זהו עידן חידש בפתח, בו לכל אחד מאיתנו יש סוכן נסיעות צמוד, מתכנן טיולים ומתרגם 24/7. לאחרונה GOOGLE השיקה את GEMINI, כלי בינה מלאכותית שמנסה לשנות את עולם התיירות. משימות שהיו לוקחות שעות מתקצרות עכשיו לדקות ספורות. ועם ההטמעה של כל המוצרים של Google שכולם מכירים כמו Maps, YouTube, Google Flights ועוד, אפשר לתכנן טיול שלם מבלי להחליף אתרים או אפליקציות

ניכר כי הישראלים מחפשים יותר מאי פעם כלי בינה מלאכותית לתכנון חופשה - כך עולה מנתוני Google Trends. מונחי החיפוש ״תכנון טיול בינה מלאכותית״ ו״ai cheapest flights finder״ עלו בלמעלה מ-5,000% מתחילת השנה ו״מנוע AI מומלץ לטיולים״ ו-״trip planner ai״ עלו ב-1,800% ו-1,000% בהתאמה.  

לאור העלייה בחיפוש כלי AI לתכנון חופשות, הנה לפניכם מדריך לתכנון חופשה עם Gemini, העוזר מבוסס בינה מלאכותית גנרטיבית שלה שמסייע בפיתוח היצירתיות ושיפור היעילות. עם ההטמעה של מוצרי Google האהובים כמו Google Flights ו-Google Hotels, מפות ואפילו YouTube, אפשר לתכנן חופשה מותאמת אישית עם Gemini החל משלב קבלת הרעיון ליעד, דרך מציאת טיסה ומלון ועד תכנון לו"ז מלא. ועם הכוח של בינה מלאכותית גנרטיבית מטלות שלקחו בעבר שעות מצטמצמות עכשיו לדקות ספורות. 

ההשקה של GEMINI (צילום: ירדן כחול)
ההשקה של GEMINI (צילום: ירדן כחול)

אז מה אפשר לעשות עם Gemini בעולם התיירות?

להתייעץ על היעד שהכי מתאים לנו לנסיעה בהתכתבות או בשיחה טבעית עם Gemini Live.
למצוא את הטיסה והמלון שהכי מתאימים לנו עם תוספי Google Flights ו-Google Hotels בתוך Gemini.
לתכנן לו״ז לכל החופשה עם ארוחות, אטרקציות, נסיעה בתחבורה ציבורית. 
לתכנן אטרקציות לעומק בזכות תוספים כמו מפות Google ו-YouTube שכבר מוטמעים בתוך Gemini אפשר להעלות את רמת התכנון ולקבל למשל סיור אוכל בצ'יינה טאון בניו יורק עם מסעדות שמדורגות גבוה ב-Maps, וסרטוני YouTube. 
קסם למתקדמים משתמשי Gemini Advanced, השירות בתשלום, יכולים לתכנן חלקים מהטיול עם מידע ממסמכים שונים. לדוגמא, צרפו את כל אישורי הזמנת הטיסות והמלונות ובקשו מ-Gemini לתת לכם הוראות מפורטות של נסיעה בתחבורה ציבורית מכל שדה תעופה לכל מלון בשני הכיוונים. 
קסם למתקדמים 2 משתמשי Gemini Advanced יכולים גם לפתוח Gem שזה צ׳אט ייעודי וקבוע ולהגדיר אותו כסוכן נסיעות מותאם אישית. זה אומר שבכל תכנוני החופשות שתעשו עם Gemini הוא יזכור עם איזה חברות תעופה אתם אוספים מיילים, את ההעדפות שלכם באוכל ואיזה אטרקציות מעניינות אתכם במיוחד.
יצירת מזכרות לטיול רוצים להכין חולצה לכל המשפחה בחופשה? או מדבקות לחבילת מתנה לעובדי המלון שתתארחו בו ביפן? Gemini מייצר תמונות ואיורים סופר איכותיים תוך מספר שניות בשפה פשוטה וטבעית.
דגש חשוב: אצל חלק מהמשתמשים זה יעבוד כרגע רק באנגלית וחלק יוכלו בעברית, בהדרגה, עד שהשפה העברית תתעדכן אצל כל המשתמשים. 

