חברת התעופה הלטבית airBaltic הודיעה כי תאריך את השעיית הטיסות לישראל עד סוף נובמבר, בשל המצב הביטחוני המתמשך באזור. החברה, שהייתה אמורה לחדש את טיסותיה לתל אביב כבר בספטמבר, החליטה להמשיך בהשעיה עקב החשש מהסלמה נוספת בעימות בין ישראל לאיראן.

החלטה זו מגיעה למרות שרשות התעופה של האיחוד האירופי (EASA) ביטלה לאחרונה את המלצתה להימנע מטיסות לישראל. עם זאת, נראה כי חברות תעופה זרות רבות עדיין מהססות לחזור לפעילות מלאה בשמי ישראל.

ההחלטה של airBaltic משקפת מגמה רחבה יותר בקרב חברות תעופה אירופאיות, הממשיכות לנקוט במשנה זהירות למרות הסרת האזהרות הרשמיות. נראה שהחברות מעדיפות להיות בטוחות מאשר להצטער וכנראה מחכות לראות יציבות ארוכת טווח לפני שיחזרו לפעילות מלאה.

בשורה רעה: חברת הלואו קוסט מבטלת את כל הטיסות לישראל עד 2025
התבטלה לכם הטיסה בגלל המצב הביטחוני - האם אתם זכאים לפיצוי?

ההודעה של החברה באה לאחר שרק לפני כחודש, היא פרסמה את לוח הזמנים שלה לקיץ 2025, הכולל את פעילותה בתל אביב. בו בנוסף ל-4 טיסות השבועיות בין ריגה (RIX) לתל אביב, היא הייתה אמורה להפעיל 2 טיסות שבועיות בין וילנה (VNO) לתל אביב, עם מחירים המתחילים מ- 189 דולר לכיוון במחלקת תיירים והחל מ-719 דולר במחלקת עסקים.

בינתיים, נוסעים שהזמינו כרטיסים לטיסות המבוטלות מתבקשים ליצור קשר עם החברה או עם סוכני הנסיעות שלהם לקבלת פרטים על אפשרויות החלופיות העומדות בפניהם. airBaltic הבטיחה כי תמשיך לעקוב אחר המצב ותעדכן את לקוחותיה בכל התפתחות.