איש העסקים הישראלי-אמריקאי משולם ריקליס הלך לעולמו בגיל 95. ריקליס נפטר בבית החולים "איכילוב" בתל אביב וטרם נמסר מועד הלוויתו. ריקליס נולד בשנת 1923 באיסטנבול שבטורקיה להורים שהיו בדרכם מרוסיה לישראל.



אביו, פנחס, היה איש "השומר" ושירת כקצין בצבא הטורקי. הוא גדל בתל אביב ולמד בגימנסיה הרצליה. בשנת 1947 עבר ריקליס ללמוד בארצות הברית עם רעייתו דאז, יהודית שטרן, אם שני ילדיו. הוא למד מתמטיקה באוניברסיטת אוהיו ובשנת 1950 סיים תואר ראשון. ב-1966 סיים את לימודיו לתואר שני במנהל עסקים.



ריקליס נודע כחבר קרוב של ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל (אריק) שרון ז"ל. בשנת 1972 העניק ריקליס לשרון, אז אלוף פיקוד הדרום שזה עתה השתחרר מצה"ל, הלוואה לצורך רכישת חוות השקמים. בשנת 1983 סייע ריקליס לשרון, בעת שזה האחרון כיהן כשר התעשייה והמסחר, במימון תביעת דיבה נגד המגזין האמריקאי "טיים".



ריקליס התגרש מרעייתו ונשא לאישה בשנת 1977 את השחקנית והזמרת פיה זאדורה בת ה-23. בשנת 1993 התגרשו השניים. ב-2010 נישא ריקליס בשלישית לטלי סיני, אשתו לשעבר של הזמר אריק סיני.



לאחר שנים רבות של מגורים בארצות הברית חזר ריקליס להתגורר עם סיני בישראל, ובעקבות כך השתתף במספר פרקים של סדרת המציאות הישראלית "מעושרות", בה כיכבה רעייתו.



סיני הוציאה בשנת 2016 ספר אודות חיי בעלה. היא התראיינה בתוכניתה של איריס קול ב-103FM לפני כשלוש שנים והתייחסה לפרסום ספרה: "הייתי משמיטה רגע את התואר 'מיליארדר' כי אני מתייחסת לדברים אחרים שגיליתי וראיתי. לספר קוראים '950 מיליון דולר ב-40 דקות' וזו אחת מהאנקדוטות שקרו בחייו. לא בגלל זה קראתי ככה לספר. זה ספר שמדבר על ציונות, על אהבה ועל נתינה, על מספרים פיתגוריים שהוא מצא והמציא, ועסקים מאוד גדולים שהוא עשה. זה אחד מהסיפורים, שחשבנו שיהיה נכון לקרוא על שמו לספר".



"אחותו הכירה בינינו", נזכרה סיני, "מפרידות בינינו 30 ומשהו שנים, אבל הפינג פונג המילולי והדיבור והניצוצות בעיניים של אדם ש'אני מבין בדיוק מה אני עושה כאן', זה מה שקנה אותי. מה שאומרים מאחורי הגב? איי קודנ'ט קר לס. לקח לי חצי שנה, שנה, אני אמוציונלית מאוד, אבל באמת לא מעניין אותי. אני יודעת איך אני חיה את החיים שלי. אני חושבת שהתחסנתי, והרבה בזכותו, הוא רציונלי".



על מפעליו של ריקליס סיפרה: "הוא ביטל את ההפרדה הגזעית בארצות הברית. היו לו 1,600 חנויות והוא ביטל בהן את ההפרדה הגזעית, שחורים ולבנים עובדים וקונים ביחד. הוא היה הראשון שעשה את זה. כמעט לכל מוסד ציבורי בארץ הוא עזר וגייס כספים ומימן ונתן, ומעולם לא ביקש שום דבר. זה אולי משהו בדי.אן.איי. הוא דור עשירי של הבעל שם טוב, שאהב להתבודד, וגם משולם אוהב להתבודד, הוא לא אוהב מיליון חברים. הבעל שם טוב ייסד את תורת החסידות ומשולם עשה עסקאות ענק, נוסחאות כלכליות עולמיות. לא ידעו שהוא הרצה ב'הרווארד' ובכל מיני אוניברסיטאות. הוא גם היה מורה לתלמוד ועברית".