הרפורמה במערכת המשפט: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי "הרפורמה לא מתה, אבל אנחנו עושים כל מאמץ בהידברות כדי להגיע להסכמות רחבות".

מכה ללפיד: חה"כ רייטן - "מגישה את מועמדותי לוועדה לבחירת שופטים"
ח"כ מיש עתיד תומך במחאה נגד רוטמן: "הוא הפנים של הניסיון לפגוע בחופש"
גדעון סער על השיחות בבית הנשיא: "בקואליציה לא שינו דיסקט"

במהלך ישיבת הסיעה, התייחס ח"כ דני דנון לבחירת נציג הקואליציה לוועדה לבחירת שופטים, וקרא "לשקול מחדש" את ההסכם הקואליציוני עם מפלגת עוצמה יהודית, לפיו המפלגה תשלח נציג מטעמה לוועדה לבחירת שופטים. כמה מחברי ליכוד נוספים שנכחו בישיבה גיבו את הצעתו. בסביבתו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לא שמעו כלום באשר לכוונה כלשהי למנות את נציג הליכוד ולא את נציג של עוצמה ורק לאחרונה נאמר לבן גביר כי ההסכם יכובד והנציג יהיה איש סיעתו.

מוקדם יותר, בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, אמר יו"ר הסיעה בני גנץ כי בכוונת נתניהו לחזור לחקיקת הרפורמה המשפטית, גם במידה ויגיעו להסכמות במהלך השיחות שמתקיימות בבית הנשיא: ״לא יהיו הסכמות בבית הנשיא בלי להבטיח שאין פרק ב' של החקיקה ללא הסכמות - לא ניתן לנתניהו צ'ק פתוח״.

"מטרת השיחות בבית הנשיא היא להגן על הדמוקרטיה, ולשמור על אחדות העם למרות הממשלה הרעה הזו", תקף והוסיף: "קבענו עקרונות ברזל, בראשם – אי פוליטיזיציה של מערכת המשפט. לא שופטים, לא יועמ"שים, לא אף שומרי סף. אף אחד לא יהיה תחת שליטה פוליטית או בחירה פוליטית בלעדית. ומצד שני, אנחנו פתוחים לכל פתרון שיעמוד בעיקרון. אנחנו כן נכונים ורוצים להגיע להסכמות", הוסיף. 

בני גנץ בישיבת המחנה הממלכתי  (צילום: מתן וסרמן)
בני גנץ בישיבת המחנה הממלכתי (צילום: מתן וסרמן)

כמו כן, התייחס גם לסוגיית הוועדה לבחירת שופטים: "זו תהיה אבן בוחן משמעותית. אם יקבעו הבחירות כסדרן, ואם הקואליציה תעמיד מועמד אחד מצידה ותבחר מועמד אחד זהו סימן חיובי. כך סוכם, ואני מברך על כך ומודה לנשיא המדינה על המאמצים בנושא". 

הוא שלח מסר בנושא: "אם זה לא יקרה והקואליציה תבחר שני מועמדים או לא תביא את הנציגים להצבעה המשמעות היא שינוי כללי המשחק תוך כדי הידברות. אמרנו שלא נקיים הידברות בבית הנשיא, כשבבית המחוקקים מקדמים הפיכה משטרית.  במצב כזה – ההידברות תופסק, החברה תיקרע, והמדינה תיפגע. אני מקווה מאוד, שבקואליציה מבינים זאת, ויכבדו את הסיכומים. זה האינטרס של כולנו״.