חברת הכנסת נעמה לזימי ממפלגת העבודה הותקפה באלימות על ידי שוטרים בהפגנת המחאה אמש בתל אביב. חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) לאירוע בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. בהמשך התייחס לביקורת על ניהול המלחמה ולעימות בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לרמטכ"ל הרצי הלוי.

"מחאה היא לגיטימית, לחברי כנסת יש חסינות, אלימות צריך להפעיל במידה. אני בטוח שיחקרו את האירוע. לזימי ולא רק היא היא חלק מחברי כנסת בודדים שבזמן האחרון שמים את עצמם באגרסיביות בלב כל חיכוך. אני לא חושב שלשם כך נועדה החסינות. אני משתדל לברור את מילותיי. היא חושבת שהדרך שהיא צריכה לעשות היא מסוימת. סביר להניח שאדם אחד היה נעצר או היה מוגש נגדו כתב אישום".

"הוא לא כשיר, הוא רק בובה": גוטליב נכנסת בביידן ב-200 קמ"ש
"תורידו את זה": אחות החטופה היממה את אברי גלעד בשידור חי

על האיום של אחד השוטרים בהפגנה, שאמר "אאנוס את אמא שלך", אמר מילביצקי: "אם שוטר אמר את מה שאתם אומרים זה חמור מאוד. שוטרי המשטרה הם אנשים שעושים את עבודתם. לבוא ולצבוע את השוטרים כאילו הם פועלים מטעם שר זה לא נכון".

שוטרים הודפים את ח"כ נעמה לזימי (צילום :דוברות המשטרה)

בהמשך התייחס לביקורת על ניהול המלחמה: "אני רוצה להזכיר את העובדה שבשבועות הראשונים למלחמה דיברו על שנים, אף אחד לא דיבר על חודש, חודשיים או חצי שנה. מבלי להיכנס לפרטים, תוכנית הלחימה של הצבא כפי שהוצגה בפנינו דיברה מראש על שנים".

לסיום התייחס לעימות בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לרמטכ"ל הרצי הלוי: "במדינה דמוקרטית הדרג הצבאי שומע להנחיות הדרג המדיני. ישיבת ממשלה, ישיבת קבינט, זה המקום להשמיע הערות וגם דברים קשים אם יש בהם צורך. זה לא אומר שאפשר לדבר בחוסר כבוד כלפי קציני צבא. זה לא נכון. עצם הביקורת וההתרעמות זה משהו שהוא בהחלט לגיטימי. אני חושב שדברים מהסוג שצוטטו, ספציפית אותו משפט על 'לא הלכנו לישון', זה לא ראוי. אבל ביקורת על מה שקורה אלה הדברים שצריך להשמיע בישיבות ממשלה. אני חושב שנבחרי ציבור לא נכון שידברו על אנשים במדים בזמן מלחמה בכלל".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm