חג הסוכות גבר כאן, והשנה יותר מתמיד, משפחות רבות מחפשות מקום לנפוש בו הרחק מהמתיחות הביטחונית. המצב הנוכחי אמנם צמצם את היצע הצימרים בצפון הארץ, אך פתח הזדמנויות חדשות באזורים אחרים. אתר Weekend מקבוצת zap, האתר המוביל לצימרים, בחן את נתוני הביקוש בסוכות, בשלושת השבועות האחרונים ניכרת עלייה בביקוש לצימרים בדגש על אזורי מחוז חיפה, הנגב, ים המלח והערבה, ניכר כי הביקושים באזורים אלו, מצביעים על צורך לנפוש, ולקחת אויר למרות המלחמה. מנתוני האתר ניכר גידול של 25% בחיפושים אחר צימרים בדרום. ובאזור אילת, הערבה, הנגב וים המלח ניתן לראות גידול של כמעט 50% יותר. בנוסף נראית מגמה מפתיעה עם גידול של 40% לצימרים ודירות נופש בירושלים וסביבותיה. וכן עלייה של 50% לצימרים במרכז, זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

אלון בן-יעקב, מנכ"ל Weekend, מסביר את המשמעות מאחורי המספרים: "המצב הביטחוני צמצם משמעותית את מפת הצימרים בישראל, במיוחד בצפון. כתוצאה מכך, אנו רואים גידול מובהק של ביקושים ביתר האזורים בארץ. זה משקף את היכולת של הישראלים להסתגל - הביקוש לנופש לא נעלם, אלא מצא יעדים חדשים. למרות האתגרים, הישראלים עדיין מחפשים הזדמנויות לצאת ולהתרענן. זה מראה שהצורך בהפוגה קצרה והתרעננות נשאר חזק, גם בתקופות מאתגרות".

אם אתם ספונטניים, יש עדיין מבחר צימרים איכותיים באזורים בטוחים, המציעים חוויית נופש מושלמת לחג. לכולם, יש אטרקציות ומסלולי טיול מרתקים בסביבתם, כדי שתוכלו ליהנות מחופשה מלאה ומגוונת. הנה כמה מהם: 

פלורה ואלי  (צילום: תמר גולן)
פלורה ואלי (צילום: תמר גולן)

Flora Valley מלון הבוטיק “פלורה וואלי”

בפינה הקסומה של עין כרם שוכן “פלורה וואלי”, המציע חוויה ייחודית ואינטימית בארבע סוויטות מעוצבות להפליא. כל סוויטה מעוצבת בטוב טעם ובסגנון שונה, המשלב בין נגיעות עכשוויות ואווירת הכפר. על גג המלון תוכלו להנות מנוף עוצר נשימה על עין כרם וההרים שמסביב – מושלם לרגעים של שלווה או לשקיעה מרהיבה. 
מחירים ללילה: החל מ-1,330 שקל. 

מסלולים בטוחים בקרבת מקום: מהמקום תוכלו לצאת לטיול מסלול סובב עין כרם. תחילתו של מסלול הטיול הזה מצויה בלב עין כרם - מעיין מרים מזמין את המטיילים לחוויה היסטורית מרתקת. בטיול תגלו עדויות מרתקות לחיים בעבר הרחוק: מבורות מים עתיקים ועד טרסות חקלאיות, ממערות אחסון ועד מחצבות קדומות. המסלול המעגלי סביב עין כרם, שפותח על ידי תושבים מקומיים , זכה לאחרונה לסימון רשמי מטעם החברה להגנת הטבע. בשיא המסלול, על פסגת ההר, מחכה הפתעה מרהיבה: עץ שקד מפואר, המתהדר בפריחה לבנה בחודשי החורף. חשוב לציין כי המסלול עובר בשטחי גן לאומי עין כרם.

סוויטת פלינה, בגני יוחנן (צילום: יח''צ)
סוויטת פלינה, בגני יוחנן (צילום: יח''צ)

סוויטת פלינה, בגני יוחנן 

מחפשים בריחה רומנטית ומפנקת? "סוויטות פלינה" מציעה חוויית זוגית בסוויטות הכוללת בריכה פרטית, כמו גם מבריכה משותפת, פינת ברביקיו מאובזרת וערסלים מפנקים. הפתעה ייחודית מחכה לכם במתחם - מזקקת וויסקי ביתית, תחת המותג "Bushcraft 69". האורחים מוזמנים לסיור וטעימות, ואף להירשם לסדנת ייצור וויסקי . לחובבי המלאכה, אנו מציעים גם סדנת נפחות ברזל, בה תלמדו להכין סכינים משלכם.
מחיר לילה: 1,650 שקל

מסלולים בטוחים בקרבת מקום: אחד המומלצים הוא שמורת מעיינות גיבתון, שנפתחה מחדש בינואר 2023 לאחר שיקום מקיף. בשטח של כ-80 דונם, השמורה מציגה נופי ביצה מפתיעים ומגוון בעלי חיים ייחודיים. המסלול המעגלי הקצר מתאים לכל המשפחה וכולל אטרקציות מרשימות: שביל צף באורך 250 מטר עם רצפה שקופה, מגדל תצפית עם נוף פנורמי, חורשת אקליפטוסים מושלמת לפיקניק, תל מקראי עם תצפית מרהיבה על האזור. 

סוויטת הגפן, זיכרון יעקב (צילום: יח''צ)
סוויטת הגפן, זיכרון יעקב (צילום: יח''צ)

סוויטת הגפן, זיכרון יעקב 

במרכז זיכרון יעקב הקסומה, על רכס הכרמל, מסתתרת פנינה אמיתית - סוויטת הגפן. השוכנת במבנה אבן היסטורי, הסוויטה מציעה חוויית אירוח בוטיק מרגשת ואישית. המקום משלב בהצלחה מורשת עשירה עם עיצוב עכשווי, תוך הקפדה על כל פרט. זהו מקלט מושלם להתרעננות, טבול באווירה הציורית של המושבה. בסביבת הסוויטה תוכלו ליהנות ממגוון אטרקציות: מדרחוב תוסס, שבילי טיול וטבע, מסלולי אופניים מאתגרים, מסעדות גורמה, חופים קסומים, יקבים ומרכזי יין, ועוד שפע פעילויות מגוונות המתאימות לכל גיל ועניין.
מחיר ללילה: החל מ-1,100 שקל

מסלולי טיול בטוחים בסביבה: עין התרמילאים: מעיין קסום שהתגלה על ידי מטיילים בשביל ישראל. ממוקם בנחל זכרונה, למרגלות הכרמל. מים צלולים זורמים כל השנה, מזמינים לטבילה מרעננת גם בקיץ החם.
רמת הנדיב (גן הברון): פארק מרהיב המשתרע על פני 70 דונם של גנים מטופחים. במרכזו נמצא קברם של הברון בנימין (אדמונד) דה רוטשילד ורעייתו, הברונית אדלאיד (עדה). הפארק מציע שבילי אופניים, פעילויות לילדים, גני זיכרון מרשימים, פארק שעשועים, מסלולי הליכה מגוונים ומרכז מבקרים מודרני. הפארק נגיש לעגלות ולאנשים עם מוגבלויות.
בנוסף, האזור מציע מגוון אטרקציות נוספות כגון מסלולי סובב זיכרון, שמורת הר חושן, נחל תנינים ושמורת הטבע תל דור.

מתחם רוזמרין - עין יהב  (צילום: יח''צ)
מתחם רוזמרין - עין יהב (צילום: יח''צ)

מתחם רוזמרין במושב עין יהב

מתחם רוזמרין בערבה מציע נוסחה מושלמת לחופשה שלא תרצו שתסתיים - 4 בקתות עץ מוקפדות, חצר ירוקה, מיקום אטרקטיבי, קליניקת טיפולים ועיסויים, כניסה חופשית לבריכת הישוב.  במקום 4 יחידות עץ מתאימות לזוג + 4 ילדים כל אחת. 
מחיר ללילה: 700-800 שקל לזוג +100 שקל לילד.

