"קרוז? זה לא לצעירים, זה רק לגיל הזהב". כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה? גם אני חשבתי ככה, עד שעליתי על Norwegian Viva, האונייה השלישית מסדרת אוניות הפרימה החדישות של חברת Norwegian Cruise Line (NCL). מתברר שהדימוי של ספינות קרוז כבית אבות צף הוא מיושן בדיוק כמו הספינות של פעם. היום, קרוז הוא אחת הדרכים היעילות והמהנות ביותר לטייל באירופה או בקריביים ואפילו באלסקה - במיוחד למשפחות ולצעירים שרוצים לראות כמה שיותר בזמן קצר, בלי לסחוב מזוודות ממקום למקום, ובלי להתעסק בלוגיסטיקה של טיסות, מלונות והעברות. אתם פשוט מתעוררים כל בוקר ביעד חדש, כשהמלון שלכם - עם כל הפינוקים והאטרקציות - זז איתכם.

בעיניי, Norwegian Viva מייצגת את המהפכה השקטה שעוברת תעשיית הקרוזים. כשעליתי לספינה בנמל ליסבון, הבנתי שאני עומדת לחוות משהו שונה לחלוטין מכל מה שהכרתי בעולם הקרוזים. הספינה החדשה של חברת NCL, בין החדשות של החברה, מציעה חוויה שמשנה את כל מה שחשבנו על חופשה ימית. עם יכולת אירוח של 3,100 נוסעים ו־1,500 אנשי צוות, היא מציגה יחס שירות יוצא דופן של איש צוות לכל שני נוסעים - נתון שמורגש היטב בכל פינה, בכל שעה, בכל יום במסע.

העיצוב של האונייה הוא סיפור של שאיפה למצוינות. NCL גייסה את מיטב המעצבים העולמיים, ביניהם האדריכל האיטלקי פיירו ליסוני המפורסם וקבוצת רוקוול היוקרתית. כל פינה בספינה היא יצירת אומנות - משדרות הקניות, ועד לפרטים הקטנים ביותר בעיצוב המסעדות והברים. התאורה, הריהוט ופריטי האומנות שמפוזרים לכל אורך הספינה משתלבים ליצירת אווירה ייחודית בכל אזור.

על הסיפון (צילום: מיטל שרעבי)
על הסיפון (צילום: מיטל שרעבי)


מסע קולינרי עולמי

האונייה מציעה חוויה גסטרונומית יוצאת דופן עם 11 מסעדות קונספט. במסעדה היפנית Hasuki הארוחה היא מופע של ממש. השף מבשל על גריל ענק, שר ומבדר את הסועדים, הופך כל הכנת מנה לפרפורמנס. השרימפס מוכן בדיוק מושלם, הסטייק נצלה לדרגת עשייה מדויקת, והאורז המטוגן מקבל טוויסט ייחודי עם תבלינים סודיים. המסעדה פתוחה לארוחת ערב בלבד, והזמנה מראש חובה.

מסעדת הסטייקים Cagney’s היא חגיגה אמריקאית אותנטית. נתחי האנגוס השחור המובחרים מיושנים בתהליך יבש, וצ'יפס הכמהין המצופה פרמזן הוא תוספת שהפכה לאגדה על הספינה. המלצרים מכירים כל נתח לעומק ויכולים להמליץ על דרגת העשייה המושלמת והיין המתאים.

גם Onda by Scarpetta האיטלקית מרימה את רף האוכל האיטלקי בים. הספגטי שלהם מוכן יומית מפסטה טרייה, ורוטב העגבניות מתבשל במשך שעות. הקרפצ'יו ומנת הבורטה הם בגדר חובה. וכחובבת מסעדות מקסיקניות, Los Lobos המקסיקנית מציעה גרסה מודרנית למטבח המסורתי - הגוואקמולי מוכן ליד השולחן, הפהיטאס מגיע לוהט לשולחן עם מלא מטבלים, ואי אפשר שלא לסיים את הארוחה בצ'ורוס.

בעוד מסעדות הנושא מצוינות, המסעדות הכלולות במחיר מפתיעות לא פחות. Hudson’s, עם נוף פנורמי של 270 מעלות, פתוחה לארוחת בוקר, צהריים וערב. בבוקר מציעה תחנות אומלט טריות, מאפים חמים ומיצים סחוטים במקום. בערב התפריט מתחלף יומית, בדגש על מנות ים טריות ונתחי בשר איכותיים. The Local, הפתוחה 24/7, מספקת אווירה של פאב אמריקאי עם המבורגרים עסיסיים, סנדוויץ' רובן קלאסי ומנת פיש אנד צ'יפס מושלמת. The Commodore Room מציעה חוויה אלגנטית יותר, עם תפריט המשתנה מדי ערב.

