מתברר שלא צריך להרחיק עד קצה העולם כדי למצוא אי של שקט – די בנסיעה קצרה לירושלים, אל מלון "יהודה", השוכן בגבעת משואה. החלטתי לנצל את תקופת בין החגים כדי לצאת לחופשה משפחתית קצרה של 24 שעות, כדי לבדוק אם המלון יכול לספק מנוחה הן למבוגרים והן לילדים.

נסענו לירושלים ביום חמישי בצהריים. למרות הפקק הרגיל בכביש מספר 1, יש משהו בעלייה לירושלים שהופך גם את הפקק הבלתי נסבל לחוויה מזככת. כשהגענו סוף־סוף לגבעת משואה, הרגשנו כאילו עברנו לעולם אחר – מרעש הכביש לשקט כמעט מוחלט.

החניה הייתה קלה ונוחה, ובחינם – דבר נדיר בירושלים. כשיצאנו מהרכב, מיד קיבל אותנו ריח מיוחד, תערובת של אורנים וצמחי תבלין, שעזר לנו להבין שאומנם אנחנו בבירה, אך במקום אבנים ירושלמיות קיבלנו טבע. נכנסנו מהחניון ישירות אל הלובי המרשים של מלון "יהודה", בעל תקרות גבוהות ועיצוב מודרני שמשתלב היטב עם אלמנטים מסורתיים.

מה שלא ידענו בזמן ההגעה, אך התברר לנו מאוחר יותר, הוא שהמלון עבר לאחרונה שיפוץ מקיף בעלות של כ־10 מיליון שקל. השיפוץ כלל את חדרי המלון, לובי הכניסה, השטחים הציבוריים ואפילו רחבת הבריכה. זה בהחלט מורגש – הכל נראה רענן ומודרני, אך עדיין שומר על האופי המיוחד של המקום.

בריכה במלון ''יהודה'' בירושלים (צילום: Ola and Pavel photography)
בריכה במלון ''יהודה'' בירושלים (צילום: Ola and Pavel photography)

במלון יש בסך הכל 129 חדרים, המתחלקים לכמה רמות: חדרים לזוג, חדרי משפחה, חדרי גן וסוויטה נשיאותית. כמו כן, במלון יש מרכז עסקים, בר, מסעדה, מרכז כנסים ואירועים שמאוד פופולרי בקרב הקהל הדתי, 15 חדרי ישיבות ובית כנסת.

אנחנו קיבלנו חדר משפחתי בקומת הקרקע, עם גינה פרטית מקסימה. כשפתחנו את הדלת אל הגינה, הייתה לנו הרגשה כאילו נחתנו בקיבוץ ולא בבירה הסואנת. הדשא הירוק והפרחים מסביב יצרו אווירה של אואזיס קטן, ממש במרחק פסיעה.

החדר עצמו היה מרווח ומזמין, עם מיטה זוגית, כורסאות ופינת ישיבה נוחה. גם חדר האמבטיה היה מפנק, עם מקלחון מרווח ושלל מוצרי טיפוח.
אף שהיינו עייפות מהנסיעה, החלטנו לעלות לבר שמעל הלובי לארוחת ערב קלה. הבר מגיש בעיקר פסטות, פיצות וסלטים – אוכל שמתאים מאוד למשפחות עם ילדים שלא מעוניינים לאתגר את החך. חשוב לומר שהאוכל היה חביב, לא יותר מזה, אבל האווירה הנעימה והשירות האדיב פיצו על כך.

התעוררנו מוקדם, כפי שקורה בחופשות משפחתיות עם ילדים. החלטנו לנצל את היום ואת הבריכה, רגע לפני שיהיה קר מדי. אבל רגע לפני הבריכה אי אפשר לפסוח על ארוחת בוקר במלון. הארוחה הייתה חוויה נעימה. חדר האוכל מרווח ומואר, עם חלונות גדולים הפונים לנוף. המבחר מגוון - מגבינות ודגים ועד לפירות טריים וסלטים עשירים.

אחרי ארוחת הבוקר התנחלנו בבריכה החצי־אולימפית. לצד הבריכה יש בר שמגיש ארוחות צהריים בסגנון של שניצלונים ונקניקיות, לצד ארטיקים ושתייה קלה. הבריכה כאן באמת מושלמת, ולצידה יש בריכת פעוטות גדולה ונעימה. בכלל יש כאן חשיבה והתחשבות במשפחות. חוץ מבריכה לפעוטות יש במלון גם חדר ג'ימבורי גדול ומאובזר, שבו הילדים הקטנים יכולים לבלות שעות.

אף שהביקור שלנו היה קצר, הצלחתי למצוא שעה פנויה להתפנק בספא. כשנכנסתי למתחם הספא, הרגשתי כאילו עברתי לעולם אחר. לא עוד מלון משפחתי, אלא אואזיס עבור מבוגרים. העיצוב המודרני, בהשראת תורת הזן, יצר אווירה מרגיעה במיוחד. בחרתי בטיפול קלאסי של כ־50 דקות. המטפלת הייתה מקצועית להפליא, והצליחה לשחרר את כל המתחים שהצטברו.