מסלולים בטוחים בקרבת מקום: עין ירקעם - מעיין טבעי הממוקם בדרום ישראל, בנגב. הוא נמצא בנחל ירקעם, שהוא אחד מיובליו של נחל צין. המעיין ידוע בזכות המים הצלולים שלו ובריכת השכשוך הטבעית שנוצרה סביבו, המהווה אטרקציה למטיילים באזור. האזור סביב המעיין מאופיין בנוף מדברי מרהיב, עם צמחייה אופיינית למדבר וצוקים מרשימים. עין ירקעם הוא חלק משמורת טבע מדבר צין ומהווה נקודת עניין חשובה במסלולי טיולים באזור. 
אפשרויות נוספות: נחל מסור או בנחל ברק, נחל חווארים או נחל נמיה. 

מטמון בערבה, עין יהב  (צילום: יח''צ)
מטמון בערבה, עין יהב  (צילום: יח''צ)

מטמון בערבה, עין יהב 

בלב הערבה, במושב עין יהב, שוכן "מטמון בערבה" - מתחם ייחודי המשלב אירוח מדברי עם חוויות תרבותיות ולימודיות. המקום נוצר מתוך אהבה למדבר ורצון לחלוק את קסמו עם המבקרים. במרכז המתחם ניצבת גלריית אמנות, המהווה מוקד למפגשים וסדנאות בהנחיית האמנית הרב-תחומית דליה מטמון. המבקרים מוזמנים להתנסות ביצירה ולהתחבר לרוח המדברית דרך האמנות.
המתחם מציע מגוון פעילויות להעשרת הביקור: סיורים חקלאיים להכרת החקלאות הייחודית באזור, טיולים מודרכים ברחבי הערבה, והרצאות מרתקות על תולדות ההתיישבות במדבר ועל הטבע המקומי. את הסיורים מוביל עדי מטמון, מורה דרך מוסמך בעל ידע עשיר על האזור.
מחיר ללילה: 700-900 שקל לזוג 

מסלולים בטוחים בקרבת מקום: קניון נחל ברק שליד מושב פארן, כשעתים טיול בקניון מדהים. מסלול שני, נחל גוב ליד המכתש הקטן, מסלול בן שעתיים למשפחות, בחלקו הקניוני של הנחל.

אואזיס קווין, ערד  (צילום: יח''צ)
אואזיס קווין, ערד (צילום: יח''צ)

אואזיס קווין, ערד

במרחק נגיעה מהמדבר, בעיר ערד, מסתתר פנינה אמיתית לזוגות המחפשים מפלט רומנטי. אואזיס קווין מציע שתי סוויטות מפוארות, המעוצבות בקפידה כדי להעניק לאורחים חוויה בלתי נשכחת של פינוק ורוגע. כל סוויטה מציעה מרחב פרטי עם בריכה מחוממת, ג'קוזי מרווח, ופינת ערסלים מזמינה. הגינה המטופחת, עם עצי דקל מרשימים, יוצרת אווירה טרופית ומרגיעה, המושלמת לזוגות המחפשים שלווה ואינטימיות. הנוף המדברי המרהיב והשירות האישי המסור משלימים את החוויה, הופכים כל שהייה - בין אם לחופשה רומנטית, נופש זוגי או פסק זמן מהשגרה - לבלתי נשכחת.
למידע נוסף והזמנות, ניתן ליצור קשר עם סמדר בטלפון 050-725-0532.

באזור מספר מסלולי טיול מומלצים: שביל החצבים בנחל טביה: מסלול קצר וקסום הנגיש ישירות מהסוויטות. בעונה המתאימה, המסלול מתהדר בפריחת חצבים מרהיבה. אידיאלי גם לטיולים בימי הקיץ החמים.
נחל טביה המורחב: למעוניינים בהליכה ארוכה יותר, מסלול זה באורך 5 ק"מ מסתיים בתצפיות מרהיבות ממעלה נוף או מצפור גורני.
מצפה בקעת קנאים: שביל היורד מערד לכיוון מצדה מערב, חושף נופים עוצרי נשימה של בקעת קנאים ונחל רחף.