בירת הולנד מושכת אליה מיליוני תיירים מדי שנה, והסיבות לכך ברורות: תעלות ציוריות, מוזיאונים עשירים בהיסטוריה, חיי לילה תוססים ואווירה ייחודית שלא תמצאו בשום מקום אחר באירופה. המדריך שלפניכם יסייע לכם להכיר את העיר מזווית של מקומיים, כולל טיפים שיחסכו לכם זמן וכסף.

איך מתחילים?
הנחיתה בשדה התעופה סכיפהול, אחד העמוסים באירופה, היא רק תחילתו של המסע. המרחק למרכז העיר הוא כ-20 דקות נסיעה, והדרך הנוחה ביותר היא ברכבת הישירה.
טיפ לחסכנים: אם מחירי הטיסות גבוהים בתאריכים שבחרתם, שקלו טיסה לערים סמוכות בבלגיה או גרמניה - התחבורה הציבורית באירופה יעילה ומשתלמת.

כיכר דאם (צילום: אינג אימג')
כיכר דאם (צילום: אינג אימג')

איפה ישנים?
המיקום האידיאלי ללינה הוא באזור כיכר דאם, המהווה את לב ליבה של העיר. מכאן תוכלו להגיע ברגל למרבית האטרקציות המרכזיות. לפני שאתם יוצאים לדרך, הורידו את אפליקציית I Amsterdam City Guide - כלי חיוני שיעזור לכם להתמצא בסמטאות העיר העתיקה.

אי אפשר לוותר על צ'יפס הולנדי (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )
אי אפשר לוותר על צ'יפס הולנדי (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )

המוזיאונים שאסור לפספס
מוזיאון אנה פרנק הוא חובה לכל מבקר באמסטרדם. הבית בו הסתתרה אנה ומשפחתה מספר סיפור מרגש על אומץ ותקווה בתקופת השואה. כדאי להגיע מוקדם בבוקר או להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהתורים הארוכים. 

למי שמחפש חוויה שונה, מוזיאון הצינוק מציע מסע מצמרר אל העבר האפל של העיר. הסיורים המודרכים מומלצים למבוגרים ולילדים מעל גיל 12, ומספקים תובנות מרתקות על מערכת המשפט ההולנדית הקדומה.

הטעמים של אמסטרדם
המסעדה האסיאתית SHISO היא אחת החוויות הקולינריות המרשימות בעיר. בקונספט של "אכול כפי יכולתך", המסעדה מציעה מגוון עצום של מנות אסיאתיות אותנטיות במחיר הוגן של 30-40 יורו לסועד. האווירה מודרנית ותוססת, והשירות מקצועי ויעיל.

למי שמחפש חוויה הולנדית מסורתית יותר, Café De Klos היא הבחירה המושלמת. המסעדה, הממוקמת בבניין עתיק במרכז העיר, מתמחה בצלעות בקר עסיסיות שנצלות לאיטן על גריל פחמים. המחירים נעים סביב 30 יורו למנה עיקרית, והאווירה האותנטית שווה כל אירו.

שופינג באמסטרדם (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )
שופינג באמסטרדם (צילום: יובל עיני ומלי דניאלי )

שופינג בסגנון אמסטרדמי
למרות שאמסטרדם אינה נחשבת ליעד קניות מוביל, היא מציעה חוויות שופינג ייחודיות. מתחם תשעת הרחובות הוא גן עדן לחובבי אופנת בוטיק, עם חנויות מעצבים הולנדיים צעירים לצד מותגים בינלאומיים. 

חובבי המציאות ימצאו עניין רב בשוק הפשפשים בווטרלופליין, המתקיים מדי יום (למעט ראשון) ומציע שלל פריטי וינטג', אמנות ועתיקות. ואי אפשר לבקר באמסטרדם בלי לבקר בשוק הפרחים הצף - אטרקציה תיירותית שהפכה לסמל של העיר.

הזמן האידיאלי לשופינג הוא בתקופות הסייל - סוף דצמבר וסוף יולי, כשההנחות מגיעות ל-50% ויותר. טיפ חשוב: ברכישות מעל 50 יורו, בקשו טופס Tax Free - את ההחזר תקבלו בשדה התעופה.

אם נפלתם על ימים גשומים או שסתם בא לכם על שופינג במקום מקורה תוכלו לבקר ב: קניון Magna Plaza - יש בו שלושה מפלסים שיש בהם הכל מכל ומעבר לקניות המבנה היפייפה מהמאה ה19 מוסיף לחוויה.

קניון Gelderlandplein-  קניון פחות תיירותי, הוא גם קטן יותר ומשתרע על קומה אחת בלבד. המקומיים מאוד ממליצים עליו ויש שם שילוב של מותגים מקומיים ובינ"ל

דה ביאנקורף (Debijenkorf)- בשונה משני הקניונים, זאת חנות כלבו ענקית ויוקרתית שתוכלו למצוא בה מגוון חנויות של ביגוד, הנעלה, מתנות, מזכרות, קוסמטיקה, צעצועים, כלי בית ועוד. 

ואם גם אתם מחפשים סניף של פריימרק, דעו שבהולנד יש כמה סניפים  ואחד מהם נמצא ממש בלב אמסטרדם, בכתובת: Damrak 77 - והוא פתוח במשך כל השבוע.

לילות אמסטרדם
חיי הלילה באמסטרדם מתחילים מאוחר ונמשכים עד אור הבוקר. Hiding in Plain Sight הוא בר קוקטיילים אלגנטי המציע משקאות מתוחכמים בסביבה וינטג'ית מרשימה. הקוקטיילים אינם זולים (12-15 יורו), אך האיכות מצדיקה את המחיר.

למי שמחפש אווירה אנרגטית יותר, Bitterzoet מציע חוויה ייחודית עם מספר קומות, כשבכל אחת מתנגן סגנון מוזיקה שונה. הקהל מגוון, המחירים סבירים, והאווירה נשארת תוססת עד השעות הקטנות של הלילה.

Chicago Social Club, המיועד לגילאי 21 ומעלה, הוא אחד המועדונים האיכותיים בעיר. שתי הקומות מציעות מוזיקת טכנו והיפ-הופ, והקהל המקומי משווה למקום אווירה אותנטית ולא תיירותית.

טיפ אחרון: בקרו בוונדל פארק, הריאה הירוקה של העיר. זה המקום המושלם להתאוורר בין האטרקציות, לערוך פיקניק, או פשוט להתערבב עם המקומיים. בסופי שבוע בקיץ, הפארק הופך למוקד של פעילויות תרבות ומוזיקה.

יש עוד המון מה לספר והמון מה להמליץ על אמסטרדם, אז לעוד טיפים ורעיונות אתם יכולים להיכנס לאתר שלנו.

יובל עיני ומלי דניאלי הן בלוגריות הטיולים ובעלות חברת flight mode. השתיים כבר טיילו ביותר מ-150 יעדים, וכעת הן כותבות טור שבועי עם טיפים לחיסכון בחו"ל והמלצות ליעדים הכי שווים ברחבי העולם.
האינסטגרם של יובל, האינסטגרם של מלי