חדר עננים שנוצר בבינה מלאכותית (צילום: ירדן כחול)
חדר עננים שנוצר בבינה מלאכותית (צילום: ירדן כחול)

טיפים לתכנון חופשה 

בחירת יעד לחופשה - אתם יכולים לשאול את Gemini ״מתי מומלץ לבקר בניו יורק״, או ״דרג לי את החופים הכי יפים בעולם לפי זמן הטיסה מישראל״. משתמשי Gemini Advanced, השירות המשודרג בתשלום, יכולים להתייעץ בקול עם Gemini באמצעות פיצ׳ר Gemini Live בשיחה טבעית ורציפה. 

הזמנת טיסה ומלון - כדי למצוא את הטיסה והמלון שהכי עונים על הדרישות שלכם, הקלידו flights@, שיפעיל את תוסף Google Flights או hotels@ שיפעיל את תוסף Google Hotels ותארו מה בדיוק אתם מחפשים: תאריך, חברות תעופה מועדפות (ברור שישראייר), מספר עצירות, תקציב מקסימלי או דירוג גבוה, שכונה מסוימת ומתקנים מועדפים במלון. 
פרומפט לדוגמא: תמליץ לי מתי הכי כדאי לי לטוס ליפן בשנה הבאה כשלא חם מידי או עמוס בתיירים ותציע לי טיסות זולות לתאריכים האלה בחברת ישראייר. או תמצא לי מלון מגניב ולא מאוד יקר שמדורג גבוה ועם ארבעה כוכבים ליד פארקים. 

תכנון לו״ז החופשה - בשביל לתכנן את לו״ז החופשה שלכם, נסחו את ההנחיה (״פרומפט״) שלכם לפי העקרונות הבאים: הגדרת תפקיד, מטרה ספציפית, קהל יעד, קונטקסט נוסף, פורמט וטון.  
פרומפט לדוגמא: אתה סוכן נסיעות. תציע לי לו״ז חופשת יום הולדת של 5 ימים בברצלונה בשביל למשפחה צמחונית עם שני תינוקות. תצרף רשימת ימים עם פעילויות בוקר צהרים וערב עם דגש על שימוש בתחבורה ציבורית ונגישות לעגלת ילדים.

מטען רגיש: התופעה שמטרידה את נתב"ג
אזהרה חמורה לטסים ליעד הטרופי: הנגיף המסוכן ממשיך להתפשט

תכנון אטרקציה לפרטים - תכנון אטרקציות מושקעות עם תוסף מפות Google ותוסף YouTube הופך להרבה יותר פשוט. בקשו מ-Gemini להציג על מפה את חמשת המסעדות הטובות ביותר בצ׳יינה טאון ורשימה של סרטוני סיור אוכל בשכונה מ-Youtube ותקבלו המלצות מעולות שיסייעו לכם לעצב סיור טעים וחווייתי.
פרומפט לדוגמא: תעזור לי לתכנן סיור אוכל בצ׳יינה טאון בניו יורק. תכין לי בבקשה מסלול בין 5 מסעדות ומעדניות הכי מומלצות בשכונה עם נקודות ציון על המפה ותוסיף גם חמישה סרטוני סיור אוכל מיוטיוב.

משתמשי Gemini Advanced, השירות המשודרג בתשלום, יכולים גם להגדיר צ׳אט קבוע (Gem) ב-Gemini כסוכן נסיעות מותאם אישית והוא יזכור שאתם צמחונים או אוספים מיילים עם חברת תעופה מסוימת או אוהבים במיוחד רופטופים ויקח את זה בחשבון בתכנון החופשה שלכם.

אפשרות נוספת, שכרגע מוצעת רק למנויי Gemini Advanced, היא לצרף את כל אישורי הזמנת הטיסות והמלונות שלכם לתוסף, לחבר ביניהם ולקבל המלצות ותכנון הגעה ונסיעה לאורך כל הטיול. 
פרומפט לדוגמא: תוכל בבקשה לתכנן לי את הנסיעה בתחבורה ציבורית מכל מלון לכל שדה תעופה לפי תאריכי צ׳ק אאוט והטיסות שלי?

ירדן כחול, בלוגרית טיולים וכתבת תיירות yarden_cahol@