ועוד. אפשרות אחרת היא מופע המזרקה המנגנת (כדאי להתעדכן באתר אילת לגבי מועדי הפעילות בתקופה זו). אתרים נוספים הם פארק הצפרות ומופע החלקה אומנותית באייסמול. בסוכות יתקיימו בטיילת מופעי תיאטרון רחוב, קרקסים, הפעלות ומופעים, ופסטיבל בירה בטיילת הצפונית שיכלול דוכנים, הופעות חיות, והפנינג בפארק הצפרות. תוכלו למצוא מידע רב באתר תיירות אילת ובאתר העירייה.

אגאדיר (צילום: תמוז רייכמן)
אגאדיר (צילום: תמוז רייכמן)

אגאדיר – המבורגר פרמיום בעסקית

אחת המסעדות היחידות שבהן תמצאו ארוחות עסקיות באילת היא אגאדיר - מסעדת ההמבורגרים פרמיום. בשעות הצהריים ומאוחר בלילה יש תפריט עסקיות שמאפשר לאכול טוב במחיר מוזל. מבחר ההמבורגרים כאן נרחב ופרט להמבורגר הרגיל במספר גדלים יש המבורגר אנגוס, המבורגר טלה והמבורגר מעושן, עם שפע אפשרויות לתוספות. מומלץ במיוחד ההמבורגר המעושן שמוגש כאן עם מכסה וכשפותחים אותו מתפזר ענן עשן וזה מלהיב. בנוסף, יש גם עיקריות עוף כמו שניצל, חזה עוף טנדורי, סופלאקי וכריכים שונים, ומבחר גדול של מנות ראשונות וסלטים וכמובן קינוחים להשלמת הארוחה.
אגאדיר, קאמן 10, אילת (על שפת המרינה).

המבשלה  (צילום: טלי שרון)
המבשלה (צילום: טלי שרון)

המבשלה The Brewery 

אחרי שחסכתם ושילבתם אתרים ואטרקציות חינמיות, תוכלו להתפנק על ארוחה טובה עם כוס בירה בוטיק במקום עם אווירה מיוחדת. מסעדת המבשלה ממוקמת בסמוך לכניסה לאילת בשולי אזור התעשייה ויש לכך סיבה. המסעדה נמצאת בתוך מבשלת בירה "סוף". קיר שקוף מפריד בין המסעדה והמבשלה ומאפשר לצפות בתהליך הכנת הבירה ממש תוך כדי הארוחה. עיצוב המסעדה ייחודי ומשלב גם אלמנטים של מפעל תעשייתי לצד עבודות עץ מקוריות, כך שהישיבה היא חוויה. 
ושלא תטעו, אמנם פעם היו מגיעים למבשלה לבירה עם נקניקיות, אבל כיום המבשלה היא מסעדה משובחת לכל דבר ועניין. מגישים כאן מבחר מנות ראשונות, כולל סלטים וקרפ'ציו, לעיקריות נתחים שלמים, המבורגרים, פסטות, פירות ים וקינוחים בהכנה ביתית. וכמובן, מבחר אלכוהול מרשים הכולל את הבירות של המבשלה כשהכי מומלץ הוא מגש טעימות הכולל סט טעימות של 80 מ"ל מכל סוגי הבירות.   
המבשלה, האורגים 2 אילת.