שדה התעופה דנידין בניו זילנד הצית בימים אלה ויכוח עולמי עם שלט חדש המגביל חיבוקים לשלוש דקות בלבד באזור ההורדה. השלט, שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות, ממליץ: "לפרידות רגשניות יותר, אנא השתמשו בחניון".

תגובות הגולשים נעו בין זעם על "עוצר החיבוקים" לבין הפתעה מעצם קיומו של אזור הורדה חינמי, על רקע העלייה הכללית בעמלות בשדות תעופה ברחבי העולם.

דניאל דה בונו, מנכ"ל שדה התעופה, הגן על ההחלטה בראיון לרדיו המקומי RNZ. הוא תיאר שדות תעופה כ"מוקדי רגשות" והסתמך על מחקר הטוען כי חיבוק של 20 שניות מספיק לשחרור "הורמון האהבה", אוקסיטוצין. לטענתו, הזזת הנוסעים במהירות מאפשרת ליותר אנשים להתחבק.

שוברת שיאים: זאת אוניית הקרוזים הגדולה בהיסטוריה
אור ירוק מיוון: חברת התעופה מחדשת טיסות לישראל

דה בונו הדגיש כי חניון שדה התעופה עדיין מאפשר ביקור חינמי של 15 דקות, אם כי הוא הודה ש"הצוות שלנו ראה דברים מעניינים קורים שם... במשך השנים".

מבקרים בפוסט בפייסבוק שזכה לעשרות אלפי צפיות ותגובות אמרו לשדה התעופה שהם לא יכולים להכתיב כמה זמן מותר להתחבק, כאשר אחד אפילו תיאר את השלט כ"לא אנושי". אחרים שיבחו את שדה התעופה על הגישה הידידותית שלהם.

חשוב לציין כי בשדה התעופה לא תהיה יחידה מיוחדת של משטרת חיבוקים שתאכוף את הכלל, הסביר דה בונו, אבל הצוות עשוי לבקש בנימוס מהמתעכבים לעבור לחניון. "אנחנו לא כאן כדי להגיד לאנשים כמה זמן הם צריכים להתחבק, זה יותר המסר של בבקשה להמשיך הלאה ולספק מקום לאחרים".