ספא Mandara

מתחם הספא Mandara מציג את פסגת החדשנות בתחום הספא הימי. סאונת הפחמים הייחודית, המשלבת טכניקות יפניות וקוריאניות, עובדת בטמפרטורות של 30־50 מעלות. היונים השליליים המשתחררים מהפחם מסייעים בניקוי רעלים ובשיפור רמות האנרגיה. המתחם כולל שמונה חוויות תרמיות שונות, כל אחת מותאמת לצרכים שונים: חדר הקרח המרענן אידיאלי אחרי סאונה, המקלחות החווייתיות כוללות את “צווארון המלכה" המפנק, שמעסה את הראש והכתפיים, ובריכת מלח הציפה מספקת תחושת אפס כבידה מושלמת.

הטיפולים החדשניים כוללים את עיסוי גלי הים על כרית מים מיוחדת עם עטיפת צמחי ים ואצות, טיפול אפס הכבידה על מיטת Gharieni Wellmassage 5D המתקדמת, שמציעה שמונה מצבים מתוכנתים מראש, ועיסוי אבנים חמות מול נוף הים. סאונת האינפרה־אדום, ראשונה מסוגה בצי NCL, אידיאלית להקלה על כאבי שרירים ומפרקים. הטיפולים לא זולים, ונעים בסביבות 200 דולר לטיפול, אך הם לא פחות ממצוינים.

בריכות ומתקני מים

מתחם הבריכות של האונייה מציע מגוון אפשרויות בילוי מימיות. בריכות האינפיניטי הקטנות, הממוקמות בנקודות אסטרטגיות לאורך הספינה, מספקות נקודות צילום מושלמות עם נוף אינסופי לים. הבריכה המרכזית, למרות גודלה המוגבל יחסית לכמות הנוסעים, מעוצבת היטב עם אזורי שיזוף נוחים ובר בריכה מפנק.

בריכות ומתחמי שחייה (צילום: מיטל שרעבי)
בריכות ומתחמי שחייה (צילום: מיטל שרעבי)


מגלשת המים היחידה מספקת ריגוש קליל, במיוחד לילדים ולצעירים ברוח. החידוש המעניין הוא שלוש המגלשות היבשות המחברות בין קומה 18 לקומה 8 - פתרון יצירתי ומהנה למעבר בין הקומות. אומנם הן איטיות יחסית, אבל מספקות אלטרנטיבה מהנה למעליות, במיוחד לילדים.

אטרקציות וחדשנות

האונייה מציעה חוויות שלא תמצאו בשום מקום אחר בים. ה־Viva Speedway הוא מסלול קארטינג מרהיב, המשתרע על שלוש קומות, עם מכוניות מהירות אך בטוחות. החוויה, הכוללת קסדות מקצועיות ודגלים משובצים, נותנת תחושה של מרוץ פורמולה 1 אמיתי. מחיר הנסיעה, 30 דולר, כולל תדריך בטיחות והדרכה מקצועית.

קארטינג (צילום: מיטל שרעבי)
קארטינג (צילום: מיטל שרעבי)


מתחם ארקייד ומתחם ה־VR מציג את העתיד של בידור ימי. הסימולטורים המתקדמים כוללים מרוצי מכוניות, רכבות הרים וחוויות אקסטרים נוספות, כולם עם מערכות תנועה המדמות את הדבר האמיתי. הכניסה למתחם בחינם, אך השימוש במתקנים עולה כסף. בסמוך אליהם יש גם חדר בריחה, לחובבי הז'אנר.

בידור ומופעים

מלבד מועדון ריקודים ושלל ברים, בהם בר וויסקי משובח, על הספינה יש תיאטרון ענקי שבו מוצג בימים אלה המחזמר “Beetlejuice". המחזמר, המועמד לפרס טוני, מוצג לראשונה בהיסטוריה על ספינת קרוז. התיאטרון בן שלוש הקומות, המצויד במערכות תאורה וסאונד מתקדמות, מספק חוויה שלא נופלת מזו שבברודוויי. ההפקה בת 90 הדקות, בכיכובה של מישל ד'אמיקו מהקאסט המקורי בתפקיד לידיה, משלבת את הקלאסיקות האהובות כמו “Day־O" ו"Jump in the Line" עם אפקטים מיוחדים מרהיבים.

