משרדי הממשלה נתנו אור ירוק להקמת שער הכניסה החדש לנמל התעופה בן-גוריון. הפרויקט, שעלותו הכוללת נאמדת בכמיליארד שקלים, יכלול הקמת מחלף נתב"ג מערב שיחסוך לנוסעים כעשרה קילומטרים בדרכם לשדה התעופה.

המחלף החדש צפוי לפתור בעיה מוכרת לנוסעים המגיעים מכיוון כביש תל אביב-ירושלים, הנאלצים כיום לעקוף את נמל התעופה מזרחה ולבצע סיבוב ארוך עד לכניסה הקיימת. בנוסף, המחלף יקל על עומסי התנועה בכביש 1 בקטע שבין חב"ד לבן גוריון.

הפרויקט, שחלקו כבר מבוצע על ידי נת"י, יכלול שלושה גשרים מעל נחל האיילון שיאפשרו כניסה ישירה לטרמינלים ויציאה מהירה לכביש 1. במסגרת התכנית יוקם גם מסוף כניסה חדשני בשטח של כארבעה דונם, שעוצב בצורת כנף מטוס ויכלול תשעה נתיבים לבידוק רכבים בטכנולוגיות מתקדמות.

שער הכניסה החדש לנתב”ג  (צילום: דוברות רשות שדות התעופה)
שער הכניסה החדש לנתב”ג (צילום: דוברות רשות שדות התעופה)

"מחלף הכניסה החדש לנתב"ג הוא צעד משמעותי בקידום תשתיות התחבורה בישראל", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "המחלף יקצר את זמני ההגעה, יקל על עומסי התנועה וישדרג את חוויית הנסיעה של מיליוני נוסעים בשנה".

על פי ההערכות, בשנת 2030 צפויים לעבור בנמל התעופה כ-30 מיליון נוסעים. המחלף החדש, שהיה בתכנון עוד מימי הקמת טרמינל 3 אך נדחה בשל התנגדויות תושבי האזור, צפוי לסייע בהתמודדות עם הגידול הצפוי בתנועת הנוסעים.

רשות שדות התעופה צפויה לפרסם בימים הקרובים מכרז להקמת המחלף, עם צפי לפתיחה בתוך כארבע שנים. לדברי מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, הפרויקט צפוי גם לצמצם את היקף תאונות הדרכים באזור ולהגביר את הבטיחות.