אראל סג"ל וברק סרי פתחו את תוכניתם ב-103FM הבוקר (ראשון) בשיחה על ענייני היום, ובראש הכותרות היחסים המורכבים של ישראל עם ארצות הברית, והמגעים לעסקת החטופים. סג"ל פתח ואמר: "אני חושב שברגע שמקיימים מו"מ עם כל כך הרבה מתווכים, המתווכים הופכים להיות הגיבורים של האירוע. מה שאני מבין זה שחמאס לא נמצא בחדר".

סרי הגיב: "אני חושב שקמלה האריס כן נמצאת במומנטום בבחירות בארצות הברית, הוועידה אמורה לתת לה דחיפה נוספת. רואים את העצבים של טראמפ, את ההאשמות שלו".

המו"מ תקוע? "הלחץ על חמאס לא מספיק, סינוואר יסרב לעסקה"
קלטו את הטריק: "טיים" מגזין עשו בדיקת עובדות לבנימין נתניהו וזה מה שגילו

סג"ל: "אני רואה את התקשורת הממסדית, היא יורדת על קמלה על התוכנית הכלכלית, מלחמת העולם שעומדת בפתח והיחיד שמדבר עליה הוא טראמפ. אנחנו הולכים למסלול של התנגשות, לכלכלה שמשתנה בקצב אקספוננציאלי, אנחנו ברגע של רתיחה. האם אני יודע מה יהיה בבחירות בארה"ב? לא, לא אתה ולא אני".

סרי: "אני מניח שהעוצמה האמריקאית תרמה תרומה גדולה מאוד לעובדה שאיראן לא מגיבה כמו שחמינאי התחייב".

סג"ל: "הממשל האמריקאי רוקן את כל המחסנים שלנו והעביר לאוקראינה, חלק מההתגייסות המהירה הייתה כי הם ידעו מה הם עשו פה. כשהם אמרו דונט אני מעריך ומוקיר אותו, אבל הם גם אמרו דונט לישראל. אנחנו רואים שבר של התפיסה האמריקנית שנולד העוד בממשל אובמה.

הוא הוסיף: "זה אומר לנסות להגיע להסדרים במזרח התיכון, להוציא את החיילים. אפילו שר החוץ בזמנו יאיר לפיד העז לומר שהנסיגה מאפגניסטן הייתה גרועה. אבל היא הייתה איומה כי כל הנשק מאפגניסטן נמכר במזרח התיכון וחלק גדול ממנו מגיע לישראל".

בשלב זה של השיחה חשף סג"ל פרט מפתיע מעברו: "ב-92 הצבעתי למרצ, המחשבה הייתה שאפשר להגיע לאירוע של שני עמים שחיים פה יחד. זה לא עובד. אתמול בבוקר הייתה לי שעה קשה, היה אירוע בצפון ויש לי שם מישהו וזה מלחיץ, אבל אנחנו מבינים את החשיבות, כדי שנוכל לתקן את עצמנו צריך לרדת מלדבר רק על איש אחד".

פלסטינים לאחר שחצו את גדר הגבול עם ישראל ברצועת עזה (צילום: פלאש 90)
פלסטינים לאחר שחצו את גדר הגבול עם ישראל ברצועת עזה (צילום: פלאש 90)

סרי הזכיר: "זה איש אחד שב-17 השנים האחרונות מכתיב כמעט הכל. הוא היה הדמות הכי יציבה, הקונספציה הגיעה לשמיים".

סג"ל לא ויתר: "מתי התחילה הקונספציה? אני יודע איך זה התחיל. בוא נדבר עובדות. מתי חמאס הופך להיות כוח פוליטי שמשתתף בבחירות?"

סרי: "נתניהו התראיין לטיים נדמה לי בפעם הרביעית, טיים פרסם אתמול רשימה של כל שקרי נתניהו בריאיון. כך הוא כותב: תמיכה כלכלית עם חמאס לא הייתה רק בממשלה שלי, המימון בחמאס החל ב-2007. נתניהו מספר שחמאס מורתע, מתהדר בעובדה שהוא החטיף לחמאס, שהם חוששים לירות".

בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)
בנימין נתניהו נואם (צילום: נועם רבקין פנטון פלאש 90)

סג"ל: "למה הוא חושב שחמאס מורתע? מי המעריך הלאומי שלו? את חמאס ככוח פוליטי מי שמכשיר זה סוף ממשלת שרון ואת תחילת ממשלת אולמרט. השערורייה היא שלמרות שיש תוכנית, חומת יריחו, נראה לך תקין שלא מעלים את זה לדרג מדיני? אם נתניהו היה מקבל את המידע הזהב על חומת יריחו, הייתי אומר לנתניהו 'לך הביתה'. אך כשמערכת הביטחון אומרת שבעזה שולטים באירוע".

סרי: "אף אחד לא חשב שמדובר בחבורת זבלים עם רוגטקות. אז למה הוא יושב שם?"

סג"ל: "מאיפה צריך לקחת מודיעין? לא פתרתי את נתניהו מאחריות. יש בבחירות, ובבחירות הרבה מאוד אנשים ישימו פתק אחר. כך זה עובד בדמוקרטיות".