במסגרת יוזמה חדשה, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחברה להגנת הטבע מציעות לציבור הרחב הזדמנות ייחודית לחגוג את חג הסוכות בטבע. תחת הכותרת "הולכים על פתוח - הולכים על בטוח", יתקיימו סיורים מודרכים חינמיים באתרי טבע ששוקמו וטופחו על ידי רמ"י והקרן לשמירה על שטחים פתוחים.

הפסטיבל, שיתקיים בימים שני ושלישי של חול המועד סוכות, יציע מגוון רחב של סיורים ב-8 אתרים נבחרים ברחבי הארץ. להלן פירוט הסיורים המוצעים:

באזור חיפה:

בריכות הדגים במעגן מיכאל: סיור צפרות מרתק המאפשר לצפות בעופות נודדים ולהכיר את חשיבות בריכות הדגים כ"תחנת דלק" במסע הנדידה בין יבשות.
ג'סר א-זרקא וגשר וילהלם: טיול לאורך הטיילת המחודשת, כולל ביקור בשפך נחל תנינים והיכרות עם ההיסטוריה המקומית והטבע הייחודי של החוף הסלעי.

עינות גיבתון (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
עינות גיבתון (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

במרכז הארץ:

פארק אקולוגי בהוד השרון: גילוי נחל הדר, יובל של הירקון, וסיור באגם האקולוגי הגדול בארץ. המשתתפים יוכלו לצפות במגוון בעלי חיים וציפורים שאימצו את הפארק לביתם.
שמורת עינות גיבתון: טיול ב"גן עדן בלב השפלה", הכולל מסלול מים זורמים, בריכות מים צלולות ופינות ישיבה מוצלות.
פארק אקולוגי "מצודת-ים אשדוד": סיור עששיות לילי ייחודי, המשלב טבע והיסטוריה. המבקרים יחפשו עקבות בעלי חיים לאור פנסים אולטרה-סגולים ויבקרו בשרידי המצודה העות'מאנית.

בדרום הארץ:

אגם ירוחם: סיור עקרבים לילי מרתק, שבו יוכלו המשתתפים לגלות עולם מופלא של עקרבים הזוהרים בצבע ירוק תחת אור אולטרה-סגול.
טיילת במדרשת בן גוריון: סיור המשלב צפרות ושמירת טבע, עם תצפיות על נוף מדברי מרהיב ולימוד על אתגרי השימור והפיתוח באזור.
טיילת "צוהר למרחב" במצפה רמון: סיור עקרבים לילי נוסף, המציע הזדמנות ללמוד על אורח חייהם של העקרבים וחשיבותם למערכת האקולוגית המדברית.

סכר אגם ירוחם (צילום: מיטל שרעבי)
סכר אגם ירוחם (צילום: מיטל שרעבי)

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מדגיש את חשיבות היוזמה: "אנו מזמינים את הציבור לסייר במגוון רחב של אתרי טבע, סביבה ומורשת ששוקמו וטופחו באמצעות רשות מקרקעי ישראל. זוהי הזדמנות נהדרת למשפחות לחוות את הטבע הישראלי ולהכיר מקרוב את מאמצי השימור והפיתוח שלנו."

חשוב לציין כי ההשתתפות בסיורים היא חינמית, אך מותנית בהרשמה מראש דרך אתר האינטרנט של החברה להגנת הטבע. בכל אתר יתקיימו מספר סיורים מדי יום, מבוקר ועד ערב, בהדרכת מדריכים מקצועיים של החברה להגנת הטבע.