1600 צעירות וצעירים ישראלים, בהם מאות שהשתחררו משירות סדיר ורבים אחרים שסיימו שירות מילואים בחזית, יוצאים בימים אלה לשליחות לאומית חשובה נוספת – הפעם בחזית העולמית בארה"ב ובקנדה, בצל גל האנטישמיות ששטף את היבשת. הצעירים ישרתו מטעם הסוכנות היהודית בכ-170 מחנות קיץ ברחבי צפון אמריקה.

"בשבעה באוקטובר הייתי שריונר וספגתי עם הגדוד שלי את המתקפה, איבדנו חברים קרובים ויקרים. בהמשך נכנסנו לתוך ג'באליה ושם נפצעתי בתקרית שבה נהרג גם הסמ"פ והתותחן שלי", מספר סימון בן 21 מלוד, שנפצע קשה בעזה. הוא אושפז בטיפול נמרץ שבועיים כאשר הוא מורדם ומונשם, לאחר שריאותיו קרסו והוא נכווה קשות בפניו ובחלקים נוספים מגופו. "כל בוקר כשהייתי מתעורר הרגשתי טוב יותר אבל המחשבות שלי תמיד עם החברים בעזה, עד היום קשה לי להשלים עם הצלקות, מרגיש לי שהן לא שייכות לי. אחרי השחרור, החלטתי להצטרף לשליחות מחנות הקיץ של הסוכנות היהודית כדי להראות בארה"ב את הישראלי היפה ובתקווה שאצליח להעביר מסרים וערכים לילדים שאדריך".

רבבות צעירים יהודים, בני 3 עד 16, לוקחים חלק במחנות הקיץ בצפון אמריקה שהפכו למפעל החינוכי הגדול ביותר של הדור הצעיר בתפוצות. המחנות שמאורגנים על ידי התנועות והארגונים המרכזיים בקהילות היהודיות, ממלאים תפקיד מרכזי בבניית מנהיגות העתיד של העם היהודי ובחיבור הדור הצעיר למדינת ישראל. החיבור הזה מושג בין היתר, הודות לאלפי השליחים הישראלים של הסוכנות היהודית שמגיעים למאות אלפי החניכים במחנות ולבני משפחותיהם. 

בעבור מעיין, בת 27 מרמת הגולן, זו כבר הפעם השלישית שהיא מגיעה לשליחות מטעם הסוכנות היהודית במחנות הקיץ. אבל הפעם, היא מגיעה אחרי ששירתה כקצינה במילואים בתפקיד סמ"פ בדרום במשך חצי שנה ועד לאחרונה. "איבדתי בשבעה באוקטובר את חברים רבים בטבח במסיבת נובה, בהם רון שמר שהכרתי בשליחות הראשונה עם הסוכנות היהודית ומפל אדם שעשתה איתי קורס קצינים", מספרת מעיין. "זו היתה תקופה של רכבת הרים, עם הצלחות וסיפורי גבורה, לצד טרגדיות קשות. אני מרגישה שהלחימה בדרום והמגורים בצפון בעת הזאת, רק חידדו את הצורך והשליחות ביציאה גם הקיץ לשרת את מדינת ישראל מול הנוער היהודי הציוני שלנו בארה"ב. אני רוצה לשתף אותם בסיפור שלי-שלנו ולחזק את היהודים בקהילות".

גל אטיה, מנהל תכנית השליחות למחנות הקיץ של הסוכנות היהודית: "שליחי מחנות הקיץ לוקחים חלק משמעותי בחיבור וחיזוק הקשר בין הקהילה היהודית לישראל. המחנה מהווה פלטפורמה משמעותית ביותר לעיצוב זהות יהודית, שדורשת חיזוק במיוחד בימים אלה לאור האתגרים. מחנות הקיץ הם המקום בו הסוכנות היהודית מאפשרת לצעירים הישראלים לחזק ולתמוך בקהילות שניצבות לצדנו ותומכות בנו, באופן מוגבר אחרי שבעה באוקטובר".