רשות שדות התעופה נערכת ל"יום שאחרי" ויוצאת במבצע גיוס נרחב לקראת קיץ 2025, זאת למרות שחברות תעופה רבות עדיין מהססות לחזור לפעילות מלאה בישראל. המהלך האופטימי מתרחש על רקע חששות משמעותיים בענף התעופה העולמי וסירובן של חברות התעופה הגדולות להודיע על תאריך יעד לחידוש הקווים לארץ.
בעוד שבוועידת הסלוטים האחרונה כל חברות התעופה שפעלו בנתב"ג טרם המלחמה ביקשו לשריין את מקומן לעונת הקיץ, המציאות בשטח מורכבת יותר. בפגישה שנערכה לאחרונה בין בכירי רש"ת לנציגי למעלה ממאה חברות תעופה בינלאומיות, הביעו החברות חששות משמעותיים מהמצב הביטחוני ומאי-הוודאות סביב חוק טיבי, העוסק בפיצוי במקרה של ביטולי טיסות. כדי לעודד חברות לואו-קוסט שיתחייבו לפעילות רציפה בהיקף משמעותי, התחייבה רש"ת לפתוח מחדש את טרמינל 1.
אזהרה חריפה לישראלים: הדבר המגעיל שיכול להרוס לכם את החופשה בניו יורק
מתכננים לטוס לאירופה? כך נראה שדה התעופה העמוס ביותר ביבשת
למרות זאת, רש"ת ממשיכה בהיערכות אינטנסיבית ואף הקימה את "צוות יום שאחרי" שיוביל גיוס נרחב של עובדים, בדגש על חטיבות הביטחון והתפעול. תפקידי האבטחה בנתב"ג, הכוללים מאבטחים חמושים ובודקים ביטחוניים, מציעים תנאים אטרקטיביים במיוחד: שכר גבוה, מענקים, מימון לימודים לתואר ואפשרויות קידום מהירות.
במקביל לגיוס אנשי הביטחון, שיחל באופן מיידי בשל תקופת ההכשרה הארוכה הנדרשת, תפתח רש"ת בפברואר בגיוס עובדי תפעול, כולל עובדי ניטול, ניקיון מטוסים ומיון כבודה.