השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתעקש לייצג את הממשלה באירוע "יום אירופה" שמארגנת השגרירות של האיחוד האירופי ויתקיים השבוע. זאת, על אף כי בשגרירות רמזו לישראל כי עדיף למצוא נציג מתאים יותר לאירוע שחוגג את השלום והאחדות באיחוד האירופי.

בנאומו באירוע צפוי השר להתייחס לחשיבות המלחמה בטרור, ולקרוא לאיחוד "להתאחד סביב המאבק בג'יהאד". במקביל בן גביר יקרא לשלילת מימון למיזמים שלהגדרתו "פועלים נגד חיילי צה"ל ותושבי ישראל". מטעם השר נמסר כי "גם אם נציגי האיחוד 'לא תומכים בדעותיו' כפי שפורסם בהודעתם, הם מבינים היטב שישראל היא דמוקרטיה, ובדמוקרטיה מותר גם לשמוע דעות שונות".

בתגובה לדברים, תקף ח"כ גדעון סער: "בתפקידו כשר האחראי על בטחון הפנים הוא נכשל מדי יום כשלון חרוץ. את ההצבעות במליאת הכנסת  הוא וסיעתו מחרימים. אבל הוא לא יוותר על קבלת הפנים של האיחוד האירופי. לשם הוא יגיע בראס בן ענו כדי להרים את תרומתו הדיפלומטית הייחודית. קריקטורה של ממשלה".

ח"כ מרב מיכאלי מסרה :"דל"פ: זו החלטה מצוינת לשלוח את בן גביר לייצג את ממשלת נתניהו בפני האירופאים. בן גביר הוא הפנים של הממשלה הזו. ממשלה קיצונית, משיחית, גזענית והומופובית".