ד"ר מיכאל מילשטיין, חוקר בכיר למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM, וטען כי ישנו סיכוי סביר שלפיו בארגון הטרור חמאס מסכימים למתווה שהציג הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן לפני מעט משבוע. "אני אגיד את זה בצורה מאוד זהירה - הם לא סתם משגרים כל שעתיים איתות שבגדול הגישה חיובית", ציין. 

נמצאים בתוך בועה: נתניהו, גלנט והלוי עלולים להמר על גורל ישראל ולהביא לקריסתה
ללכת עם ולהרגיש בלי: כך מתכנן חמאס להמשיך ולשלוט בעזה גם "ביום שאחרי"

עוד הוסיף כי "הנייה אומר את זה אתמול בלילה בריאיון. אני חושב, ואני אומר את זה בצורה מאוד זהירה, שיש כאן יותר גישה חיובית מאשר ראיתי בעבר. כשאתה בודק מנקודת המבט של חמאס את המפרט שביידן תיאר, משתלם".

מילשטיין המשיך להסביר את דבריו: "הוא בסופו של דבר אומר 'אני את השרידות שלי השגתי, גם את היותי הגורם הדומיננטי בעזה'. אין גורם אחר, אין חלופה. ביידן בסה"כ אומר 'הניצחון של ישראל הוא בזה שלא יהיה יותר שבעה באוקטובר', וזה לא אותו מונח כמו 'לא יהיה חמאס'. יש את ההסתייגויות שחמאס מעלים מהיום הראשון - הבהרה ברורה לגבי מה זה סיום המלחמה, מתי מתחילים לדבר על חתימת המערכה".

פעילות צה"ל בציר פילדלפי (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, התייחס ללחימה בחזית הצפונית של ישראל מול ארגון הטרור חיזבאללה: "כאן זו סוגייה מוגבלת, אנחנו מדברים על שחקן שהזירה שלו שונה לגמרי. שם העסק יותר מורכב, האילוצים של נסראללה יותר מורכבים. אני לא מזלזל לרגע בחיזבאללה, הם עדיין לא רוצים את הדבר הזה שנקרא המלחמה הגדולה. אני לרגע לא אומר שנסראללה מורתע, אבל הוא כן הולך על הסף שאופן יותר ויותר דרמטי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.