הבידור אינו מסתכם במחזמר בלבד. לאורך הערב מתקיימות הופעות חיות בברים השונים, ממוזיקת ג'אז ועד הופעות קברט. הברים עצמם הם אטרקציה - המטרופוליטן בר, למשל, מציע קוקטיילים בני־קיימה, שלהכנתם משתמשים בחומרים ממוחזרים מהמטבחים.

מסע בין נמלים

המסלול שלנו היה מסע מרתק בין אוצרות הים התיכון. בסביליה, חוויית הקיאקים על נהר גואדלקיביר הציגה את העיר מזווית ייחודית. החתירה השקטה לאורך גדות הנהר העתיקות, כשמסביב נפרשים מבנים היסטוריים וגנים מרהיבים, הייתה שיא הביקור. ארוחת הצהריים במסעדה עם נוף פנורמי לנהר והמגדל המפורסם, השלימה את החוויה.

בגיברלטר זכינו לשילוב מפתיע של היסטוריה וטבע. בשמורת הטבע של הסלע המפורסם פגשנו את קופי הברבר המפורסמים, חקרנו מנהרות עתיקות מתקופת המצור הגדול, ונהנינו מתצפיות מרהיבות על שני ימים ושתי יבשות. המדריך המקומי שיתף בסיפורים מרתקים על ההיסטוריה העשירה של המקום.

פלמה דה מיורקה הייתה שיעור מרתק בארכיטקטורה ובסגנון חיים ים־תיכוני. הקתדרלה הגותית La Seu, אחת הגדולות באירופה, מרשימה במיוחד בזכות הוויטראז'ים העצומים שלה והעיצוב הייחודי של גאודי. הארמון המלכותי Almudaina, שעדיין משמש את המשפחה המלכותית הספרדית, משלב אלמנטים מוריים ונוצריים. הרחובות הצרים של העיר העתיקה מציעים שופינג מעולה, מחנויות מעצבים מקומיים ועד מותגי יוקרה בינלאומיים.

חדרי אירוח מתקדמים

באונייה, כמו בכל בית מלון (גם אם הוא צף), יש כמה רמות אירוח. אני הייתי בחדר זוגי עם מרפסת, שהיה מרווח ומאוורר ועוצב בצבעים נעימים וניטרליים. אך החידוש המשמעותי בתחום הלינה הוא חדרי הסולו, במחירים אטרקטיביים יותר מחדר זוגי מסורתי. מי שבוחר באופציה הזאת מקבל גישה לטרקלין סטודיו ייעודי, הכולל בר מאובזר וחטיפים 24/7, במטרה ליצור הזדמנויות חברתיות למטיילים העצמאיים. זוהי תגובה חכמה לעלייה בפופולריות של תיירות “הבודדים", שמהווה כיום כמעט 18% מההזמנות העולמיות בתעשיית התיירות.

חדרי אירוח מתקדמים (צילום: מיטל שרעבי)
חדרי אירוח מתקדמים (צילום: מיטל שרעבי)


טיפים מעשיים

מחיר קרוז של שבעה עד עשרה ימים נע בין 1,300 ל־1,800 דולר לאדם בחדר זוגי (לא כולל טיסות), עם מבצעים מיוחדים למשפחות ובמעברי עונות שיכולים להפחית משמעותית את המחיר. כרגע החברה מקדמת את המבצע More At Sea, שבו בתשלום נוסף אך מופחת משמעותית לעומת העלות, תקבלו הנחה בסיורי חוף בכל עגינה, דקות אינטרנט לגלישה באונייה, חבילה של מסעדות נושא וחבילת משקאות (מוגזים/אלכוהול).

כשאתם כבר על הסיפון, כדאי להזמין מראש את המסעדות המיוחדות והטיפולים בספא - המקומות הטובים נתפסים מהר. אף שרוב הפעילויות כלולות במחיר, יש להביא בחשבון תקציב נוסף לאטרקציות כמו הקארטינג ומתחם ה־VR.

Norwegian Viva מייצגת את העתיד של תעשיית הקרוזים - שילוב מושלם של חדשנות טכנולוגית, עיצוב מוקפד ושירות ברמה הגבוהה ביותר, גם כשיש על הסיפון אלפי נוסעים. לישראלים יש סיבה נוספת לשמוח - החל ממאי 2025 האונייה צפויה להפליג גם מנמל חיפה ליעדים במזרח הים התיכון, מה שיהפוך את החוויה הייחודית הזאת לנגישה עוד יותר. 

הכותבת הייתה אורחת חברת NCL