אגב, לא הופתעתי לגלות שהספא של מלון "יהודה" זכה בתואר "מלון הספא הטוב ביותר במזרח התיכון" בתחרות היוקרתית World Luxury Hotel Awards לשנת 2022. זו לא הזכייה היחידה של המלון - הוא גם נבחר לרשימת המלונות המשפחתיים היוקרתיים בעולם וזכה בתואר "המלון הנבחר" של TripAdvisor לשנת 2023.

ספא מלון ''יהודה'' (צילום: Ola and Pavel photography)
ספא מלון ''יהודה'' (צילום: Ola and Pavel photography)

אף שהביקור שלנו במלון "יהודה" היה קצר, הוא היה בדיוק מה שהיינו צריכות - הפוגה של שקט ושלווה, עם פינוק ברמה גבוהה, הן למבוגרים והן לילדים. המלון, שמשתרע על פני שטח של 12 דונם, מציע שילוב מושלם של מיקום נוח (רק 15 דקות ממרכז העיר), אווירה שלווה ושירות מעולה למשפחות.

מחירים: החל מ־800 שקל לזוג ללילה.

גן החיות התנ"כי

מלון "יהודה" גובל בגן החיות התנ"כי. כמה גובל? כבר מהבריכה אפשר לראות את הגדר המפרידה בין השניים. מדובר בהרבה יותר מעוד גן חיות. זהו מרכז שימור חשוב, מקלט לבעלי חיים בסכנה ומוקד חינוכי המשלב היסטוריה, טבע ומדע באופן מרתק.

הגן, המשתרע על מאות דונמים, כולל בתוכו מערכת בריכות, אגם ואפילו מפלונים. סביבם יש מדשאות ופינת כריות לרביצה. למעשה המקום בנוי על שני מפלסים המקושרים על ידי שבילים, אשר יחד מאפשרים לצאת למסלול מעגלי בגן.

אחד הדברים המרתקים בגן הוא היותו מקלט לבעלי חיים בסכנה. לאחרונה, בעקבות המלחמה בצפון, קלט הגן 40 עגולשונים – זן נדיר של צפרדעים הייחודי לאזור החולה. העגולשונים, שמשקלם נע בין 0.8 ל־30 גרם, נחשבו כבר בשנות ה־50 כמין נכחד ולאחרונה נמצאו מחדש. דייר חדש נוסף בגן הוא טופאק, קרנף רחב שפה בן 8, במשקל של 2 טונות. טופאק הועבר מהספארי ל"רווקייה" של גן החיות התנ"כי כחלק מתוכנית רבייה בינלאומית לשימור המין הנמצא בסכנת הכחדה.

טופאק הקרנף בגן החיות התנ''כי (צילום: מיטל צביאלי)
טופאק הקרנף בגן החיות התנ''כי (צילום: מיטל צביאלי)

מלבד הדיירים החדשים, הגן מאכלס מגוון רחב של בעלי חיים. במתחם הטורפים ניתן לצפות באריות מרשימים, נמרים זריזים, קופים ומגוון ציפורים.

לילדים, הגן מציע חוויה בלתי נשכחת בדמות גן החיות הקטן לליטוף, שם הם יכולים לבוא במגע ישיר עם בעלי חיים ידידותיים כמו כבשים, עיזים וארנבות.

אהרון שולוב 1, ירושלים.
מחיר כניסה: ילד – 54 שקל, מבוגר – 71 שקל.

אקסטרים בבירה

ירושלים מציעה כעת חוויה חדשה לתושבים ומבקרים - אומגה באורך 731 מטר בטיילת ארמון הנציב. האטרקציה, שנפתחה לאחרונה, מאפשרת למשתתפים לגלוש במהירות של כ־30 קמ"ש מעל נופי העיר.

המסלול מתחיל בטיילת ארמון הנציב ומסתיים ביער השלום, כאשר לאורך הדרך נשקפים נופים מרהיבים של ירושלים. המשתתפים יכולים לצפות על העיר העתיקה, חומותיה ויערותיה מזווית ייחודית. האומגה מציעה פרספקטיבה חדשה על אתרים היסטוריים ונופים טבעיים כאחד.

בסיום הגלישה, שירות שאטל מחזיר את המבקרים לנקודת ההתחלה במרכז המבקרים החדש "מצפה דוד". זה מאפשר למשתתפים לסיים את החוויה בנוחות ולחקור אפשרויות נוספות באזור.

אומגה – חופשה באקסטרים (צילום: אליהו ינאי)
אומגה – חופשה באקסטרים (צילום: אליהו ינאי)

מבחינה טכנית, הגלישה מתאימה למשתתפים במשקל שבין 45 ל־120 ק"ג, מה שמאפשר למגוון רחב של אנשים להשתתף. המחיר לכרטיס מתחיל ב־128 שקל, וייתכנו אפשרויות שונות או מבצעים.

האומגה מהווה תוספת מעניינת לאטרקציות הקיימות בירושלים, ומשלבת אלמנטים שמעלים את האדרנלין עם תצפית פנורמית על העיר. היא מציעה דרך חדשה לחוות את נופי ירושלים, המתאימה הן למבקרים והן לתושבים המחפשים זווית ראייה שונה על עירם.

למידע נוסף: *6033 או באתר האינטרנט של עיר דוד. 

הכותבת הייתה אורחת של מלון "יהודה".